geplaatst door: DJAN
Vorige week zag ik op de website van Mobistar.be dat bepaalde types iPhone's beschikbaar waren, zo ook de iPhone 5s 16gb. Voor alle zekerheid neem ik eerst telefonisch contact op met Mobistar. En ja was de reactie, dit type is op voorraad. Beste was de bestelling te plaatsen via de webshop. Dit heb ik dan ook gedaan. Dag zelf krijg ik bevestigingsmail met levering binnen de 2 werkdagen. Ook later op de dag krijg ik mail van verpakt en vertrokken met transporteur. Dag nadien krijg ik 's morgens mail van met track-code van Mobistar. Je kan netjes inloggen en ziet duidelijk staan "aangeboden voor verzending" op de bPost website.

Dag 1 na bestelling heb ik geen levering ontvangen.

Dag nadien, dus 2de dag, krijg ik tegen 19u mail van Mobistar:

Beste klant
Helaas moeten we je nu melden dat omwille van omstandigheden buiten onze wil om , je levering nog een extra dag vertraging zal oplopen. Wegens uitzonderlijk hoge volumes in hun sorteercentrum afgelopen nacht heeft onze partner Bpost niet alle ontvangen pakketten kunnen verdelen. Spijtig genoeg bevind jouw pakket zich bij deze zendingen.
Nogmaals onze excuses voor de ongemakken die deze onvoorziene samenloop van omstandigheden met zich mee heeft gebracht.
Met vriendelijke groeten
Het Mobistar-team

Dag 3: ik kijk 's middags naar de track-code bij bPost en deze staat nog steeds hetzelfde "aangeboden voor verzending". Raar en ik neem contact op met de klantendienst van bPost. Daar komt men mij te vertellen dat er NIETS AANGEBODEN is. Er is blijkbaar enkel een verzendcode aangemaakt, niet meer en niet minder.

Wat een leugen van Mobistar. Effen bellen dan maar. Na lang wachten krijg ik iemand van Mobistar aan de lijn. Verklaring: pakje ligt wel degelijk bij bPost volgens hem maar wanneer ik zeg dat ik bPost aan de telefoon heb gehad en dat bPost niets ontvangen heeft... stilte en dan reactie "en ga eens kijken bij Mediamarkt, soms hebben ze daar voorraad". Toen ik zeg, wat met mijn 700 euro dan ? Telefoon op bieeeeeeep...

Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 10:39    reactie #1
geplaatst door: Robert
Hoe heb je betaald, en is dat niet terug te draaien?

En inderdaad niet netjes van Mobistar, en dan zeg ik het héél netjes, want voor dit soort praktijken kan je ook andere woorden gebruiken..! :cool: :mad:

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 10:50    reactie #2
geplaatst door: Sarah
Inderdaad verwijt de pot de ketel zoals wij zeggen .. Volgens Mobistar is het bpost en volgens bpost is het Mobistar  :shocked:

Dat is ook één van de reden dat ik meestal bij Apple zelf mijn bestelling plaats. Natuurlijk wil ik mijn bestelling ook spoedig ontvangen maar Apple zijn leveringstermijnen zijn meestal correct.

Al 2x is mijn pakket verloren gegaan bij bpost en al 2x is dit binnen de 24u door Apple vervangen door een nieuwe verzending.
:thumbs-up:

Een gouden raad: wacht iets langer en koop rechtstreeks bij Apple de service is meestal tip-top in orde  :reading:

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 10:54    reactie #3
geplaatst door: DJAN
Heb betaald met KBC online...

Ik heb nu zowel bij bPost als bij Mobistar via mail schriftelijke klacht gedaan. Ga eens kijken wat bPost gaat reageren, wat dit is ook niet netjes naar bPost toe. Normaal krijgen we morgen reactie.

Ga ondertussen ook eens kijken bij ons kantoor van KBC, mss kunnen we dit terugvorderen.

Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 11:00    reactie #4
geplaatst door: DJAN
Klopt, normaal bestel ik ook steeds via de Apple-store, maar gezien er daar stond 3 weken, was ik eens gaan kijken bij andere dealers.

Bij de meeste Apple-dealers was er geen iPhone 5S te verkrijgen momenteel (enkel de iPhone 5C), bij andere geen voorraad.

En dan was er Mobistar met voorraad, dus wat doe je...

Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 11:10    reactie #5
geplaatst door: mikes
@Djan, ik heb ook enkel negatieve ervaringen met Mobistar qua bestelling in het verleden. Ben je eventueel klant bij Test Aankoop of een andere consumenten dienst? Hebben voor dergelijke zaken wel een goede juridische dienst. Hou ons op de hoogte. Zoals Robert al zegt er zijn inderdaad veel minder beleefde woorden om hun praktijken te omschrijven.... :music:
De "apple" valt niet ver van de boom.....
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 11:54    reactie #6
geplaatst door: Kiiruna
Dit soort praktijken komen vaker voor, ook bij gerenommeerde en gecertificeerde bedrijven, ik had een soortgelijke ervaring met Bol.com, na vele weken wachten heb ik uiteindelijk mijn geld teruggekregen, dat dan weer wel.
MacBook Pro 14 inch - Apple M1 Pro - 16 GB - iPhone SE 1e gen. - 32 GB - Apple Watch series 7
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 12:09    reactie #7
geplaatst door: DJAN
Komt misschien vaker voor, maar dat ze via mail zwart op wit bevestigen dat het een ander zijn fout is terwijl dit onmogelijk zo is, is wel heel straf.
Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 13:39    reactie #8
geplaatst door: MacFrankie
De Apple Store in Amsterdam heeft voldoende voorraad van simlockvrije iPhone's 5S! Tenminste, dat was 2 weken geleden het geval, toen ik mijn exemplaar daar heb opgehaald. Voor mij in de rij stonden mensen uit Maastricht, je zult dus niet de enige zijn die een flinke reis maakt voor een iPhone!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 13:50    reactie #9
geplaatst door: Robert
Kennelijk tijd voor een Apple Store in België..!
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
14 november 2013 - 23:38    reactie #10
geplaatst door: mikes
@Robert, laat er maar 1 tje komen :thumbs-up:
De "apple" valt niet ver van de boom.....
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
15 november 2013 - 12:53    reactie #11
geplaatst door: bigmac
Met bPost loopt er regelmatig wat fout. is dan ook een staatsbedrijf. Daarom koop ik ook meestal in de Apple Store. Mijn iPad was correct geleverd maar de hoes moest om één of andere reden apart per post komen. En dan was het wachten op ...bPost.De iPhone5 heb ik bij Mobistar gekocht maar werd via de winkel geleverd. Daar geen probleem.
De groeten
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
15 november 2013 - 14:52    reactie #12
geplaatst door: DJAN
... en plots kreeg ik een mail van Mobistar!!! Blijkbaar een samenloop van omstandigheden.
Na wat mails, zowel naar bPost als naar Mobistar, is het pakket vandaag per gewone post aangekomen. Spijtig dat je zo'n druk moet zetten. Maar eind goed al goed.
Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
15 november 2013 - 15:40    reactie #13
geplaatst door: Robert
@ DJAN: is het woord "bedrog" in de titel dan niet een beetje teveel van het goede..?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
15 november 2013 - 16:05    reactie #14
geplaatst door: DJAN
Ja mag aanpassen nu er een oplossing is ;-)
Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
[Opgelost] Mobistar doet wederom niet wat het belooft
15 november 2013 - 16:39    reactie #15
geplaatst door: het ModeratorTeam
We hebben de titel aangepast (was: "Mobistar wederom puur staaltje bedrog").
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam