VwVanFan om 15:54, 4-07-2015Ja inderdaad Robert,of hij zou een it-pro kunnen laten kijken.
Probleem is toch opgelost? Hij heeft alles afgegeven aan Media markt voor een laatste kans om het probleem op te lossen. Is dus blijkbaar niet gelukt dus nu ontbinding en probleem is opgelost. Probeer nu niet andere zaken aan te brengen hij heeft dit zelf al aangegeven de leverancier nog een kans.....
pjottervmr om 20:16, 4-07-2015Elke ander verhaal wat je nu weer opdist geeft alleen maar aan dat je opmerking dat je in de IT werkzaam bent er voor zorgt dat ik erg veel medelijden heb met jouw baas. Ik zou zo iemand die totaal niet ter zaken kundig is in mijn dienst willen hebben. Mijn vraag is dan ook bij welke werkgever je werkzaam bent dan kunnen wij natuurlijk er voor kiezen niet bij die firma te gaan. Je zult maar geholpen moeten worden door jou dan blijf je in de problemen zitten. Of werk je bij de werkvoorzieningschap en pak je kabeltjes in in een doosje dat kan ook IT werk zijn?
Ik denk dat je hier een onterechte opmerking maakt. Zelf ben ik ook in de IT werkzaam. Als database specialist heb ik echter nul komma nul verstand van defecte computers. IT is een wel heel erg ruim begrip. Er valt van alles onder. Zo op de man spelen is toch niet nodig.
Ik begrijp nooit dat bij de drie hierboven genoemde merken je terug naar je winkel gaat, en je voor Apple ineens naar Apple moet. Dat is ook niet zo, je moet naar de winkel waar je het apparaat gekocht hebt. Daar heb je een overeenkomst mee, niet met Apple, Sony, Hp of Asus. En zij moeten het maken. Dat ze dat via Apple of Asus, HP of Sony doen, dat is hun zaak, niet de jouwe.
anneappel om 12:18, 4-07-2015Ik zal ze even inscannen.
Weet je al wanneer?
Ik werk inderdaad met software, hardware vervangen is de MBO-tak... Goed, ik ga nu mijn kantoor zonder airco opzoeken en de brieven inscanen.
Foto gaat sneller. Bij deze.
Robert om 13:02, 4-07-2015@ anneappel: kan je uitleggen hoe jij weet dat de Time Capsule niet gevonden wordt als je geen beeld hebt?
Er staan hier meer apparaten dan alleen een MacBook Air.
Je bent in ieder geval wel op de juiste plek, daar waar je het apparaat gekocht hebt.
Maakt het lijntje wel lekker kort, want als ik het goed begrijp is daar wel een vestiging van in de buurt.
Maar goed, zo kunnen we op alle slakken zout leggen en dit is geen AnneAppel 'fout'
Ahh, dacht dat het zo was opgestuurd, maar dit is de retour brief . Makes more sense. Zat de data al te vergelijken met de timeline van Anne Appel. We controleren nu alles natuurlijk
(Bewerkt door speedyf om 8:16, 5-07-2015)
Maar even terugkomend op het draadje: Wat is dat toch met Apple, dat als er iets met een apparaat is dat dan gelijk Apple als zondebok neergezet wordt? Ik zie dat nooit met andere merken. Heeft dat met de AAAAAA-status te maken? Ik bedoel een High-end Sony Vaio of zo, (al is het nu Vaio), of een dure Acer, of Asus, dan ga je toch naar de winkel terug waar je het gekocht hebt? Waarom is dat alleen met Apple niet zo? Ik vind dat zooooooo vreemd!
gerrit appel om 20:53, 4-07-2015Citaatpjottervmr om 20:16, 4-07-2015Elke ander verhaal wat je nu weer opdist geeft alleen maar aan dat je opmerking dat je in de IT werkzaam bent er voor zorgt dat ik erg veel medelijden heb met jouw baas. Ik zou zo iemand die totaal niet ter zaken kundig is in mijn dienst willen hebben. Mijn vraag is dan ook bij welke werkgever je werkzaam bent dan kunnen wij natuurlijk er voor kiezen niet bij die firma te gaan. Je zult maar geholpen moeten worden door jou dan blijf je in de problemen zitten. Of werk je bij de werkvoorzieningschap en pak je kabeltjes in in een doosje dat kan ook IT werk zijn? Ik denk dat je hier een onterechte opmerking maakt. Zelf ben ik ook in de IT werkzaam. Als database specialist heb ik echter nul komma nul verstand van defecte computers. IT is een wel heel erg ruim begrip. Er valt van alles onder. Zo op de man spelen is toch niet nodig.
Ok als data specialist hoef je dat ook niet te weten maar als in een draadje 20 x wordt gezegd dat je niets met Apple te maken hebt maar met de leverancier. Als je zelf al aangeeft dat je ontbinding van de overeenkomst wil en je gaat dan weer zo verder dan heb ik medelijden met de werkgever van die man omdat de werknemer dus niet blijk geeft van enig normaal verstand hoe zaken zijn op te lossen in het dagelijkse onderling verkeer. Dat is wat ik aangeef het gaat me helemaal niet om hoe het technisch zit met het probleem dat is ook helemaal niet van belang in deze. De TS heeft zelf al aangegeven ontbinding van de koopovereenkomst te willen dus zo moeilijk is het niet. Als je dan vervolgens zo reageert dat je laptop terug komt van reparatie en je neemt deze dus klakkeloos terug en gaat dan praten over het feit dat het scherm niet aan gaat dan getuigt dit niet van enig normaal denk vermogen als je al zolang een probleem hebt met die leverancier. Heeft dus nogmaals niets met de technische capaciteiten te maken van de TS....
anneappel om 23:17, 4-07-2015Nee, ik heb de Mac niet mee naar huis genomen. Deze staat nog bij de winkel. Misschien is de aankoop al wel ontbonden, daarover heb ik niets geschreven. knip
Bianco om 10:12, 5-07-2015Anneappel krijgt van mij de status normaal, totdat het tegendeel bewezen is. knip
knip
Nu is het gelukkig opgelost alles staat dus als TS normaal zou hebben gehandeld en inderdaad op minimaal LBO niveau werkt gewoon bij de leverancier en de koop is ontbonden. Eind goed al goed, jammer van alle negatieve reacties over de Media markt (in het begin abusieflijk Apple) die zich niet kan verweren. Gelukkig zal als de Media Markt niet meewerkt aan ontbinding de Rechter het juiste antwoord weten te geven. Ook jammer dat TS niet aangeeft in welke woonplaats hij woont en wat zijn email adres is dan had iemand uit zijn omgeving hem allang kunnen helpen met zijn onkunde blijkbaar met Apple. Want als de reparatie dienst de laptop hersteld en bij afhalen blijkt hij een zwart scherm te geven dan zal een Apple expert van ons er naar moeten kijken omdat hier immers de echte kennis zit
(Bewerkt door pjottervmr om 12:02, 5-07-2015)
Bianco om 14:52, 5-07-2015Het is een wat warrig verhaal geworden, maar....uiteindelijk heeft Anneappel wel de bonnen laten zien.
...Confused..? You won't be after the next episode of.....
Maar ook als de details veranderen blijft de conclusie van pjottervmr volgens mij gewoon kloppen. En als ik de TS was had ik allang met Apple zelf contact opgenomen.
En als ik de TS was had ik allang met Apple zelf contact opgenomen.
Dus toch?!
GeorgeM om 18:16, 5-07-2015knipMaar ook als de details veranderen blijft de conclusie van pjottervmr volgens mij gewoon kloppen. En als ik de TS was had ik allang met Apple zelf contact opgenomen.
Er is al veel geschreven sinds de start van dit draadje, en veel bezoekers van het MacFreak forum willen graag helpen!Kun je een update geven van de status?
- over welke devices gaat het nu precies?- omschrijf het probleem per device zo duidelijk mogelijk, dan kun je ook goed advies verwachten.
Het moet toch oplosbaar zijn!
anneappel om 18:51, 5-07-2015CitaatEn als ik de TS was had ik allang met Apple zelf contact opgenomen.Dus toch?!
De opmerking van 1 grijp je meteen aan om weer terug naar af te gaan.Je hebt het zelf al aangegeven op pagina? 10? Dat je de leverancier een kans moet geven. Nu 5 pagina's verder is het toch ook zelfs voor jou duidelijk? dat die kans nu voorbij is en dat je moet ontbinding vragen hetgeen ik in pagina 12 aangaf met :
6 leverancier reageert niet of de oplossing is niet jouw keuze. dus dan terug naar de leverancier en ontbinding koop overeenkomt eisen. 7 leverancier gaat hier niet mee akkoord, dus naar de kantonrechter om ontbinding te eisen.
We zijn dus bij punt 6 aangeland en het is dus nu aan jou om daarmee verder te gaan
De MacBook is wel naar Apple Nederland gestuurd, daarvan heb ik ook stukken (brief + pakbon) en inmiddels heeft er telefonisch contact met Apple plaatsgevonden. Zij hebben de reparatie door een derde partij laten uitvoeren. Dat is de standaardprocedure.
Als de leverancier (Media Markt) morgen geen bevredigend antwoord heeft rest mij niets anders dan middels een aangetekende brief de aankoop te ontbinden. Ik ga er voor alsnog vanuit dat het niet zo ver hoeft te komen.
Edit: + willen jullie mijn berichten waarvan het sarcasme afspringt niet als serieus beschouwen? Dank.
(Bewerkt door anneappel om 21:25, 5-07-2015)
anneappel om 21:22, 5-07-2015knipuitsluitend producten innemen en ter reparatie aanbieden bij de fabrikant. De MacBook is wel naar Apple Nederland gestuurd, daarvan heb ik ook stukken (brief + pakbon) enknip Zij hebben de reparatie door een derde partij laten uitvoeren. Dat is de standaardprocedure. Als de leverancier (Media Markt) morgen geen bevredigend antwoord heeft rest mij niets anders dan middels een aangetekende brief de aankoop te ontbinden. Ik ga er voor alsnog vanuit dat het niet zo ver hoeft te komen. knip(Bewerkt door anneappel om 21:25, 5-07-2015)
De MacBook is wel naar Apple Nederland gestuurd, daarvan heb ik ook stukken (brief + pakbon) enknip Zij hebben de reparatie door een derde partij laten uitvoeren. Dat is de standaardprocedure.
knip(Bewerkt door anneappel om 21:25, 5-07-2015)
Geloof je nu echt dan jouw laptop die weg bewandelt die je zelf aangeeft in je berichten?op 17 juni geef je aan dat hij naar APPLE gaat en op 24 juni dat hij terug is en geen beeld geeft en dat je terug naar de leverancier gaat voor ontbinding koopovereenkomst.
dan op 26 juni de opmerking dat alles naar Apple wordt gestuurd voor controle en op 27 juni dat je dit doet om de leverancier een kans te geven. Donderdag verstuurd en vrijdag bij apple (is dus 25 en 26 juni even terzijde) Het vreemde is dan dat op zaterdag en zondag er niet aan gewerkt wordt.Op dinsdag 30 juni geef je aan dat je APPLE belt en dat ze niets ontvangen hebben.De laptop is volgens jouw bonnen op 1 juli gecontroleerd en dus 2 juli terug gestuurd van het service centrum zodat je die 3 juli terug had.)klopt met je opmerkingen is wel een super snelle service van de media markt) Ik weet niet hoe jij dan ergens in die periode *tussen 30 juni en 1 juli zit geen dag?) kunt denken dat Apple plotseling wel tussen zit, dat is niet mogelijk.
3/ De beste opmerking ontbinding van de koop overeenkomt is het enige wat je nog nodig hebt ...... En daarna nooit meer bij de leverancier iets kopen van welk merk dan ook want in dit hele verhaal zit daar dus het probleem bij jou.Probeer BCC eens de volgende keer zou ik zeggen