MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
21 februari 2022 - 15:17    reactie #25
geplaatst door: boiing
Spreken of stemmen is volgens mij hetzelfde?
Ja, dan is het duidelijk. Niet bij muziek dus, dat bedoelde ik.

Ik snap ook niet goed hoe je dan ineens gaat weten wat het probleem is als je het hoort?
Het probleem is toch dat men zegt dat er niets aan de hand is? Als je het opneemt en het is duidelijk hoorbaar dan sta je sterker lijkt me. Best interessant dus of anderen het hier wél horen. Je vraagt je af wat je moet doen in je eerste post, ik zou zeggen begin eens met duidelijk bewijs verzamelen.

En ik zou begod niet weten hoe ik audio op een forum plaats.
Gewoon toevoegen als bijlage aan je post.

https://www.macfreak.nl/macos-en-osx/tip-hoe-je-bijlages-op-macfreak-kan-plaatsen/
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
22 februari 2022 - 12:33    reactie #26
geplaatst door: orange
Google heeft dit probleem momenteel ook.
Dus het kan zelfs een software-matig probleem zijn.

https://androidworld.nl/nieuws/chromebook-fout-speakers-kraken
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
22 februari 2022 - 12:51    reactie #27
geplaatst door: Robert
En ik zou begod niet weten hoe ik audio op een forum plaats.
Als je de Reageer-knop hier op MacFreak gebruikt kan je bijlagen toevoegen, dat kunnen ook audio-bestanden zijn.
MacFreak steunen en advertenties achter je laten? Word donateur.
Product of dienst op MacFreak onder de aandacht brengen? Kijk dan hier.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
22 februari 2022 - 14:02    reactie #28
geplaatst door: orange
Be God.

Lief, als mensen schrijven zoals ze praten.  :wink:
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
22 februari 2022 - 18:44    reactie #29
geplaatst door: HEXDIY
"Begod" is een erg courante uitdrukking bij je zuiderburen, hoor!  :thumbs-up:
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
22 februari 2022 - 21:28    reactie #30
geplaatst door: catmen
"Begot" Is een "verbastering" van "bij god" het word gebruikt bvb in de zin zoals "ik zou het bij god niet meer weten" of "ik zou het bij god nog vergeten ook" waar "bij god" dan word geschreven of uitgesproken als " begot" zeg maar zoals Kerreven waar caravan bedoeld word😄
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
23 februari 2022 - 20:31    reactie #31
geplaatst door: pjottervmr
Nogmaals het zijn pure verkopers die op geen enkele vraag kunnen antwoorden. Sinds hun technische dienst weg is, is het enkel doorsturen bij problemen. En ik hoop vooral dat die flauwe grapjes alleen maar tussen jouw oren zit!
Knip
Bij geluid opnemen is er altijd gekraak dus is moeilijk aantoonbaar dat het daarvan is.
Ik geloof niet dat dit een serieuze klacht is blijkbaar. Mijn opmerking is juist de oplossing voor jou probleem. Je geeft nu zelf ook aan het is altijd te horen dus terug naar die winkel en daar laten horen. Het is immers altijd hoorbaar probleem dus opgelost. Als het altijd hoorbaar is dan hoort de verkoper het ook of die moet blijkbaar niet alleen niet slim zijn maar ook doof!. Zet dit dus op het klachten formulier dat die verkoper opstelt (hoop dat hij dat wel kan ) en dan laat the die klacht herstellen daar hoeft die verkoper geen enkel technische kennis voor te hebben. Dacht je nu echt dat als ik een klacht heb over en tv die bepaalde kleuren niet goed weergeeft dat die verkoper van de winkel de kennis van zaken heeft om de TD goed in te lichten van de klacht?>??
Nee die man moet de klacht opschrijven die ik en de verkoper constateren.   Maw als je gewoon dat doet de klacht laten horen en dat laten omschrijven dan is het probleem bekend bij de firma en dan is het aan hun om dit op te lossen (ik neem aan dat er nog garantie op zit van die firma?)
Succes
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
23 februari 2022 - 20:47    reactie #32
geplaatst door: pjottervmr
Even ter aanvulling de M1 is nog geen twee jaar oud dus gewoon met je aankoopbon terug naar je leverancier als de winkel je niet verder help. Laat de klacht horen (die altijd te horen is volgens jou) van de kraak in de speakers en gewoon het probleem op laten lossen. Anders is het een probleem voor de verkopende partij
Met de opmerking tussen de oren bedoel ik, als jij het alleen hoort.......... Je geeft aan dat iedereen het kan horen dus het zit juist niet tussen je oren blijkbaar vandaar terug er mee.....
succes
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
23 februari 2022 - 21:04    reactie #33
geplaatst door: boiing
Ik denk dat we deze klacht inmiddels niet meer heel serieus moeten nemen gezien de eerdere suggestie het even op te nemen waar geen reactie op komt.. En anders 'horen' we het wel, GoMac :biggrin: :thumbs-up:.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 11:03    reactie #34
geplaatst door: GoMac
Ik ben niet meer op dit forum geweest omdat ik het nu via een ernstiger forum opvolg. https://discussions.apple.com/thread/253515366?answerId=256600996022&page=4

Er zijn blijkbaar nog mensen met het probleem en daar wordt er serieuzer gereageerd en niet met reacties als:

- Het zal tussen je oren zitten!
- Ik denk niet dat dit een serieuze klacht is. En het probleem bij mij proberen te leggen. En die dan effe leuk off topic over random dingen gaan praten.

Ik denk eerder dat ik de meeste van jullie niet zo serieus moet nemen. In ieder geval bedankt voor de weinig die wel iets van nuttig commentaar konden geven. Ik volg het daar wel verder op.  :wink:
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 11:16    reactie #35
geplaatst door: boiing
Goedzo en graag gedaan! Zoals je kunt lezen daar gaan de meeste berichten over heel iets anders (combinatie met AppleTV, andere bitrate instelling) en is het voor veel mensen opgelost met de tips die er gegeven worden. Aan het eind van de draad gaat het over de nieuwere modellen MacBook.

Wij nemen je niet meer heel serieus omdat je blijkbaar niet in staat bent iets heel simpels te doen: het ons of iemand in de winkel te laten horen. Dan mag je kritiek hebben op alles en iedereen: tot een oplossing leidt het niet. We horen graag of het ernstiger forum je kan helpen. Eerst maar eens de vraag stellen daar :wink:.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 11:32    reactie #36
geplaatst door: GoMac
Wij nemen je niet meer heel serieus omdat je blijkbaar niet in staat bent iets heel simpels te doen: het ons of iemand in de winkel te laten horen. Dan mag je kritiek hebben op alles en iedereen: tot een oplossing leidt het niet. We horen graag of het ernstiger forum je kan helpen. Eerst maar eens de vraag stellen daar :wink:.

van het ModeratorTeam Onnodig neerbuigende gedeelte van reactie verwijderd

Probleem opgelost!  :biggrin: :happy:
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 11:33    reactie #37
geplaatst door: boiing
Met kinderachtig gedrag kom je meestal niet ver hier. Succes man!
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 11:37    reactie #38
geplaatst door: Robert
Even voor de duidelijkheid: boiing is een (zeer) gerespecteerd lid van dit forum die zijn sporen allang verdiend heeft door een ontelbaar aantal mensen te helpen, heel vaak met erg ingewikkelde problemen.

Daarbij lijkt de vraag om een opname van het geluid waar het om gaat terecht, meer on-topic dan dat lukt volgens mij niet…
MacFreak steunen en advertenties achter je laten? Word donateur.
Product of dienst op MacFreak onder de aandacht brengen? Kijk dan hier.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 19:25    reactie #39
geplaatst door: McHenri
Ook geen goeie ervaring met switch Belgie, ik vermoed dag ze al graag geld willen als je hun winkel nog maar binnen stapt, zo arrogant.
kocht een nieuwe SE en liet hen er een scherm bescherm folie opdoen, twee maal terug geweest nadat hij aan de zijkant los kwam, was zo gezegd door slechte geleverde afmeting bij hun leverancier, folie is nu nog wat los maar ga niet meer terug.

Switch zit allang in financiële problemen. Dat is geen geheim.
Ze willen zoveel mogelijk cashen. 
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 19:29    reactie #40
geplaatst door: McHenri
Probleem is dat ze in de winkel er helaas niks van van kennen. Ze het enkel doorgeven aan het technische dienst bij een probleem. Die blijkbaar daar niet is.

Mail naar Tim Cook sturen. Ooit gedaan met iPhone 6 Plus problemen.  Toen was het snel geregeld. 
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 19:32    reactie #41
geplaatst door: McHenri
Oei…… nu issie weg.  :crazy:
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 20:02    reactie #42
geplaatst door: Sypie
Om de oplossing ook even hier neer te zetten:
Citaat
Using the Audio Midi Setup Utility set the format to 48000 Hz for the MacBook Pro Speakers. That should resolve the issue.

Oftewel Audio/Midi configuratie openen (staat in Apps => Hulpprogramma's). Daar zet je de uitvoer van de interne speakers van 41.100Hz naar 48.000Hz.
Schermafbeelding 2022-02-24 om 20.01.12.pngMacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
Bewerkt: 24 februari 2022 - 23:15 door Sypie
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
24 februari 2022 - 22:39    reactie #43
geplaatst door: MacMiep
Zolang GoMac niet met een opname komt van het gekraak weten wij MacFreakers niet waar we aan toe zijn.
Er lopen hier audiofielen/audiotechneuten rond. Die kunnen wellicht aan het kraakje al horen wat het is.

Maar ga gerust "hogerop" hoor.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
25 februari 2022 - 03:44    reactie #44
geplaatst door: HEXDIY
Wie, o wie wil dan ook muziek luisteren op de inferieure speakertjes van zijn Mac? Neem toch gewoon een hoofdtelefoon.
Nieuwsberichten, jawel! Maar muziek?
Niettemin dienen die speakertjes in orde te wezen, een Macje kost best wel genoeg...

Enne: jawel, post maar een voorbeeld. Dan kunnen we mee luisteren.
De tip van Sypie ^^ lijkt me trouwens van goud. Sampling frequentie > 48 KHz. Punt.
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
25 februari 2022 - 04:06    reactie #45
geplaatst door: HEXDIY
Ter lering ende vermaak:
https://forums.macrumors.com/threads/mac-mini-m1-only-48khz-audio.2325804/page-3

Blijkbaar is HDMI audio beperkt tot de sampling rate van 48 KHz. Al de rest levert artefacten op.
Thunderbolt heeft daar blijkbaar niet zo een probleem mee.
Mijn antieke Cirrus Logic DACs over FireWire 400 ook niet.
En FW400 is nog geïmplementeerd over Thunderbolt. Leze wie lezen kan.
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
25 februari 2022 - 08:54    reactie #46
geplaatst door: pjottervmr
Om de oplossing ook even hier neer te zetten:
Oftewel Audio/Midi configuratie openen (staat in Apps => Hulpprogramma's). Daar zet je de uitvoer van de interne speakers van 41.100Hz naar 48.000Hz.
Ik twijfel of het kraken opgelost wordt met verhogen naar 48000. Dat is meer voor de klankkleur we horen immers niet hoger dan? 17000 Hz.?
Bovendien als dit het probleem oplost dan zouden er meerdere klachten zijn als men dit standaard heeft ingesteld. Vergeet niet kwam bij de t’s voor zelfs met gewoon YouTube afluisteren. Een geluk met mijn MBP M1 ik heb door de gehoorschade geen last van kraakjes 😀
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
25 februari 2022 - 09:14    reactie #47
geplaatst door: Sypie
Ik twijfel of het kraken opgelost wordt met verhogen naar 48000. Dat is meer voor de klankkleur we horen immers niet hoger dan? 17000 Hz.?
Ik denk dat het handig is dat je je inleest over "sample rate", hoewel ik de verwarring heel goed begrijp. De "sample rate" houdt ongeveer dit in: in hoeveel stukjes wordt 1 seconde geluid geknipt en omgezet naar digitaal? Is dat 41.100 keer per seconde of is dat 48.000 keer per seconde. In professionele de betere audiobewerking is 96.000 keer per seconde heel gewoon, maar niet alle apparatuur kan daarmee overweg.

Mooie duidelijke uitleg, wel in het Engels:

MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
25 februari 2022 - 10:04    reactie #48
geplaatst door: pjottervmr
Ok daar niet van op de hoogte wel over frequenties die je hoort 😀 vandaar dat ik aangaf dat hogere frequenties voor de klankkleur zijn omdat met normaal niet boven de 17000 hoort. Blijft dan de vraag of het verhogen naar 48000 (sample rate verhogen dus) het kraken van de speakertjes zou verhelpen bij een M1 processor. Zou dus betekenen dat er verschillende speakertjes zijn gemonteerd waarbij de ene m1 er last van heeft en de andere niet. Dit zou zeker al bekent zijn doordat er meerdere klachten zouden zijn bij Apple na bijna 2 jaar MBP M1 te hebben verkocht. Vooral omdat dit probleem volgens de TS voorkomt bij geluid afspelen van bv al YouTube en bij spreken. We zullen het waarschijnlijk niet op korte termijn weten 😀

van het ModeratorTeam Quote verwijderd. Wanneer je reageert op een bericht direct boven je hoef je niet het hele bericht over te nemen.
MacBook M1 Apple reseller ontkent het probleem
25 februari 2022 - 10:53    reactie #49
geplaatst door: Franky2002
Topic starter GoMac kan het zeker even uitproberen of het de zaak oplost. Kost niks alleen een klein beetje moeite.