Hallo mensen,
Ik heb een aantal weken geleden een (oud) 24 inch Cinema Display (A1267) aan m’n M4 Mac mini gehangen en dat deed het prima, tot het op een keer begon te blazen als een opstijgende jumbojet. Had het voordien nog nooit gedaan.
Na een halve minuut of wat, zakte het geblaas af naar een zachte bries en een tiental minuten later, zette ik de Mini in sluimerstand omdat ik een uurtje met andere zaken zou bezigzijn.
Bij terugkomst weigerde het scherm beeld te geven. Er was ook geen ventilator meer te horen…
Uiteindelijk de Mac maar uitgezet door de stekker uit te trekken en het scherm als tweede aan m’n MacPro (uit 2008) te hangen, maar daar deed het scherm ook niets, dus heb ik het maar aan de kant gezet en voorlopig een (gruwelijk slecht!) Acer scherm dat m’n dochter hier had achtergelaten ingeplugd. Dat deed het wél, dus de fout lag alvast niet aan de Mac dacht ik.
Enkele dagen later de Cinema Display toch nog eens aangesloten en HEY! Het werkte weer gewoon! Ik blij natuurlijk en heb het Acer scherm terug opzijgezet.
Alweer een week verder, begint het scherm weer te blazen en omdat ik de deur uit moet, zet ik de Mac maar uit.
Bij terugkomst weigert het scherm weer dienst en trek ik maar weer de stekker uit.
Een uurtje later, plug ik het Acer scherm als voorzorg ook in en start de Mac: alleen het Acer scherm doet het nu en daar kijk ik nu naar terwijl ik dit tekstje intik…
Iemand een idee wat er gebeurt? Nakend einde van dit - overigens nog prima - scherm?
Er zit een StarTech.Com adapter tussen de mini Display stekker en de Thunderbolt poort, maar die heeft nog nooit problemen gegeven.