iWeb maakt de code tegenwoordig zo dat het wel degelijk gevonden KAN worden door Google. Waar jouw website staat zou niet echt het probleem
mogen zijn zolang die website maar beschikbaar is vanaf internet.
Een betere vraag is denk ik is jouw website wel interessant genoeg om gevonden te worden door Google en heb je je ook aan alle regeltjes gehouden
en tools aangegrepen die geboden worden om dat te optimaliseren?
Sowieso kan Google er flink lang over doen voordat je site geïndexeerd wordt. Dit kun je bespoedigen door een sitemap aan te maken en deze aan
Google aan te bieden. Daar kun je dan checken wanneer de bot je site heeft doorgewerkt.
Google werkt tegenwoordig echt niet meer alleen op basis van de gegevens op jouw site alleen. Als er veel andere sites naar die van jou linken,
blijkt dus dat jouw site voor anderen interessant is en wordt je ook voor Google interessanter. Veel links bij anderen is dus ook van belang.
Geef al je pagina's een logische naam en goede omschrijving. Geef al je afbeeldingen logische namen en geef alles netjes tags mee.
Vis je uit dezelfde vijver als 900.000 andere websites is de kans klein dat je hoog in de zoekresultaten komt. Zeker als er daar een aantal voor betalen
om gevonden te worden. Vis je echter uit een vijver met 10.000 andere websites vergroot dat je kans om hoger te eindigen aanzienlijk. Dit heet
Long-tail of Short-tail. Long-tail is met heel veel anderen een grote algemene koek delen. Short-tail is met een kleine groep een kleinere, specifieke
koek delen.
(Bewerkt door DTP2 om 11:55, 16-10-2009)