Das allemaal flauwekul!
Als je site al is aangemeld dan sta je in de directory van hun zoekmachine, dan kun je deze site nog wel 10 keer aanmelden maar dat zullen ze alleen maar zien in de vorm van spammen.
Als aller eerste moet je gaan kijken wat je doelen zijn.
Wil je dat je site gevonden wordt op je naam/bedrijfsnaam of wil je meer.
Dan moet je kijken zal dit lukken met de site die ik nu heb. Alles start met een basis, als je veel Flash en AJAX scripten gebruikt. en miss. een CMS systeem eraan hebt hangen dan werkt dit meestal al tegen jezelf. Spiders van zoekmachines kunnen nergens op je site klikken dus ze moeten zo eenvoudig mogelijk door je site kunnen spideren..
Daarom is de opbouw heel erg belangrijk. Welke content heb je waar staan.
Als dit alles helemaal "perfect" is en je site bevat geen fouten, doe even een sitecheck voor de zekerheid om te zien als je site fouten bevat. Dit kan nooit kwaad en zou je altijd even moeten doen na elke aanpassing
http://validator.w3.org/
Dan ga je opzoek naar het aanmelden.
http://www.dmoz.org/
Daar moet je zijn om als eerste te kijken als je site al is opgenomen door de directory.
Is dit het geval, check als deze informatie allemaal wel klopt en je in de juiste categorie zit.
Deze DMOZ directory voed bijna alle grote zoekmachines (waaronder Google) en is dus een must om daar in te staan.
Dan zijn er nog een paar kleine andere directories waar je je kan aanmelden maar ik zou hier al eens mee beginnen want het is niet zo eenvoudig als het allemaal lijkt, het is een vak apart.
Als je je hebt aangemeld is het wachten wachten en nog eens wachten totdat bijv. Google weer een update doet en je site een page-rank geeft. En natuurlijk gaat iedereen al na 2 of 3 dagen op Google proberen als hun site er al tussen staat op zoektermen! Dat doet iedereen lol, maar er gaat echt veel tijd overheen geduld is echt een must met SEO.
Maar dat wil niet zeggen dat je nu stil kan gaan zitten en maar hopen dat je hoog zal eindigen.
Het hangt natuurlijk ook af van een aantal factoren. Hoeveel links staan er op het internet die richting je site linken. En vooraal WAAR staan deze links. Als een link richting je site op MacFreak staat heeft dat meer waarde dan dat deze op een of ander "sloppy second" startpagina script staat.
Een goede site voor het promoten van je site is een leuk artikel te schrijven over je site op nujij.nl Maar schrijf niet zomaar een artikel. Bouw het op, gebruik de keywords die het meestal van toepassing zijn op jouw site in dit artikel. Dus niet copy-past de homepage tekst. Maar als je doel is het verkopen van schoenen dan vertel je in dat artikel natuurlijk over schoenen, plus over die schoenen waar je mee wilt scoren.
Probeer ook niet je start/home -pagina van je website als DOEL te gebruiken om met alle termen op te vallen.
Zo hebben heel veel mensen een regel als "Welkom op de website van .." als eerste op hun website en ook nog eens in de titel bar (grijze balk bovenin je browser) dit is het slechtste wat je kunt hebben. Niemand zoekt op zoektermen als Welkom op de website van. Dit zijn al 5 woorden voordat een keywoord op je site terecht komt. En de keywoord is in dit geval wat NA het woordje van komt. Je naam. Dit is zonde van de ruimte, op deze plaats had miss. al 1 keywoord kunnen staan.
Ook menu knoppen als: Home, Over Ons, Contact zijn waardeloos als je echt wilt scoren.
Maak van: Over Ons een kleine zin. Over .... (je naam of bedrijfsnaam) maar ook het html bestand dat zal linken naar deze "over ons" pagina moet je aanpassen. www.domein.nl/overons.html is slecht. www.domein.nl/over-bedrijfsnaam.html is vele malen beter. <-- en zelf het woordje over mag je weg laten om het nog beter te doen.
Allemaal dit soort kleine aanpassingen werken in je voordeel als je ook de title-bar met deze pagina's aanpast.
Zo is het toevoegen van een title tag aan een link erg belangrijk. In deze tag ga je een korte beschrijving geven waar de link over gaat. Hier kun je weer minsten 2 keer een keywoord kwijt.
En als je deze keywords goed kunt combineren met de title-bar van de pagina en de discription + de inhoud zal je gaan scoren.. (mits je site weer zoekmachine vriendelijk is)
Zoals je al leest is het een hele opgave, dit doe je niet even..
Het is heel belangrijk dat je de site goed in de gaten gaat houden en vooral ook de site van de "concurrenten" waar je natuurlijk van wilt winnen.
Er zijn genoeg SEO tools te vinden op het internet welke je goede informatie geven over je site + de site waar je van wilt winnen.
En omdat ik nu erg weinig tijd heb kon ik maar denk ik 10% van het totaal plaatje uitleggen.
Maar je krijgt een beetje een beeld waar het allemaal om draait in de wereld van zoekmachines en gevonden worden.
Onderschat het niet te licht, was het maar zo simpel van aanmelden en klaar.
Er gaat heel erg veel tijd en energie in zitten voordat je site vanuit het niets ergens staat.
En nee er zijn ook mensen die het allemaal NIET zo serieus nemen, deze houden zich niet zo bezig met al deze informatie. Das niet verkeerd of een slechte manier.
Maar je moet denk ik wel vooraf een serieus plan maken WAT je wilt bereiken met je website van je bedrijf of instelling. Is deze alleen puur informatief gericht voor je klanten welke de link op een andere manier verkrijgen dan door te zoeken dan is er helemaal niets mis mee dat je minder gevonden wordt in bijv. Google. Zoekmachines zijn natuurlijk niet een MUST voor iedere onderneming.
Maar ik denk wel dat het geen kwaad kan dat je er voor zorgt dat je website/bedrijf gevonden zal worden als men je bedrijfsnaam, telefoonnummer, adres of iets in die vorm intypt in een zoekmachine.