Sinds het verdwijnen van de MacFreak Shop zijn de enige inkomsten van MacFreak advertorials. Daarbij weren we veel, maar plaatsen we wel als wij denken dat het verantwoord is.
geblokkeerd
Een advertorial zet de lezer dus doelbewust op het verkeerde been. Daarmee ga je naar mijn idee een grens over.
Is een programma als schijfhulpprogramma niet tricky? Ook dat programma kan immers in onervaren handen onherstelbare schade aanrichten.
Met dat programma kun je alles met al je schijven doen, met uitzondering van je opstartschijf. En laat dat nu bij 99,99% van de Macgebruikers de enige schijf zijn.
...Wanneer ik op Mac Washing Machine X9 zoek zie ik nergens dat dit programma problemen heeft veroorzaakt...
...Hoe professionele iPad-reparatie je leven kan verbeteren...
Inderdaad misleidend
Dus als het goed wordt gedaan door deskundigen dan kan professionele reparatie uiteindelijk goedkoper uitvallen dan doe-het-zelf reparaties die uiteindelijk toch zelden goed uitpakken!
In tegenstelling biedt een poging tot zelfreparatie bijna nooit enige vorm van garanties of garanties, waardoor dit een ander groot voordeel van het kiezen van professionele diensten in plaats daarvan.
...Ik zal kijken of er nog een andere manier is om aan te geven dat het om een advertorial gaat, maar zou het zo snel niet weten.
Ehm... aanduiden als 'Advertorial' wellicht?!
Is weer slecht voor de Google-score. 'Ingezonden mededeling' op de pagina zelf is ook geen echte tekst, maar een (korrelig) plaatje, waarschijnlijk ook om die reden.
...En sorry, maar als iemand niet weet dat een Ingezonden Mededeling hetzelfde is als een Advertorial, dan denk ik dat de content op MacFreak waarschijnlijk sowieso te hoog gegrepen is...
Een advertorial of publireportage is een advertentie, in de vorm van een redactioneel artikel. Daardoor ontstaat er een ogenschijnlijk objectieve publicatie. Advertorials lijken meer nieuwswaarde te bevatten dan gewone advertenties. De redactionele opmaak suggereert dat.
Een advertentie is een publicatie die bedoeld is de lezer ervan te verleiden tot een bepaalde actie, zoals het kopen van een product of deelnemen aan een actie. Meestal gaat het hier om het promoten van commerciële producten en diensten.
Een advertorial voldoet aan verschillende kenmerken. De volgende kenmerken zijn hierbij van belang:Kenmerk 1De aanduiding ‘advertorial’Er dient altijd duidelijk een aanduiding boven te staan die aangeeft dat het om een advertorial gaat. Bijvoorbeeld de aanduiding ‘advertentie’ of de aanduiding ‘advertorial’.