geplaatst door: Krisveldhuizen
Beste mensen,

Ik heb een HP Photosmart 6510 scanner/printer en een 27 inch iMac. De iMac heb ik twee weken geleden naar de Apple Store gebracht om de Seagate harddisc te laten vervangen. Ik had een Time Machine backup gemaakt, en na installatie deed alles het prima... behalve de scanner.

Nu heb ik op de HP site al een draadje hierover geopend, maar na een paar dagen helaas geen 1 antwoord, dus hoop ik hier wat meer geluk te hebben. Ik copieer hieronder mijn draadje hierover van de HP site. Hij is in het engels, maar denk niet dat dat voor de meeste een probleem zal zijn. Alvast bedankt voor jullie tijd :)

Mijn originele probleem:

I've had my HP Photosmart printer/scanner for a few months now and have been very happy with it. Ever since having a new harddisc installed into my iMac 27 inch (newest OS on it) the scanner keeps saying

"Make sure the printer software is installed on your computer and that 'scan to computer' is enabled via the printer software'.

Now as far as I know, I have downloaded the right software. I have the HP Utility icon in my dock, which, when opened, shows

"Information and Support" (supplies status and info, device information, test, clear printheads and align)
"Printer Settings" (Network settings, additional settings, and auto-off)
and "Message Center", which shows a list of messages from the printer/scanner.

So nothing from there where I could find that 'scan to computer' button. I also have, in my dock, the HP Scan 3 icon, from which I should be able to scan. When I click on 'scan' though, through that, I get a message saying

"Scanner reported an error: An error occurred while communicating with the scanner"

So in short; there should be a button somewhere which I should be able to enable, saying "scan to computer", but I can't find it anywhere. (I do remember in the past indeed finding that button and enabling it. Now it's nowhere to be found). I do think this is the problem, because otherwise the device works fine in terms of printing. Also, it HAS worked fine in the past too.

Can anyone please help me with this?

Thanks in advance,

Kris

(Bewerkt door Krisveldhuizen om 12:11, 3-03-2013)

[Opgelost] Scanner werkt niet meer na nieuw harddisc installatie
26 februari 2013 - 12:00    reactie #1
geplaatst door: lutewizzard
Ik zou alle HP software die er nu opstaat deinstalleren, vervolgens via Apple de printsoftware updaten en dan bij HP de driver voor jouw HP aio ophalen en installeren.
[Opgelost] Scanner werkt niet meer na nieuw harddisc installatie
26 februari 2013 - 12:46    reactie #2
geplaatst door: bacon
Misschien dat dit helpt(je weet het nooit):
Ik had hetzelfde probleem een paar weken geleden met mijn Canoscan, na een upgrade van Leopard naar Snow Leopard. Veel gedoe met de scanner, niet herkend e.d., maar uiteindelijk hielp bij mij:
-alles van de scanner eraf gooien
-de "oude" installatie cd gebruiken om opnieuw te installeren
-alles deed het daarna weer,en ik kon ook alle updates weer gebruiken
In mijn geval bleek, dat bij het handmatige updaten, ik een aantal onderdelen over het hoofd gezien moet hebben, die echter wel allemaal op de installatie stonden.

(Bewerkt door bacon om 12:47, 26-02-2013)

"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
geplaatst door: Krisveldhuizen
Bedankt voor jullie reactie. Uiteindelijk was alles er af gooien en opnieuw installeren wat hielp :)

Kris

geplaatst door: Flix
Kris, ook zonder de software van HP kom je een heel eind.
Scannen kun je vanuit het programma Fotolader (standaard in de map Pogramma's) doen, maar ook vanuit het programma Voorvertoning (Archief>Importeer van scanner...)
En alle onderhoud kun je draaien vanuit Systeemvoorkeuren>Afdrukken en scannen>Afdrukken.
geplaatst door: Krisveldhuizen
Aha, bedankt voor de tips Felix :)

Groetjes,

Kris