Probleem met iPhone 4s na update 8.1.2
15 december 2014 - 13:23   
geplaatst door: Corvara
Na de update naar 8.1.2 heb ik een probleem met 3 App's. Normaal update ik altijd rechtstreeks via wifi, maar nu heb ik het via iTunes gedaan. Met kabeltje aan de iMac dus.

Het probleem:
WhatsApp geeft geen meldingen meer op het startscherm, hetzelfde voor Telegram en Twitter. Als ik deze Apps handmatig start dan komt elke keer de melding "Verbind met iTunes om pushberichtgeving te gebruiken" er is alleen een "OK" knop maar het helpt niets. Ook opnieuw koppelen aan iTunes(via kabeltje aan iMac en synchroniseren) helpt niet. App opnieuw installeren helpt niet. Afloggen en weer aanloggen bij iTunes/AppStore en iCloud vanaf de iphone helpt ook niet.

Lijkt me een ernstige Bug in 8.1.2 of zie ik iets eenvoudigs over het hoofd ??

Alle hulp is welkom.

P.S. Na handmatig starten van bv WhatsApp en klikken op OK bij de genoemde melding, komen wel alle berichtjes binnen en werkt het verder wel.

Probleem met iPhone 4s na update 8.1.2
15 december 2014 - 13:46    reactie #1
geplaatst door: GeorgeM
Ik heb hier ook een 4s met 8.1.2 er op en de update via iTunes gedaan, maar geen problem en hier (ik gebruik wel WhatsApp, niet die andere twee).

Heb je al geprobeerd om de optie Herstel in iTunes te gebruiken?

Probleem met iPhone 4s na update 8.1.2
15 december 2014 - 14:02    reactie #2
geplaatst door: Corvara
De optie "Herstel" in iTunes geeft een waarschuwing dat de iPhone wordt teruggezet naar de fabrieksinstelling en dat alle data en apps verloren gaan. Dat is wel heel drastisch.

Een reserve kopie terugzetten is ook geen optie meer. Door het opnieuw via kabeltje verbinden is er direct weer een reservekopie gemaakt :mad: dus ik heb geen backup meer van voor de update. Ik zie tenminste geen keuze mogelijkheid in iTunes om een oudere reservekopie te kiezen, kan dus maar 1 stap terug.:cry:


Hmm, Twitter op de iPad heeft geen probleem. Deze heb ik via wifi bijgewerkt.

Is toch iets mis gegaan met de update via iTunes.

Heeft iemand een idee waar iTunes zijn backups van de iDevices neerzet? Dan kan ik die misschien via TimeMachine terug halen en zo mijn iPhone downgraden naar 8.1.1 of is daar nog een andere manier voor?

(Bewerkt door Willem Merkenhof om 14:45, 15-12-2014)

(Bewerkt door Willem Merkenhof om 21:39, 15-12-2014)