Ik zat ooit bij "Libertel", dat toen opging in Vodafone. Heb 2 jaar bij T-Mobile gezeten, omdat ze in NL de iPhone exclusief hadden. Tijdens die periode ging er zóveel mis (nummerbehoud, bereik, administratie, correspondentie) en heb ik afschuwelijke gesprekken moeten voeren met hun medewerkers. Dus na 2 jaar gillend weg bij die ballentent, en gezworen dat ik nóóit meer iets met die cowboy-club te maken wil hebben.
KPN kan best goed zijn, maar ik vind het een beetje raar bedrijf. Onze "nationale trots" stelt zich namelijk vaak enorm aan en geeft om de haverklap verkeerde indrukken. Zoals ze steen en been klaagden omdat hun omzetten aan SMS-jes daalden, hoe ze constant met al hun merken en winkels schuiven (vermoeiend, geldverslindend) en hoe ze destijds op de iPhone afgaven, vóórdat ze deze ook zelf gingen voeren. Beetje zwak en soms raar beleid, dus. Maar klanten lijken best tevreden.
Vodafone heeft meestal vrij goed bereik en een redelijke klantenservice. Qua prijs vis ik altijd achter het net, omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik een nieuwe iPhone koop, en dat niet door een abonnement wil laten uitstippelen. De SIM-only abo's zijn altijd ingewikkeld of beperkt, dus moet ik weer bedelen voor iets waar ik dan natuurlijk weer meer voor mag betalen. Nou ja, ik ben eigenwijs.
Ik heb al sinds Libertel-tijden thuis slecht bereik (binnenstad Utrecht, maar dikke ouwe monumentale muren) dus ik heb ook die Signal Plus besteld. Zou deze week moeten arriveren. Eerst meldden ze dat klanten met klachten deze inpandige zender gratis zouden krijgen (ik klaag al sinds 1998), maar dat bleek niet meer het geval, en een beloofde korting werd bij de bestelling ook glashard genegeerd. Maar goed, the story of my life - bloeden dan maar weer...
Wat ik trouwens wel raar vind, dat is dat alleen T-Mobile Apple's Visual Voice Mail ondersteunt, en dat de andere (KPN en Vodafone) dat al jarenlang stilzwijgend laten liggen. Ik vond dat namelijk wel erg prettig, die lijst met namen i.p.v. steeds dat "Elkom bij Vodafone". Wat zou daar nou zo moeilijk aan zijn, vraag ik me af. Kwestie van geld ? Kom op Vodafone, bloeden !!
(Bewerkt door Peter Villevoye om 12:52, 18-10-2012)