Als je het over een sim-kaart hebt, dan bedoel je een mobiel nummer, neem ik aan. Want daar wordt de code naar toe gestuurd, niet naar een sim-kaart.
Naast het 06-nummer, had je natuurlijk ook het indo-nummer als vertrouwd erin kunnen zetten. En eigenlijk moet ie de iPhone waar betreffende iCloud account actief is, ook herkennen als vertrouwd apparaat en in het lijstje staan van vertrouwde apparaten.
Tip voor de toekomst (en anderen): zet ook het mobiel nummer van je vrouw en/of kinderen in dat lijstje, zodat je alternatieven hebt.
Je kunt het iCloud activeringsslot als volgt ongedaan maken: ga op jouw Mac naar de iCloud account (icloud.com) en Find My iPhone; selecteer daarin betreffende iPhone en doe de 'Wis' actie, zonder een telefoonnr. en/of bericht in te voeren. Klik nu op Verwijder uit account. Dan is de lock opgeheven, en kun je 'm helemaal opnieuw instellen.
Als alles klaar is dat je de 2-staps vereff. beter op orde hebt om volgende keer problemen te voorkomen.