[opgelost]Mail Delivery System blijft melden
geplaatst: 18 september 2020 - 10:12
Probleem:
-mail-adres bij Tele2 @zonnet.nl
-mail verstuurd naar een adres: mail komt aan
-krijg niettemin een Mail Delivery System van Mailer-Daemon@filter02asd2.se.isp-net.nl: 
 "This message was created automatically by mail delivery software.
  A message that you sent has not yet been delivered to one or more of its
  recipients after more than 48 hours on the queue on filter02asd2.se.isp-net.nl"
-dit bericht krijg ik nu al een aantal dagen zo'n 10 keer binnen

Ik heb gedaan:
-helpdesk Tele2 probleem gemeld: (bijna) 100% zeker probleem bij geadresseerd
-bij geadresseerde gemeld, hij op zijn beurt bij zijn domein-host, 2 dagen geleden
-Malwarebytees gedraaid: niets gevonden

Mijn vraag:
Als deze melding door blijft gaan, kan ik dan deze Mailer-Daemon@filter02asd2.se.isp-net.nl blokkeren in mijn Apple Mail (Voorkeuren/Regel)? Blijft die dan toch in Webmail komen?
Blokkeer ik dan alle Mailer Deamon Deliveries? Is Mailer-Daemon@filter02asd2.se.isp-net.nl de enige Mailer Deamon Delivery melder? Of zijn er meerdere?

Alvast mijn dank!

Laatst bewerkt op: 22 september 2020 - 08:39 door bacon
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #1 geplaatst: 18 september 2020 - 18:08
Als deze melding door blijft gaan, kan ik dan deze Mailer-Daemon@filter02asd2.se.isp-net.nl blokkeren in mijn Apple Mail (Voorkeuren/Regel)? Blijft die dan toch in Webmail komen?
Ja, want Mail filtert alleen lokaal.

Heb je webmail van Tele2? Kan je daarin filteren?

Citaat
Blokkeer ik dan alle Mailer Deamon Deliveries? Is Mailer-Daemon@filter02asd2.se.isp-net.nl de enige Mailer Deamon Delivery melder? Of zijn er meerdere?
Weet ik het antwoord niet op, denk van wel.
geplaatst door: GeorgeM
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #2 geplaatst: 18 september 2020 - 18:46
@GeorgeM
Erg bedankt! W.b. Webmail: ook al een probleem. Alleen af en toe te bereiken. oorzaak volgens mij is dat Tele2 drie mailadressen heeft, van de opeenvolgende Provider-eigenaren. Zonnet (zonnet.nl), daarna Versatel (@versatel.nl) en nu Tele2 (@tele2.nl). Daardoor ontstaat verwarring. Gisteravond wel bereikbaar, en die Mailer Delivery System meldingen stonden daarin. Ga vanavond nogmaals proberen en kijken of ik daarin kan filteren.
De geadresseerde heeft een domein-host voor zijn galerie (xxx.nl), en zijn mail adres eindigt op dezelfde naam (@xxx.nl). Dus gaat zijn mail via zijn domein-host. Daar klopt iets dus niet. Ik heb hem verzocht om opheldering te vragen bij zijn domein-host/ Maar hij is niet zo handig...Denkt dat het aan zijn provider ligt (waarvan hij n.b geen mailadres gebruikt). Ga het nu zelf bij die domein-host aankaarten.
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #3 geplaatst: 18 september 2020 - 19:07
Niet helemaal on-topic, maar je weet dat binnen 2 weken (op 1 oktober 2020) alle Zonnet mailadressen vervallen (tenzij je actie hebt ondernomen)?
geplaatst door: Flix
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #4 geplaatst: 18 september 2020 - 20:10
Dank voor de waarschuwing. Daar is mij helemaal niets van bekend. Zelfs in de afgelopen 2 dagen, met intensieve helpdesk-contacten, werd er met geen woord over gerept. Zal het morgen vragen hoe dat zit.
Edit: Helpdesk nu gesloten, maar op Google gecheckt, op Tele2-site gecheckt: nergens wordt het gemeld.
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #5 geplaatst: 18 september 2020 - 20:20
@bacon: het is iets anders maar het houdt wel op als je niks doet per 1 januari 2021.

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/overname-zonnet-en-verstatel/
geplaatst door: macqintosh
iPhone 11 64GB (2020) / iMac 27" 5K (2017) / Apple TV 4 64GB (2015) / MacBook Pro 13" Retina (early 2015) / iPhone 6+ 64GB (2014)
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #6 geplaatst: 18 september 2020 - 20:47
Ik heb nog 2 Zonnet mailadressen in gebruik, en voor beiden kreeg ik begin augustus een mail met dit bericht:
Let op: wanneer u geen actie onderneemt, komt uw huidige Zonnet e-mailadres per 1 oktober 2020 te vervallen.
Met daarin de 3 opties wat te doen.
geplaatst door: Flix
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #7 geplaatst: 18 september 2020 - 20:51
macquintosh en Flix,
Dank! Ik zou, gelet op wat er staat, een mail over die verandering gekregen moeten hebben. Dat is niet het geval. En mijn zonnet-mail is evenmin gratis (ook een voorwaarde), bij mij is mijn mail-adres onderdeel van het abonnement. Zal dat voor de zekerheid morgen vragen aan de helpdesk.
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #8 geplaatst: 18 september 2020 - 21:05
Voor zover ik weet is Zonnet altijd een gratis dienst geweest en gebleven. Ik heb iig nooit betaald, ook niet toen het over ging naar Versatel en Tele2. Dat komt ook overeen met de info die ik kan vinden.
Deze mail kwamen bij mij in de spambox; het zou me niet verbazen als dat bij de meesten het geval is, en daarom gemist is.

Laatst bewerkt op: 18 september 2020 - 23:18 door Flix
geplaatst door: Flix
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #9 geplaatst: 19 september 2020 - 09:29
Zojuist gebeld met de Tele2 helpdesk. Misschien ook relevant voor andere @zonnet.nl - gebruikers: wat ik al vermoedde is, dat Tele2 internet - gebruikers (in mijn geval inclusief vast telefoongebruik), mèt een zonnet - account, gewoon hun zonnet-account behouden, en niet te maken krijgen met de bovenvermelde verandering per 1 oktober a.s.
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #10 geplaatst: 19 september 2020 - 10:07
Vaag, want het domein zonnet.nl is overgegaan naar een ander bedrijf en niet meer in bezit van Tele2, begrijp ik.
Maar ongetwijfeld zal de info die je hier geeft van de Tele2 helpdesk kloppen.
Bedankt voor de aanvulling.
geplaatst door: Flix
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #11 geplaatst: 19 september 2020 - 10:37
Het is kennelijk mogelijk (geweest?) dat men alleen een (gratis) zonnet - account aan kon maken. De helpdeskmedewerker zei uitdrukkelijk dat de bewuste regel per 1 oktober niet geldt, als de @zonnet.nl - account onderdeel is van een pakket (abonnement).
Dat was zijn oordeel, en daar moeten we het mee doen  :smile:
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #12 geplaatst: 19 september 2020 - 16:33
Het is kennelijk mogelijk (geweest?) dat men alleen een (gratis) zonnet - account aan kon maken.
Sterker, Zon is begonnen als gratis provider. Dus de mailadressen die je toentertijd aanmaakt waren gratis, en zijn altijd gratis gebleven.
geplaatst door: Flix
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #13 geplaatst: 19 september 2020 - 18:24
Ik kan me dat niet meer herinneren. Volgens mij had ik in het begin, lang geleden (!) al een abonnement bij Zonnet. Dat er toendertijd ook een gratis mail-optie bestond, heb ik nooit geweten. Hoe het ook zij Flix, als je een abonnement hebt hoef je niets te "vrezen"!
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #14 geplaatst: 19 september 2020 - 23:35
Het woord "zon" in de naam van deze gratis provider was toch de basis voor hun naam, en relateert aan de slogan "Voor niets gaat de zon op"? 
(Althans zo is het bij mij blijven hangen...)
geplaatst door: jaco123
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #15 geplaatst: 20 september 2020 - 08:15
Ik heb ook jaren alleen een Zonnet mailadres gehad, was idd gratis. Daarmee was ik hier bij MacFreak geregistreerd.
geplaatst door: TheMacMan
The human mind is like a parachute. it only functions when it's open
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #16 geplaatst: 20 september 2020 - 10:27
Terug naar de topic: als ik op Google kijk, komt dit fenomeen nogal vaak voor. Sommigen krijgen honderden Mail Delivery Systems mails per dag. Dan heb ik nog geluk gehad met die ± 10 per dag. Mogelijk genoemde oorzaak zou kunnen zijn dat mijn mail-adres gehackt is. Ik heb enkele adviezen op google opgevolgd:
-wachtwoord veranderd
-mail/voorkeuren/regel afzender geblokkeerd
-mail/reclame/ afzender geblokkeerd

Resultaat: krijg zojuist weer één binnen......Afwachten of het gaat minderen
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #17 geplaatst: 20 september 2020 - 12:31
Terug komend op je openingsvraag: als je een regel instelt in Apple Mail dan zal die mail in webmail, of een andere mail cliënt, of bv ook op de iPad, gewoon binnen komen. Regels spelen zich alleen binnen het programma zelf af.
Als je als regel bv als 'Daemon@filter' definieert, ben je iig de mail van de verschillende filters kwijt.

Wel vreemd, dat ik dit nooit gezien heb op 2 zonnet adressen, en dat zijn juist de adressen die ik inzet voor op de meest vage internet hoekjes.
geplaatst door: Flix
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #18 geplaatst: 20 september 2020 - 13:14
Flix
Mijn grote dank. aan dat advies heb ik veel. Zal die van middag toepassen. Ik heb ook de bronversie laten scannen door SpamCop (https://www.spamcop.net). Die constateerde dat het spam was/is, en die hebben de verantwoordelijk provider waarvan de spammer gebruikt maakt (Internl.net) een abuse-mail gestuurd.
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))
antw: Mail Delivery System blijft melden
reactie #19 geplaatst: 22 september 2020 - 00:26
Het is opgelost!
-wachtwoord Mail veranderd
-een abuse-mail, resultaat van een scan door SpamCop (een aanrader!), gestuurd naar de provider (internl.net) van deze Mail Delivery System idioot
-het advies van Flix opgevolgd, en toegepast op zowel Mail/Voorkeuren/Reclame als Mail/Voorkeuren/Regels. In Reclame dubbel: één blokkade tegen Daemon@filter en één tegen (meer uitgebreid) Mailer-Daemon@filter02nm.se.isp-net.nl
Afgelopen!!
geplaatst door: bacon
"Smaken verschillen" is een dooddoener. Beter is "Het is een verschil van onderscheidingsvermogen" (Jan Wijn, pianopedagoog))