geplaatst door: Thinksamuel
Hallo

In oktober 2020 heb ik bij mijn Macbook onder garantie het toetsenbord laten vervangen omdat de toetsen begonnen te vervagen. Ik zie nu dat de toetsen wederom beginnen te vervagen. De Applecare is ondertussen wel verlopen. Dekt Apple dit of moet ik nu de volle pot betalen? Er is ook een herstelprogramma voor dat probleem dus weet ik niet of dat van mij op toepassing is.
 
Update: Ik had eerst naar Apple gebeld en die zeiden mij dat ik naar de apple Store zou moeten gaan voor een visuele inspectie. O dinsdag ben ik daar dus langsgeweest in Brussel, de bediende daar ging akkoord en de macbook werd meteen naar Ostrava opgestuurd. Gisteren was het al klaar en ik heb de computer net via DHL teruggekregen. Het toetsenbord is gloednieuw dus ik ben tevreden. Meer nog: dit is een reden om bij Apple te blijven. Ik ben de laatste jaren kritischer geworden over Apple en was aan het denken om een Lenovo Thinkpad te kopen maar de dienst naverkoop bij Apple is ongeëvenaard denk ik. De nieuwe M1 chips zijn blijkbaar beter dan de Intel chips en de prijs is niet zo hoog als de afgelopen jaren vind ik. Dus: volgend jaar koop ik wellicht een MBA :-)
Bewerkt: 8 april 2021 - 12:36 door Thinksamuel
Nieuwe reparatie maar AppleCare ondertussen verlopen?
29 maart 2021 - 23:08    reactie #1
geplaatst door: MacMiep
Heb je een bon met reparatievoorwaarden? Zit er garantie op de reparatie?
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Nieuwe reparatie maar AppleCare ondertussen verlopen?
29 maart 2021 - 23:46    reactie #2
geplaatst door: Thinksamuel
Dit heb ik ind e email staan: "De bovenstaande garanties zijn beperkte garanties en in geval van niet-nakoming zal Apple (i) de service opnieuw uitvoeren, (ii) het onderdeel repareren of vervangen of (iii) de kosten van de geleverde service terugbetalen. Om gebruik te maken van deze garanties dient u het product op eigen kosten terug te sturen naar de plaats waar de service is geleverd."

https://www.apple.com/legal/sales-support/terms/repair/Retail_Repair_BENL_Terms_Conditions.html
Nieuwe reparatie maar AppleCare ondertussen verlopen?
29 maart 2021 - 23:51    reactie #3
geplaatst door: boiing
Garantie op reparatie is normaal gesproken 90 dagen. Ik kan me zo voorstellen dat Apple met een vriendelijk belletje of wat lichte druk wel bereid is om opnieuw te vervangen, dit is wel héél snel hetzelfde probleem.

We kunnen gaan speculeren maar je kunt ze beter even bellen :wink:.
Nieuwe reparatie maar AppleCare ondertussen verlopen?
30 maart 2021 - 00:45    reactie #4
geplaatst door: HEXDIY
Dat herstelprogramma zal ook voor jou wellicht van toepassing zijn, ongeacht je Apple Care.
Heb je een serienummer voor ons? Dan kunnen we nagaan of dat herstelprogramma ook voor jouw Macje van toepassing is.

Of zoek het zelf op:
https://support.apple.com/nl-be/keyboard-service-program-for-mac-notebooks

Ik kan je verzekeren: vorige oktober heb ik nog een collega aangespoord om zijn Macje te laten meewerken aan dat programma, en hij heeft een nieuwe batterij & topcase gekregen. Kosteloos.

Laat deze opportuniteit niet aan je voorbijgaan!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Nieuwe reparatie maar AppleCare ondertussen verlopen?
30 maart 2021 - 01:02    reactie #5
geplaatst door: boiing
Dat is niet het probleem van Thinksamuel, bij hem/haar beginnen de letters zelf te vervagen (de opdruk). Weet niet of daar ook een officieel vervangingsprogramma voor is, het is wel een bekend probleem bij sommige modellen.
Nieuwe reparatie maar AppleCare ondertussen verlopen?
30 maart 2021 - 01:13    reactie #6
geplaatst door: HEXDIY
Ow, sorry, dat is een ander probleem, ja!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.