Van mij hoeven de artikelen niet in de u vorm, het kan natuurlijk zijn dat het in Belgie wel gebruikelijk is.
Belgen gebruiken veel vaker u, waar Nederlanders het toch een beetje meer zien als een vorm van respect en beleefdheid gebruiken Belgen het veel sneller. (mijn idee)
Maar wat zouden jullie aanraden als je een website intro tekst schrijft. Dus geen blog of nieuwsartikel.Meer in een advies/verkoopende zin van het woord.
Mag je dan je gebruiken richting de lezer of is dat not done?
Maar zou je zegt in een blog, moet je daar met u of met je spreken. Ik gebruik je in een blog, maar daarnaast gebruik ik wel u in mijn vacature blog. Omdat dit ook wel wat plechtig is, bedoel meer zakelijk bedoel.
Ik hoop dat je mij wat begrijp
Het gebruik van u en je zit 'm in de doelgroep. Als je jongeren aanspreekt gebruik je geen u en als je een seniorenwebsite hebt gebruik je geen je. Als je dat consequent volhoudt dan is er geen man overboord. Als je, zoals op tweak.nl je en u door elkaar heen gebruikt dan wordt het tijd voor een cursus zakelijk schrijven.
Ik ga eens wat teksten proberen te schrijven in de u vorm.
[edit]Excuses inmiddels reeds aangepast. Had nu pas tijd om mijn reactie te plaatsen hetgeen ik vanmiddag gezien had.
(Bewerkt door Lapdog om 20:13, 9-04-2010)
In het blauwe kader staan al de categorieën van multidevos.
Boven wat het meest recente artikel is, staat de kop 'Een ander lay-out'. Het moet natuurlijk zijn 'Een andere lay-out' (met een 'e' achter 'ander' en zonder punt)
Ik ga het direct verbeteren.
Nu je me uitlegt dat je 'creatieve spelling' op je site komt door je dyslexsie snap ik het.
Het zal een flinke uitdaging zijn om het geheel foutloos te doen, ik stel voor de zaak om te draaien en hier meteen je USP (Unique Selling Point) van te maken:
Zet een banner/logo op je site met een text zoals:
'De ICT nieuwssite door redacteuren met dyslexie'
of
'Het gaat ons om de echte ICT inhoud!Het dyslectisch redacteuren team'
'Wij zijn dyslectisch en brengen het mooiste ICT nieuws'
'Dyslectisch zijn weerhoudt ons er niet van geweldig ICT nieuws te brengen'
of ...
PS: Waarom is dyslexie zo'n verbluffend moeilijk woord eigenlijk?
(Bewerkt door fdevos om 23:59, 10-04-2010)
Ik zie ook dat het thema nu al 3 keer is gewijzigd in 2 dagen. Als je een website start is dit iets wat je had moeten doen voordat je iedereen er naar zou laten kijken. Op het moment van "live" gaan heb je dan een bepaalde uitstraling van je website. Deze uitstraling is bepalend voor de herkenning. Als je die steeds gaat wijzigen wordt je bezoeker daar niet vrolijk van want die moet om dingen zoeken. (ik moest om het inlogknopje zoeken omdat die niet meer in de menubalk zat)
En daarom heb ik veranderd naar een andere template. Maar dit is de laatste keer, want het steek veel tijd in om alles te vertalen.
Weet waar alles moet komen en zorg dat je weet wat je wilt.Verander dus niet 3 keer p/week van thema!
En het lay-out op dit moment blijft.
1) het ontwerp is er een van 13 in een dozijn, niets onderscheidends aan (standaard template)2) taaltechnisch valt er ook het nodige op aan te merken (schrijven moet je leren, 't is een vak!)3) content is niet echt vernieuwend en valt overal te lezen (soms zelfs woordelijk)4) de naam van de site is niet pakkend (multi-de-wie?!)
Met andere woorden, je bent niet onderscheidend ten opzichte van bijvoorbeeld een OMT of MacFreak of andere sites die dit soort nieuws bieden. Probeer iets unieks te vinden waardoor mensen terug blijven komen en stamp niet zomaar het zoveelste weblog uit de grond. Bezoekers trekken doe je echt niet op basis van alleen het nieuws. Je moet ze prikkelen door bijvoorbeeld te beginnen met een unieke eigen visie te geven op onderwerpen. En dan nog kost het vaak jaren voordat je een groepje trouwe lezers hebt.
Bedenk je dit; het internet staat vol met informatie en mensen raken inmiddels informatie-moe. Veel van hetzelfde met nèt even wat andere WordPress thema's. Dus waarom zou multidevos.be de voorkeur genieten boven gerenomeerde sites die zelfs meer bieden (community bijvoorbeeld). Stel je de vraag waarom de bezoekers jouw aandacht verdienen. Wat maakt jou uniek. Een mens is een visueel beest, dus doe ook zeker iets aan het ontwikkelen van een eigen look & feel. Van dit soort sites heb ik er echt vele van zien komen en net zo snel weer zien gaan. Je moet jezelf dus ook nog eens eerst bewijzen, want besef je dat het schrijven van goede artikelen een tijdrovende zaak is die je uit respect voor je lezers (taaltechnisch) goed en frequent moet uitvoeren. Doe je dat niet, zeg maar dag tegen je lezers. Een zware taak. Ben je daar ook echt klaar voor?
Zoals ik het nu zie zou ik er niet terugkomen omdat het mij niet prikkelt om verder te lezen of zoeken. Je hebt dus nog een hoop werk te doen, maar dat is ook het leuke van het opzetten van een nieuwe site. Veel succes dus ermee, ik hoop dat je iets kunt met de feedback die je hier krijgt!
Heb je ook dit hele draadje gelezen?
Big Al om 8:02, 15-04-20101) het ontwerp is er een van 13 in een dozijn, niets onderscheidends aan (standaard template)
Bij dit type sites is dat helemaal niet erg. Alle kranten-sites zien er bijvoorbeeld ookvrijwel hetzelfde uit. Je moet je dan wel onderscheiden door de nieuwswaarde daarin hebje 100% gelijk.
Om zo op een andere unieke manier een nieuwssite te hebben. In het artikel word het feit gegeven over wat juist ga, en daar rond geef ik mijn mening.
Hierna kan de bezoekers hun commentaar of mening ook geven via reactie.
Dit heb ik nu ook gedaan met mijn 1ste artikel van vandaag: Tieners interesseren zich meer in de iPhone.
DNA om 12:06, 15-04-2010@big alHeb je ook dit hele draadje gelezen?
Ja, jij ook? Ik reageer hier met name op zijn berichtje op z'n website.http://www.multidevos.be/multidevos-heeft-jullie-hulp-nodig/