Ik ken Teams eigenlijk alleen van beeldvergaderen, niet van integratie met een agenda en/of bestandsoverdracht (stukken e.d.). Heb jij daar ervaring mee?
NextCloud van @Jaco123 ziet er ook goed uit, maar ik schrik van het prijskaartje voor een Vereniging (alhoewel ik niet weet wat het budget is).
Dank voor jullie tips! Videovergaderen doen we het liefst niet, tenzij afgedwongen door zekere omstandigheden Voor ons zullen de belangrijkste opties dus agenda, documenten(beheer) en mail/chats zijn. Een budget hiervoor is niet echt bedacht, dus ik vrees dat normaal betaalde opties niet gauw in aanmerking zullen komen.Overigens ziet het scherm van Teams er wel overzichtelijk uit, evenals dat van Nextcloud. Nav de laatste zou ook nog ownCloud in aanmerking kunnen komen, lijkt wat goedkoper maar vermoedelijk ook te begrotelijk voor ons.Zou er met standaard Google Apps (agenda, mail, drive, chats) binnen een Wp-omgeving een eenvoudige gebruikersomgeving te maken zijn voor zo'n 30 vrijwilligers, analoog aan bv de Teams-interface? Ik zie binnen Google zelf niet de mogelijkheid het scherm aan te passen cq te vereenvoudigen.
Er is een betaalde "Nextcloud Enterprise"-versie met bijbehorende support en prijskaartjes.Iets beter verstopt op hun website is een community/non-enterprise versie te vinden. Nextcloud is 100% open source en is in ieder geval voor thuis-gebruik gratis te gebruiken. Bij mijn weten zijn er geen functionaliteitsbeperkingen.Ik kon zo 1-2-3 niet vinden of je voor een stichting/vereniging de open source versie zou mogen gebruiken. Ik vermoed van niet.Maar het is natuurlijk wel een afweging: Neem je genoegen met community-support of heb je enterprise-support nodig?Als ik zo tussen de regels door lees, dan zou de gratis versie in dit geval best eens voldoende kunnen zijn. Mits je iemand hebt in je vereniging die een beetje handig is en wil/kan supporten.
MS Teams wordt te duur.
Dat ligt er maar helemaal aan wat je nodig denkt te hebben.
Nogal een schril contrast met Webhosting (maar dan moet je inderdaad nog wel een website bouwen).
Ja, want een website bouwen kost je niks.
Ik zou kijken naar (zoiets als) Slack.Een goedkoop en goed alternatief voor Slack is Flock.
Dus zonder budget blijft alleen Facebook Groepen over.
... een eenvoudige gebruikersomgeving te maken zijn voor zo'n 30 vrijwilligers, analoog aan bv de Teams-interface?
Er zijn nog wel wat andere platforms die in aanmerking zouden kunnen komen. Om een beetje in te lezen:https://www.cloudwards.net/best-slack-alternatives/https://blog.hubspot.com/marketing/slack-alternativesGooglen op 'Facebook group alternative' is ook leerzaam
De winnaar bij een betaalde versie is MS Teams.
Is Microsoft Teams echt gratis?Ja! De gratis versie van Teams bevat het volgende:• Onbeperkte chatberichten en zoekopdrachten.• Ingebouwde onlinevergaderingen en audio- en videogesprekken voor individuen en groepen, met een duur van maximaal 60 minuten per vergadering of gesprek. Voor beperkte tijd kun je maximaal 24 uur vergaderen.• 10 GB opslag voor teambestanden plus 2 GB opslag per persoon voor persoonlijke bestanden.• Geïntegreerde realtime inhoudscreatie met Office-apps zoals Word, Excel, PowerPoint en OneNote.• Onbeperkte app-integraties met meer dan 650 zakelijke apps om uit te kiezen, waaronder Adobe Sign, Evernote en Trello.• De mogelijkheid om te communiceren en samen te werken met iedereen binnen of buiten je organisatie, ondersteund door de veilige, wereldwijde infrastructuur van Microsoft.
Ik lees op https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-teams/freeDaarmee is Hajonides er toch? Trouwens ook met Slack lijkt het: https://slack.com/intl/en-nl/pricing/free?geocode=en-nl&from_pricing=1Of zie ik iets over het hoofd?PS. Interessante blogpost, met hieronder de specifieke link naar de free plans van beide: https://kinsta.com/blog/microsoft-teams-vs-slack/#microsoft-teams-vs-slack--comparing-free-plans
En gasten kunnen bijna niets (buiten vergaderen).
Maar dat zou voor het gros van de 30 betrokkenen wel eens voldoende kunnen zijn. Tenzij zij allemaal de agenda willen beheren etc.