Ik zit met een nogal langdurend en vervelend probleem met mijn telefoonkabel,
en dus de ADSL-verbinding die daarop binnenkomt. Ik woon in een appartement
op 4 hoog, waarbij de telefoonlijn achter de muur 4 verdiepingen naar boven gaat,
waarna hij bij mijn huis binnenkomt.
Ergens tussen de verdeelkast beneden en mijn appartement was een kabelbreuk
ontstaan, waardoor mijn ADSL-verbinding van 12.5Mb naar zo'n 9.6Mb zakte,
en de stabiliteit van deze verbinding nogal naar beneden ging (moest om de week
de modem herstarten, snelheid zakte als pudding in elkaar op sommige momenten).
Aangezien mijn provider afhankelijk is van de fratsen van KPN duurde het oplossen
van dit probleem nogal lang, maar nu zit ik met het volgende.
Ik zát dus origineel op zo'n 12.5Mb, maar sinds deze kabel is omgelegd naar de
meterkast, en door mijn huis weer naar het ISRA-punt is gelegd, is de snelheid
maar zo'n 7Mb. Dat is dus bijna de helft van wat ik origineel had!
Nu heb ik het contract bij mijn provider opgezegd omdat ze veel te lang wachten
met het onder druk zetten van KPN (zij hebben nogal wat fouten gemaakt nl),
maar als ik weer ADSL neem zit ik dus met een véél langzamere verbinding dan
dat ik zou moeten kunnen krijgen... en voorheen ook had. Voor KPN is de zaak
nu afgedaan omdat de verbinding weer stabiel is, maar ja, een snelheid die in geen
mijlen lijkt op wat ik had is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem en wat hebben jullie toen gedaan,
of heeft iemand misschien tips over wat ik nu moet doen? Ik ga nu noodgedwongen
over naar kabelinternet van UPC (wat best een stuk duurder is dan wat ik had), maar
idealerwijs zou ik natuurlijk graag weer een normale ADSL-snelheid kunnen krijgen
met een bijhorend ADSL-abonnement.
Alvast bedankt voor de eventuele tips!
Mvg,
Joram
p.s.: daarnaast moet ik ook éven kwijt dat KPN echt niets meer goed kan doen
bij me. Ze hebben een telefoonkabel gebruikt om de kapotte lijn vanaf de
verdeeldoos beneden (in een ander portiek notabene), hélemaal naar boven
te trekken dwars dóór m'n huis heen, aan een 2 euro splitterje geplakt, en zo
m'n lijn weer "stabiel" gekregen. Wat een asociale goedkope rothonden zijn
't zeg. In plaats van een goede kabel via de buitenmuur om te leggen, zit ik
nu met een verbinding die slecht is én een kabel die er niet uit ziet.
En 't vervelende is dat ik ook niet kan klagen, want ik heb m'n ADSL-abbo
per direct opgezegd, en bij KPN heb ik helemaal geen klantnummer en dus
ook geen kans om te zeuren. 