Davidjm om 23:40, 8-12-2005http://www.oor.nl/albums_downloads.asp
(Bewerkt door vintage om 11:08, 9-12-2005)
FvM om 9:54, 9-12-2005Kan er niet een makkelijk te scrollen overzichtje worden gemaakt van Mac-onvriendelijke sites, liefst op alfabet?
Dat zou wel mooi zijn... een soort 'wall of shame'.
FvM om 9:54, 9-12-2005www.vrijuit.nl
Ik heb deze inderdaad ook uitgeprobeert: Panther met Safari 1.2, FireFox 1.5 en de laatste Internet Explorer: de site bezoeken lukt, maar filteren op keuzes gaat niet! Tiger met Safari 2.0.2 en Firefox 1.5 ook niet!
(gelukkig zijn de Mac-bezoekers wel gezuiverd van die lelijke gele scrollbalken....)
geavanceerd zoeken werkt irritant genoeg niet met safari,met firefox wel.
demeeuw
Bij voorbaat dank voor reacties
Linkje: <a href="http://www.w3.org/" title="Website van het W3C">http://www.w3.org/[/url]
mvg
(Bewerkt door SteveJobs om 11:48, 18-01-2006)
http://www.mac.com
Gebruik dan niet Safari en niet Firefox. Ik had Opera binnen-gehaald om te kunnen boeken op www.easycamp.nl (metSafari lukt dat niet), toen ik aansluitend naar .Mac surfde,de eerste waarschuwing negeerde en plaatjes wilde uploaden,tbv de group slideshow kwam dit plaatje te voorschijn:Onze vrienden zijn dus ook kieskeurig !
http://www.d-fotos.nl
Grrr
Fijn,Ebay heeft zich ook bij dit rijtje gevoegd .
Mijn eerste mailtje aan CZ, via het webformulier:
Geachte heer/mevrouw,Ik wil u graag atent maken op het feit dat het voor mij onmogelijk is gebleken om op uw website een on-line offerte aan te vragen. De 'verder'-knopjes die je moet indrukken om naar de volgende pagina te gaan werken helaas niet.Voordat u het antwoord gaat geven dat ik gebruik maak van de verkeerde webbrowser, wil ik u alvast melden dat het gebruiken van Microsoft Internet Explorer voor mij geen optie is. Ik heb echter wel de beschikking over de laatste versies van Firefox, Safari en Opera, alle drie aanzienlijk modernere en plezieriger bladerprogramma's dan MSIE, en alle drie producten met een behoorlijk en groeiend marktaandeel.Mijn vraag aan u is of u mij desalniettemin een oplossing kunt bieden voor dit probleem (gebruik van MSIE is voor mij helaas geen optie) of op zijn minst kunt vertellen of dit probleembij u bekend is en of u werkt aan een oplossing. Ten slotte is het natuurlijk mogelijk dat ik iets fout doe, met een tip zou ik dan zeer dankbaar zijn.Met vriendelijke groet,Jules Stoop
Ik wil u graag atent maken op het feit dat het voor mij onmogelijk is gebleken om op uw website een on-line offerte aan te vragen. De 'verder'-knopjes die je moet indrukken om naar de volgende pagina te gaan werken helaas niet.
Voordat u het antwoord gaat geven dat ik gebruik maak van de verkeerde webbrowser, wil ik u alvast melden dat het gebruiken van Microsoft Internet Explorer voor mij geen optie is. Ik heb echter wel de beschikking over de laatste versies van Firefox, Safari en Opera, alle drie aanzienlijk modernere en plezieriger bladerprogramma's dan MSIE, en alle drie producten met een behoorlijk en groeiend marktaandeel.
Mijn vraag aan u is of u mij desalniettemin een oplossing kunt bieden voor dit probleem (gebruik van MSIE is voor mij helaas geen optie) of op zijn minst kunt vertellen of dit probleembij u bekend is en of u werkt aan een oplossing. Ten slotte is het natuurlijk mogelijk dat ik iets fout doe, met een tip zou ik dan zeer dankbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Jules Stoop
Binnen een werkdag had ik het volgende (keurige) mailtje van CZ binnen:
Geachte heer Stoop,Ons beleid m.b.t. het ondersteunen van browsers is gebaseerd op het feit dat een browser minimaal een marktaandeel van 10% moet hebben. Gezien het huidige marktaandeel van Firefox zijn de eerste activiteiten (vooronderzoek) al in gang gezet. Ook is er een start gemaakt met het aanpassen van enkele belangrijke onderdelen op onze site, zodat deze ook geschikt zijn voor Firefox. Op basis van de resultaten van het vooronderzoek zullen in de loop van medio februari naar verwachting alle onderdelen op CZ.nl geschikt zijn voor Firefox.Het ondersteunen van meerdere browsers heeft ook onze aandacht en is opgenomen in de planning van 2006. Wij kunnen echter nog niet aangeven op welke termijn de ondersteuning van meerdere browsers gerealiseerd zal zijn.Met vriendelijke groeten,Naam van medewerker weggehaald (vind ik zelf niet zo netjes om ongevraagd te vermelden)CZ Actief in GezondheidMarketing Servicebureau
Ons beleid m.b.t. het ondersteunen van browsers is gebaseerd op het feit dat een browser minimaal een marktaandeel van 10% moet hebben. Gezien het huidige marktaandeel van Firefox zijn de eerste activiteiten (vooronderzoek) al in gang gezet. Ook is er een start gemaakt met het aanpassen van enkele belangrijke onderdelen op onze site, zodat deze ook geschikt zijn voor Firefox. Op basis van de resultaten van het vooronderzoek zullen in de loop van medio februari naar verwachting alle onderdelen op CZ.nl geschikt zijn voor Firefox.
Het ondersteunen van meerdere browsers heeft ook onze aandacht en is opgenomen in de planning van 2006. Wij kunnen echter nog niet aangeven op welke termijn de ondersteuning van meerdere browsers gerealiseerd zal zijn.
Met vriendelijke groeten,
Naam van medewerker weggehaald (vind ik zelf niet zo netjes om ongevraagd te vermelden)CZ Actief in GezondheidMarketing Servicebureau
Waarop ik vervolgens het volgende antwoord heb geformuleerd (ik kon het niet laten)
Geachte Mw,Mijn dank voor u snelle en volledige antwoord. Het is mij duidelijk dat u het probleem onderkent en een toekomstige oplossing voor gebruikers van in ieder geval Firefox in de lijn der verwachting ligt, waarvoor mijn dank en waardering.Zonder in vermoeiende technische details te willen treden, moet mij als IT-adviseur toch nog een aantal (gratis) aanbevelingen van het hart ten aanzien van uw beleid om browsers pas te ondersteunen bij een marktaandeel van 10%. Ik hoop dat u er notie van wilt nemen. Een marktaandeel van 10% betreft in Nederland alleen al enkele honderdduizenden huishoudens. Mijn professionele mening is dat u de lat met 10% dus erg hoog legt voor uzelf. Door gebruik te maken van de 'juiste' (met nadruk tussen aanhalingstekens, ik wil noch kan een waardeoordeel uitspreken ten aanzien van de kwaliteit van de door u organisatie gebruikte software) ontwikkelgereedschappen is het al een aantal jaren prima mogelijk en betaalbaar om een website op voorhand zo op te zetten dat vrijwel alle (moderne) browsers er gebruik van kunnen maken. Met andere woorden: de in het verleden klaarblijkelijk gemaakte keuze om op uw website voor belangrijke functionaliteit toch gebruik te maken van technologie waarvan bekend is dat zij alleen werkt met bepaalde software (Explorer), acht ik in retrospect onverstandig. De keuze voor MSIE sluit momenteel twee belangrijke groepen gebruikers geheel uit: Gebruikers van een Apple Macintosh. Microsoft heeft enkele maanden geleden de ondersteuning gestaakt voor de laatste beschikbare versie van Explorer voor Mac. Die versie was overigens al enkele jaren en oud en werd door vrijwel geen enkele Macgebruiker meer gebruikt voor het dagelijkse browsen. gebruikers van Linux en andere alternatieve besturingssystemen. Hoewel het mogelijk is om met wat kunst- en vliegwerk Windows-software onder Linux te installeren, wil en kan niet iedereen dat.Van beide bovenstaande groepen is bekend dat ze voornamelijk uit hoger opgeleiden bestaan. Zonder me zelf iets te willen aanmatigen, lijkt me die demografie voor een (ziektekosten)verzekeraar uiterst interessant. Het is zelfs niet geheel ondenkbaar dat uw organisatie met de ondersteuning van alle platforms (van Mobiele telefoon tot iMac, zal ik maar zeggen) positief in het nieuws kan komen. Er zijn namelijk vele plekken op het internet waar gebruikers van allerhande platforms nauwgezet bijhouden welke organisaties de toegankelijkheid van hun internetdiensten wel of niet goed aanpakken.Ik realiseer me dat u wellicht niet veel zult willen doen met deze tips, temeer daar ze deels komen als mosterd na de maaltijd. Desalniettemin hoop ik dat de gedachten die ten grondslag liggen aan mijn commentaar ook binnen uw organisatie postvatten, zodat toekomstige afwegingen ten aanzien van uw IT-beleid in de breedste zin wellicht tot een (in mijn ogen) verstandiger resultaat zullen leiden.Met vriendelijke groet,Jules StoopP.S.: Zelf maak ik - zoals de meeste bezitters van een computer van Apple - gebruik van de webbrowser 'Safari' (versie 2) op Mac OS X 10.4 (het nieuwste besturingssysteem van Apple) Vrijwel alle websites werken goed met deze snelle en plezierige browser.
Mijn dank voor u snelle en volledige antwoord. Het is mij duidelijk dat u het probleem onderkent en een toekomstige oplossing voor gebruikers van in ieder geval Firefox in de lijn der verwachting ligt, waarvoor mijn dank en waardering.
Zonder in vermoeiende technische details te willen treden, moet mij als IT-adviseur toch nog een aantal (gratis) aanbevelingen van het hart ten aanzien van uw beleid om browsers pas te ondersteunen bij een marktaandeel van 10%. Ik hoop dat u er notie van wilt nemen.
Een marktaandeel van 10% betreft in Nederland alleen al enkele honderdduizenden huishoudens. Mijn professionele mening is dat u de lat met 10% dus erg hoog legt voor uzelf.
Door gebruik te maken van de 'juiste' (met nadruk tussen aanhalingstekens, ik wil noch kan een waardeoordeel uitspreken ten aanzien van de kwaliteit van de door u organisatie gebruikte software) ontwikkelgereedschappen is het al een aantal jaren prima mogelijk en betaalbaar om een website op voorhand zo op te zetten dat vrijwel alle (moderne) browsers er gebruik van kunnen maken. Met andere woorden: de in het verleden klaarblijkelijk gemaakte keuze om op uw website voor belangrijke functionaliteit toch gebruik te maken van technologie waarvan bekend is dat zij alleen werkt met bepaalde software (Explorer), acht ik in retrospect onverstandig.
De keuze voor MSIE sluit momenteel twee belangrijke groepen gebruikers geheel uit: Gebruikers van een Apple Macintosh. Microsoft heeft enkele maanden geleden de ondersteuning gestaakt voor de laatste beschikbare versie van Explorer voor Mac. Die versie was overigens al enkele jaren en oud en werd door vrijwel geen enkele Macgebruiker meer gebruikt voor het dagelijkse browsen. gebruikers van Linux en andere alternatieve besturingssystemen. Hoewel het mogelijk is om met wat kunst- en vliegwerk Windows-software onder Linux te installeren, wil en kan niet iedereen dat.
Van beide bovenstaande groepen is bekend dat ze voornamelijk uit hoger opgeleiden bestaan. Zonder me zelf iets te willen aanmatigen, lijkt me die demografie voor een (ziektekosten)verzekeraar uiterst interessant. Het is zelfs niet geheel ondenkbaar dat uw organisatie met de ondersteuning van alle platforms (van Mobiele telefoon tot iMac, zal ik maar zeggen) positief in het nieuws kan komen. Er zijn namelijk vele plekken op het internet waar gebruikers van allerhande platforms nauwgezet bijhouden welke organisaties de toegankelijkheid van hun internetdiensten wel of niet goed aanpakken.
Ik realiseer me dat u wellicht niet veel zult willen doen met deze tips, temeer daar ze deels komen als mosterd na de maaltijd. Desalniettemin hoop ik dat de gedachten die ten grondslag liggen aan mijn commentaar ook binnen uw organisatie postvatten, zodat toekomstige afwegingen ten aanzien van uw IT-beleid in de breedste zin wellicht tot een (in mijn ogen) verstandiger resultaat zullen leiden.
P.S.: Zelf maak ik - zoals de meeste bezitters van een computer van Apple - gebruik van de webbrowser 'Safari' (versie 2) op Mac OS X 10.4 (het nieuwste besturingssysteem van Apple) Vrijwel alle websites werken goed met deze snelle en plezierige browser.
(Bewerkt door Jules om 18:38, 30-01-2006)
DTPRonald om 15:13, 24-01-2006Foto's bestellen via D-Foto's (Dirk vd Broek) kan ook niet omdat ze alleen een Winzooi appje bieden;http://www.d-fotos.nl
Via de voorpagina "START HIER" en dan in de pop-up de blauwe knop "Bestellen" kom je in een online menu.Ik heb zelf eens circa 50 foto's zo besteld, het is nauwelijks meer werk dan vooraf de foto's selecteren, de kwaliteit is prima.
Na een poging met Safari, Opera, Firefox, Netscape, Camino en InternetEcplorer heb ik de handdoek maar in de ring gegooid.
Aanmelden als potentiele klant lukte uiteindelijk wel maar de gegevensinvoeren om daadwerkelijk een incasso te doen....pffff.....niet dus. Endat terwijl het er lange tijd op lijkt dat het wel gaat lukken.