Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
17 mei 2016 - 13:05    reactie #100
geplaatst door: Isaa
Ik ben bij verschillende instanties (o.a. Juridisch Loket) geweest en uiteindelijk terecht gekomen bij de sociale raadslieden. Iemand van hun heeft een brief geschreven naar Azerty. Die is op 22 april gepost. Daar is geen reactie op gekomen.

Omdat ik een proefabonnementje op de consumentengids had, dat liep t/m 30 april, en ik zag dat zij je helpen met zaken waarin je moegestreden bent, heb ik voor 30 april naar hun geschreven. Op de achterpagina van de gids staan verslagjes van zaken waarbij de consumentenbond tussen beide komt en waarbij de klant krijgt wat hij wil. Daar heb ik naar geschreven, maar toen ik alles had opgestuurd kreeg ik bericht dat ze zoveel klachten hebben dat ze niet alles kunnen behandelen.

Ze verwezen me door naar klachtenkompas.nl. Daar weer mijn verhaal gedaan, en daarna kreeg ik een email waarin stond dat Azerty niet aangesloten is bij klachtenkompas, en dan kunnen ze blijkbaar niks.

De sociale raadsvrouw zei dat als haar brief niet hielp, ik naar de rechter kan gaan. Dan zal ik alles zelf moeten doen, dus zonder advocaat. Als ik in het gelijk wordt gesteld, moet de andere partij de kosten betalen die ik gemaakt heb. Inmiddels heb ik met mensen gepraat die zoiets gedaan hebben. De andere partij had hun slechts een klein deel van de gemaakte kosten overgemaakt. Als je daar achteraan wilt, moet je weer een nieuwe zaak beginnen. Bovendien vertelden ze me ook dat als je in Nederland niet wilt betalen, dat je daar mee weg komt. Tussen burgers onderling dan. Het is wel off-topic, maar goed om te weten.

Ik hou me er nu niet meer mee bezig. Af en toe stoort de monitor. Maar daar van af gezien is  de beeldkwaliteit toch wel toppie! En de rest van de computer ook!

flickr.com/photos/ylseloete/sets
Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
17 mei 2016 - 13:23    reactie #101
geplaatst door: Spooter
Wat een gedoe Isaa...

Laatste vraag misschien dan: heb je de monitor wel eens bij een andere Mac er aan gekoppeld?

Niet dat het jouw probleem verhelpt, maar ik ben wel benieuwd of de monitor dan dezelfde manco's vertoont... Dan zou ik toch verder aandringen op vervanging van een ondeugdelijk product...

Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
17 mei 2016 - 14:00    reactie #102
geplaatst door: TB

Citaat
Isaa om 13:05, 17-05-2016

Als ik in het gelijk wordt gesteld, moet de andere partij de kosten betalen die ik gemaakt heb. Inmiddels heb ik met mensen gepraat die zoiets gedaan hebben. De andere partij had hun slechts een klein deel van de gemaakte kosten overgemaakt. Als je daar achteraan wilt, moet je weer een nieuwe zaak beginnen. Bovendien vertelden ze me ook dat als je in Nederland niet wilt betalen, dat je daar mee weg komt. Tussen burgers onderling dan. Het is wel off-topic, maar goed om te weten.

Het mag dan een beetje off-topic zijn (ik vind zelf van niet hoor, anders reageer ik natuurlijk niet), maar het is inderdaad echt niet zo dat als je een rechtszaak wint (alle) kosten voor de verliezende partij zijn. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je maar bijzonder weinig van de werkelijke kosten terugkrijgt. Zeker als je een dure/ervaren advocaat in de arm neemt. En dan moet je nog winnen ook.

Daarnaast ben ik bang dat je zo door de rechter en tegenpartij weggevaagd wordt als je dit zonder advocaat doet ('weet U héél zeker dat de kapotte Mac Mini de oorzaak van het falen is? Nee? Volgende zaak!'). Waarschijnlijk zijn de griffiekosten al hoger dan de aanschafprijs van de monitor. Oftewel het is niet de moeite waard.

Het is wel slechte reclame voor de winkel en Dell. Ik zou toch wat vernietigende beoordelingen schijven bij o.a. tweakers.net en hardware.info. Dat zal ze leren (...).

Het leven kent geen Appeltje-Z (TB, 2002) en overigens ook geen Command-Z
Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
17 mei 2016 - 14:08    reactie #103
geplaatst door: Isaa

Citaat
Spooter om 13:23, 17-05-2016
Laatste vraag misschien dan: heb je de monitor wel eens bij een andere Mac er aan gekoppeld?

Niet dat het jouw probleem verhelpt, maar ik ben wel benieuwd of de monitor dan dezelfde manco's vertoont... Dan zou ik toch verder aandringen op vervanging van een ondeugdelijk product...

Er zijn toch meerdere berichten van anderen dat deze monitor met name met een Mac slecht samenwerkt. Dan vind ik het niet nodig om nog wat te testen.

Ik heb een uitgebreide emailwisseling met Azerty waarin ik meerdere malen schreef dat ik de overeenkomst wil ontbinden. En dat heeft de burgerraadsvrouw ook gedaan. Daar gaan ze niet op in.

flickr.com/photos/ylseloete/sets
Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
17 mei 2016 - 14:19    reactie #104
geplaatst door: Isaa

Citaat
TB om 14:00, 17-05-2016

Het is wel slechte reclame voor de winkel en Dell. Ik zou toch wat vernietigende beoordelingen schijven bij o.a. tweakers.net en hardware.info. Dat zal ze leren (...).

O, ik wist niet dat dat kon, maar dat zal ik gaan doen. Eigenlijk waande ik mezelf al in een tijdperk waarin ik Azerty en Dell achter me had gelaten, maar goed.

flickr.com/photos/ylseloete/sets
Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
17 mei 2016 - 15:40    reactie #105
geplaatst door: Spooter

Citaat
Isaa om 14:08, 17-05-2016

Citaat
Spooter om 13:23, 17-05-2016
Laatste vraag misschien dan: heb je de monitor wel eens bij een andere Mac er aan gekoppeld?

Niet dat het jouw probleem verhelpt, maar ik ben wel benieuwd of de monitor dan dezelfde manco's vertoont... Dan zou ik toch verder aandringen op vervanging van een ondeugdelijk product...

Er zijn toch meerdere berichten van anderen dat deze monitor met name met een Mac slecht samenwerkt. Dan vind ik het niet nodig om nog wat te testen.

Ik heb een uitgebreide emailwisseling met Azerty waarin ik meerdere malen schreef dat ik de overeenkomst wil ontbinden. En dat heeft de burgerraadsvrouw ook gedaan. Daar gaan ze niet op in.

Ik vraag het omdat ik deze monitor in combinatie met een nieuwere mac mini ken welke combi geen problemen oplevert (even afkloppen), vandaar...

Blijft buiten kijf dat ik de wijze waarop Azerty het 'afhandelt' ronduit beschamend vind...

(Bewerkt door Spooter om 15:42, 17-05-2016)

Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
17 mei 2016 - 15:50    reactie #106
geplaatst door: GeorgeM

Citaat
TB om 14:00, 17-05-2016
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je maar bijzonder weinig van de werkelijke kosten terugkrijgt. Zeker als je een dure/ervaren advocaat in de arm neemt. En dan moet je nog winnen ook.

Recht hebben is vaak wat anders dan recht krijgen.

De enige manier waarop je dit als consument juridisch uit zou kunnen knokken is als je een rechtsbijstandverzekering hebt, anders kan je het maar beter vergeten.

Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
16 augustus 2016 - 17:07    reactie #107
geplaatst door: Isaa
Ik zal vertellen wat er is gebeurd sinds ik de laatste keer heb gepost (17 mei). Op 18 mei kreeg ik van de burgerraadsvrouw een mail met deze inhoud:
-----------------
Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met Maikel Ridder van Azerty. Hij vertelde dat het beeldscherm door u ter reparatie is aangeboden. In eerste instantie werd geen defect gevonden. Azerty heeft vervolgens een second opinion gevraagd aan Dell maar omdat dat te lang duurde heeft u preventief een nieuw vervangend scherm gekregen.
 
Pas daarna – toen de klachten zich bleven voordoen - is gebleken (althans bij Azerty bekend geworden) dat u het beeldscherm heeft aangesloten op een Macbook. Bij die koppeling geeft het beeldscherm inderdaad problemen. De software van het beeldscherm is ingesteld op Windows en niet op het Apple-besturingssysteem. Dat leidt ertoe dat het scherm en de computer niet goed met elkaar kunnen communiceren, en dat het scherm flikkert en soms uitvalt.
 
Volgens Azerty is in de productomschrijving (er staat een link naar Dell) aangegeven dat het scherm werkt onder Windows, en moet een koper daar vooraf kennis van nemen.
Dat betekent dat de stelling dat het product niet voldoet aan de verwachtingen niet opgaat. U wist of had redelijkerwijs kunnen weten dat het scherm bedoeld was voor gebruik met een Windows-gestuurde computer.
 
Desondanks is Azerty bereid het beeldscherm terug te nemen; tegen welk bedrag is afhankelijk van de staat van het scherm, of u de verpakking nog heeft en alle eventuele accessoires. Als het product nog helemaal compleet is kan er zelfs een creditering van 100% worden gegeven.
 
Ik denk dat Azerty u daarmee voldoende tegemoet komt. Ik hoor graag van u of u het hiermee eens bent, en zo ja, in welke staat het scherm kan worden terug geleverd.

-------------------
Dit is natuurlijk onzin. Azerty wist in elk geval al dat ik een mac had toen ze me de tweede Dell opstuurden, en waarschijnlijk al eerder, dat zou ik moeten opzoeken. En wie maakt er nu een monitor voor windows als alle andere monitors zowel voor Windows als Apple zijn? Voordat de tweede monitor werd opgestuurd, had ik ook telefonisch contact met iemand van Azerty, en toen hadden we het er ook over dat ik een Apple heb. Toen werd er ook niks gezegd over die link. Die link hebben ze er natuurlijk later bijgezet. Pas nu blijkt dat de monitor niet goed samengaat met bepaalde Apples, verzinnen ze zelf dat ie voor Windows gemaakt is.

Inmiddels heb ik de monitor opgestuurd, hij werd goed bevonden en ik krijg 100% van de €289 terug. Dat is op 27 mei besloten.

Ik denk dat het ook vervelend was voor Pieterr dat de u2415 zo’n ramp was, want hij had hem aangeraden. Daarom heb ik juist hem gevraagd of hij het leuk vindt om een andere monitor voor me uit te zoeken. Ik wilde per se geen Dell meer. Toen heeft hij me een iiama aangeraden: http://www.iiyama.com/gl_en/products/prolite-xb2485wsu-1/ En deze doet het goed. Mooi beeld. Nou ja, ik heb een raar ding ontdekt. De monitor heeft 2 usb-poorten. Ik heb er een fotocamera op aangesloten, maar toen zag de computer de camera niet. Toen heb ik ergens anders een usb-poort gebruikt voor de camera en toen ging het wel. Maar het is niet mijn bedoeling om me nu in dat detail te gaan verdiepen. In elk geval werk ik nu al een paar maanden tevreden met deze goeie monitor.

Vandaag heb ik alsnog een review van de u2415 op tweakers.net gezet. Gelukkig is daar ruimte om het hele verhaal te vertellen. https://tweakers.net/pricewatch/418910/dell-ultrasharp-u2415-zwart/reviews/ Mijn nickname is safira. Bij hardware.info wil ik het ook doen, maar het lukt niet. Heb mailtje daarover gestuurd, moet even afwachten.

(Bewerkt door Isaa om 15:41, 17-08-2016)

flickr.com/photos/ylseloete/sets
Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
16 augustus 2016 - 23:46    reactie #108
geplaatst door: TB
Bedankt voor je update!

Inderdaad grote onzin. Ik zou dan vragen welke windows-versies wel of niet ondersteund worden (en hopen dat Microsoft niet een update ongevraagd pushen a la Windows 10). Ik ga al wat jaartjes mee, maar echt nog nooit van een 'Windows™-scherm' gehoord. Ik zal bij mijn leverancier eens vragen of ze ook Linux-schermen hebben... (en nu op zoek naar een Windows Azure scherm).



Citaat
Isaa om 17:07, 16-08-2016
Toen heeft hij me een iiama aangeraden: http://www.iiyama.com/gl_en/products/prolite-xb2485wsu-1/ En deze doet het goed. Mooi beeld. Nou ja, ik heb een raar ding ontdekt. De monitor heeft 2 usb-poorten. Ik heb er een fotocamera op aangesloten, maar toen zag de computer de camera niet. Toen heb ik ergens anders een usb-poort gebruikt voor de camera en toen ging het wel. Maar het is niet mijn bedoeling om me nu in dat detail te gaan verdiepen. In elk geval werk ik nu al een paar maanden tevreden met deze goeie monitor.

Sommige apparaten werken niet lekker met een hub ertussen (Ik heb het met een simpel kaartlezertje en m'n usb 1.0 speakers moet ik niet in een usb3.0 poort stoppen om erg geluid uit te krijgen). Dat heeft waarschijnlijk niet echt met je Mac te maken.

p.s. Ik heb zelf een Dell Ultrasharp U2515H en die heeft geen enkel probleem met welk OS dan ook.

(Bewerkt door TB om 23:47, 16-08-2016)

Het leven kent geen Appeltje-Z (TB, 2002) en overigens ook geen Command-Z
Dell U2415 monitor: knipperend beeld e.a. problemen
18 augustus 2016 - 13:54    reactie #109
geplaatst door: Spooter
Inderdaad bedankt voor je update, jammer dat er geen review, reactie van jou te vinden is op https://azerty.nl/0-1132-791761/dell-ultrasharp-u2415-led-monitor-24-1-1920-x-1200-ips-16-10-300-cd-m2-2x-hdmi-2x-dp-usb-3-0-hub.html

Het stomme is ook dat de link die op bovenstaande pagina staat naar de Dell pagina betreffende dit product naar een niet bestaande Dell pagina lijkt...