geplaatst door: Robert
Ik krijg plotseling meerdere meldingen binnen voor verschillende iCloud-mailadressen van leden die waarschijnlijk de notificatie-mails van MacFreak niet meer binnen krijgen.

Deze plotselinge verandering lijkt een aanpassing van het beleid van Apple, we gaan kijken wat we moeten aanpassen om te zorgen dat de mails jullie wel weer bereiken.
Product of dienst op MacFreak onder de aandacht brengen? Kijk dan hier.
geplaatst door: puk1980
Eigenlijk een beetje een achterhaald idee, zo'n notificatie-mail, vind ik. Gewoon regelmatig hier langskomen en kijken wat er rechtsbovenin bovenaan staat.  :happy:
Certified Terminal Guru.
geplaatst door: boiing
Voor mij is het de basis onder mijn MacFreak bestaan.. Mail notificatie uit draadje -> reageren -> klaar. Scheelt juist heel vaak kijken wat er rechtsboven staat :biggrin:.

Ieder z'n voorkeur.
geplaatst door: ouwemac
Qua gemak is de werkwijze van boiing de beste, maar in de praktijk gebruik ik de manier van puk1980.  :biggrin:
Ook al kijk ik dan vaak te vroeg of er al gereageerd is.
“Groei” is iets van de Natuur. Niet van de Economie.
geplaatst door: nnsa
+1 voor @Boiing.

Ik zal binnen dit draadje mee-testen, want ik heb ook een iCloud emailadres. Als de veronderstelling waar is, dan lijken al die 'privacy-bevoorderende' maatregelen niet voor iedereen een toegevoegde waarde te hebben.
geplaatst door: nnsa
Krijg inderdaad geen notificaties meer binnen.
geplaatst door: boiing
Van jezelf niet in een draadje dus tot zover klopt dat want er was nog geen andere post nadat je voor het eerst reageerde hier. Dus: krijg je van dit bericht wel een notificatie?
geplaatst door: nnsa
Na 16:06 geen emails binnen gekregen. Nee dus.
geplaatst door: boiing
Apple ziet MacFreak blijkbaar als Spam. Dat is best verdrietig... Ze moesten eens weten hoeveel fans hier zitten :happy:.
geplaatst door: nnsa
Dat ziet er inderdaad niet erg hoopvol uit. Van zo’n blaclist kom je nauwelijks nog af en zeker niet snel.

https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist%3amacfreak.nl&run=toolpage

999FEF70-2D38-4080-B744-5A0A5B3CBAAE.pngNotificatie-mails van MacFreak naar iCloud lijken er niet door te komen


EF7C4714-DE75-4952-B467-483095CEB19B.pngNotificatie-mails van MacFreak naar iCloud lijken er niet door te komen


Toch eens inzoomen op de kwaliteit van de internet (hosting) provider van macfreak.nl…
geplaatst door: Feek
Inderdaad. Als MF draait op een shared server (dus meerdere websites op een server met slechts één IP adres) dan zou een stap kunnen zijn een eigen IP-adres te laten koppelen aan jouw domeinnaam (kost je een paar tientjes per jaar). Of een provider kiezen met een VPS èn eigen IP-adres.
geplaatst door: nnsa
+1 voor @Feek
geplaatst door: Robert
Zie inmiddels dat de mac.com en me.com adressen ook geen mail meer binnen krijgen.

Waarschijnlijk kunnen we dit maandag oplossen.
Product of dienst op MacFreak onder de aandacht brengen? Kijk dan hier.
geplaatst door: Mac OS X
ik heb deze middag nog 1 MF mail ontvangen @Robert
mvg Mac OS X, Mac gebruiker vanaf 2014 / 2x iBook G4 (2004) OS X Tiger 1x iBook G3 (2002) OS 9.22 RIP 1x iPod  Shuffle (2005) 1x iMac 27 5K (2017) 1x iPhone 7 128GB 2016 en Macbook Pro 16ich 2021
old Apple computers never dies