Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 00:55    reactie #75
geplaatst door: MacMiep
Precies HEXDIY. Dan kunnen we er tenminste wat mee, gévédé.

:wacko:

Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 11:39    reactie #76
geplaatst door: het ModeratorTeam
Hier grijpen we in.

@ iedereen behalve de TS: op alle onduidelijkheden over de aankoop is inmiddels antwoord gegeven, het onderwerp is vanaf hier alleen het oplossen van de problemen.

@ anneappel: voortaan iets meer moeite nemen om antwoord op de vragen te geven s.v.p., dan was het volgens ons hier niet zo snel ontspoord.

Bijvoorbeeld de (al meerdere keren in dit draadje) gegeven tip van HEXDIY graag serieus nemen, want waar dit draadje eigenlijk over gaat is volgens ons voor bijna niemand meer duidelijk.

Verder off-topic wordt zonder commentaar verwijderd.

met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 18:59    reactie #77
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 21:15, 23-06-2015

Citaat
MacMiep om 4:12, 23-06-2015
knip
.

knip
De verkopende partij stuurt het product (de Air) op naar Apple Nederland en Apple Nederland bericht mij hierover. Ik heb dus zéér zeker wel met Apple Nederland te maken,knip
(Bewerkt door anneappel om 21:16, 23-06-2015)

(Bewerkt door anneappel om 21:21, 23-06-2015)

:wink:  :sigh:


Leuk om te merken dat je nog steeds niet door hebt dat je dus niets met Apple te maken hebt.
Je verkopende partij is de oplossende partij in deze en het is aan hem om de oplossing te verzorgen. Als hij er voor kiest om dit door Apple te laten oplossen (zou ik als bedrijf ook voor gaan omdat ik als Media Markt namelijk 1 jaar fabriek garantie heb bij Apple) is dat hun keus. Zodra de MBA terug komt en niet werkt zou ik dus voor ontbinding vragen van de koop overeenkomst omdat je een onheuglijk apparaat hebt gekregen van de verkopende partij.
In dit geval heb je dus nog steeds niets met Apple te maken en daar helpen sterken uitdrukkingen niet aan..... :biggrin:

Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 19:20    reactie #78
geplaatst door: Peersie
@pjottervm, jammer van je inspanningen. Jouw reactie wordt natuurlijk snel gewist door de moderator en terecht, want je post is niet gericht op het oplossen van de problemen maar meer op het afzeiken van de TS.
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 19:28    reactie #79
geplaatst door: MacFrankie
@Peersie:
De TS is niet uit op antwoorden, maar op het uitlokken van reacties. Ik verwacht daar binnenkort een rood vlaggetje. En een slotje op dit (zinloze) draadje.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 21:11    reactie #80
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
Peersie om 19:20, 24-06-2015
@pjottervm, jammer van je inspanningen. Jouw reactie wordt natuurlijk snel gewist door de moderator en terecht, want je post is niet gericht op het oplossen van de problemen maar meer op het afzeiken van de TS.

Het is wel degelijk een antwoord om het probleem op te lossen.
In mijn antwoord geef ik precies aan wat de oplossing is en waarom dat die niet van Apple afkomt maar dat de oplossing bij de Media Markt zit en dat hij daar moet zoeken. De TS geeft namelijk aan dat de zaak nu bij de Media Markt ligt dus hij gaat niet zelf verder met een oplossing zoeken hij laat dit doen door de juiste partij.
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 22:27    reactie #81
geplaatst door: Peersie
Mijn ervaringen op garantiegebied met de Media Markt zijn zeer goed. In het verleden zelfs meegemaakt dat ondanks dat de Apple garantie was verlopen geen kosten voor de reparatie aan mij zijn doorberekend. Ik hoop dat ook TS goed geholpen gaat worden. Misschien wil je hier ook schrijven hoe het uiteindelijk is afgelopen?
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 22:37    reactie #82
geplaatst door: MacFrankie
Mijn ervaringen met de MediaMarkt garantie zijn ook goed, Peersie!

Lees de post van DomP van 2 pagina's geleden nog eens!

Alles kan kapot, dus ook Apple spullen. Alleen dat één persoon al zijn Apple spullen kapot ziet gaan, hoe groot is die kans? En dat de verkoper(s) hiervan weigeren om deze overduidelijke garantiegevallen goed op te lossen, hoe groot schat je die kans in?

Slotje!!!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 22:59    reactie #83
geplaatst door: FanBoy
ben door de bomen een beetje het bos kwijt maar op het moment dat je Applecare neemt, neemt apple toch de garantie afhandeling over van de verkopende partij?

Wanneer je Applecare hebt, moet je Apple bellen en niet meer naar de winkel.

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 23:28    reactie #84
geplaatst door: anneappel
Inderdaad, daarvoor heb je een telefoonnummer. Daarvoor heb ik dan ook een fors bedrag betaald. (Bijna 100,- euro)

Ik schreef een teleurgestelde Apple-gebruiker te zijn en vervolgens krijg ik commentaar over het feit dat ik niets met Apple te maken zou hebben, maar met de verkopende partij. Natuurlijk heb ik wel iets met Apple te maken: de producten zijn allemaal afkomstig van Apple Inc.

Dat de telefoon en laptop (andere zaken rechtstreeks bij Apple gekocht) via een reseller zijn aangeschaft is niet relevant. Het is en blijft een product van Apple dat niet doet wat men belooft en na herhaaldelijk ter reparatie aanbieden (bij Apple) nog steeds niet goed functioneert. Als dan ook nog eens blijkt dat men willens en wetens de producten zo in elkaar zet dat duurzaam repareren niet meer mogelijk is ben ik er klaar mee.

Bij veelvuldig gebruik gaan producten wellicht wat sneller 'kapot', repareren is mijn mijn sector heel gebruikelijk. Geheugen vast solderen komt naar mijn weten alleen voor bij mobiele (tablet, sommige ultrabooks) moederborden. Dat is zeker bij de Mac mini echt niet nodig, kijk maar naar de Intel NUC.

Ik hoor morgen wat de MediaMarkt gaat doen om het probleem met de Air op te lossen.

*Bericht verzonden vanaf een gloednieuwe Asus waarbij je zelf snel en goedkoop, duurzaam reparaties kan uitvoeren*

(Bewerkt door anneappel om 23:30, 24-06-2015)

Teleurgesteld door de winkel
24 juni 2015 - 23:29    reactie #85
geplaatst door: HEXDIY
Beste goedbedoelende raadgevers, ik zou het érg zonde vinden als we in dit verwarde topic onze kostbare tijd en raad verslijten aan een troll. Sorry, maar dit dient nu gezegd. Best wel andere katten te geselen hoor! Bedankt allemaal.
En, mijn beste Anne, laat ons Applefreaks maar rustig inhakken op Apple. Dat is een familieruzie. Niet jouw familie blijkbaar. Ook jouw expertise niet. Even goed. Respect.
Verstuurd vanop een MacBook 13" 1,83 GHZ Core Duo wrak met 2GB ram uit 2006 dat hier al zeker 2,5 jaar trouwe dienst verleent na vloeistofschade.

(Bewerkt door HEXDIY om 23:33, 24-06-2015)

(Bewerkt door HEXDIY om 23:43, 24-06-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Teleurgesteld door de winkel
25 juni 2015 - 10:08    reactie #86
geplaatst door: rcoranje
Het zou toch wel fijn zijn als deze 'teleurgestelde' inziet dat je als consument bij de verkoper moet zijn voor garanties en niet bij de fabrikant, tenzij die fabrikant ook de verkoper is. Zo simpel is het. Zijn 'Natuurlijk heb ik wel iets met Apple te maken: de producten zijn allemaal afkomstig van Apple Inc.' doet enige hardleersheid vermoeden.
Teleurgesteld door de winkel
25 juni 2015 - 10:31    reactie #87
geplaatst door: het ModeratorTeam
Kennelijk moest er nog het een en ander over het draadje en anneappel gezegd worden. Dit hebben we laten gaan, voorzover het niet teveel polariseerde.

Inmiddels vinden we ook dat genoeg, vanaf nu alleen over de problemen zelf. We nemen dan ook aan dat dit draadje pas weer doorgaat als de MacBook Air van anneappel weer terug is.

met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
Teleurgesteld door de winkel
25 juni 2015 - 19:37    reactie #88
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 0:07, 24-06-2015
De Air is weer terug en niet gerepareerd, omdat, er geen defect zou zijn. Inmiddels heb ik helemaal geen beeld meer. De verkopende partij betreft een MediaMarkt. Ik ga de aankoop ontbinden.

Vandaag zou je bericht krijgen van de Media markt we wachten nog in spanning af  :biggrin:
Je hebt volkomen gelijk dat de Apple waardeloos is want als je een Laptop terug krijgt waar Apple van zegt dat er niets aan de hand is terwijl je niet eens beeld meer hebt heb je groot gelijk. Misschien een monteur van Apple aan het werk geweest die een broer is van Vincent Bijlo?
Gelukkig heb je niets met Apple van doen maar met de media markt dus komt alles goed vandaag. Maar we wachten met spanning af  :thumbs-up:

Teleurgesteld door de winkel
26 juni 2015 - 00:11    reactie #89
geplaatst door: anneappel
Dat heb ik inderdaad, men heeft alle producten ingenomen.

De Air, de Time Capsule en de usb-adapter om de Air middels een ethernetkabel te verbinden. Alles wordt opgestuurd naar Apple.

Ik wacht af.

Teleurgesteld door de winkel
26 juni 2015 - 01:44    reactie #90
geplaatst door: HEXDIY

Citaat
anneappel om 0:11, 26-06-2015
Dat heb ik inderdaad
Wat is het antecedent? Ik begin minder en minder van dit draadje te snappen...
Als je het over een oudere post hebt, dan misschien toch maar even quoten. Dankjewel!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Teleurgesteld door de winkel
26 juni 2015 - 10:54    reactie #91
geplaatst door: anneappel

Citaat
HEXDIY om 1:44, 26-06-2015

Citaat
anneappel om 0:11, 26-06-2015
Dat heb ik inderdaad
Wat is het antecedent? Ik begin minder en minder van dit draadje te snappen...
Als je het over een oudere post hebt, dan misschien toch maar even quoten. Dankjewel!

Het bericht waarop ik reageer staat boven het bericht van mij.

Teleurgesteld door de winkel
26 juni 2015 - 18:49    reactie #92
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 0:11, 26-06-2015
Dat heb ik inderdaad, men heeft alle producten ingenomen.

De Air, de Time Capsule en de usb-adapter om de Air middels een ethernetkabel te verbinden. Alles wordt opgestuurd naar Apple.

Ik wacht af.

Gelukkig is dit draadje totaal niet geloofwaardig aan het worden op deze manier?   :biggrin:
Eerst geef je aan dat de laptop terug gaat naar de media Markt en dat je ontbinding van de verkoop wilt en dan nu kom je met de opmerking dat ze alles naar Apple gaan sturen waarom? Je ging toch voor ontbinding van de verkoop? Ik zou hier als klant totaal niet mee akkoord gaan en ondanks alle berichten hier wat je moet doen en wie je te maken hebt ga je weer wat anders doen?

Je praat verder over om je Air met een USB adapter middels een ethernet kabel te verbinden. Ook dit is een vreemde optie die totaal niet van toepassing is (of je moet een cross kabel er bij gebruiken maar dat zul je al IT medewerker ook wel weten). Ik doe alles wifi en zou niet weten wat de toegevoegde waarde is van een USB ethernet aansluiting. Is je wifi stuk en wordt ook deze niet gemaakt door media markt en gebruik je daarom een usb adapter? Kortom ik haak af bij zoveel zaken die echt niet te volgen zijn. Succes met de media markt.

Teleurgesteld door de winkel
26 juni 2015 - 21:40    reactie #93
geplaatst door: MacFrankie
@allen

Ik had het eerder al in dit draadje gemeld, maar dat was door de moderator verwijderd, en hetzelfde had ik daarvoor al in een bericht naar de moderator gestuurd: ik heb het vermoeden dat de TS onze huistrol is.

Deze keer was de trol in tweevoud teruggekomen, en de helft is al weer verwijderd (er staat reeds een rood vlaggetje bij onze landbouwer).

Het is de TS niet te doen om hulp of advies te krijgen, maar om een (anti-Apple???) discussie op gang te brengen. Wij zijn er niet om hem te helpen, maar om hem te vermaken.

Doe met deze info wat je wilt, maar besteed geen kostbare tijd aan antwoorden.

Vind je de discussie vermakelijk, en heb je tijd: blijf posten, zolang je niemand beledigt.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Teleurgesteld door de winkel
26 juni 2015 - 22:11    reactie #94
geplaatst door: VwVanFan
Kijk maar uit Frankie,als je aanvullingen niet oplossing gericht zijn voor TS worden
ze misschien wel verwijderd,mij al 3 keer gebeurd bij deze IT-pro.

:woot:

Teleurgesteld door de winkel
26 juni 2015 - 23:00    reactie #95
geplaatst door: MacFrankie
Mijn aanvulling is relevant voor dit draadje, ze behoeden goedwillenden om zinloos tijd erin te steken...
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Teleurgesteld door de winkel
26 juni 2015 - 23:52    reactie #96
geplaatst door: HEXDIY
+1 MacFrankie! De troll heeft vermoedelijk alweer meerdere haatposts onder een nieuw alias Abramelin.
http://www.macfreak.nl/forums/topic/26/157/ipad-2-activeren/
Beetje sneu voor alle leden die hier steeds klaarstaan om problemen te helpen oplossen. Je zou het wel bijna opgeven zo...
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 03:01    reactie #97
geplaatst door: anneappel

Citaat
pjottervmr om 18:49, 26-06-2015
Eerst geef je aan dat de laptop terug gaat naar de media Markt en dat je ontbinding van de verkoop wilt en dan nu kom je met de opmerking dat ze alles naar Apple gaan sturen waarom?

Omdat je de leverancier van het product in de gelegenheid moet stellen het defect te verhelpen.

Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 03:03    reactie #98
geplaatst door: anneappel
Apple heeft mij vandaag (gisteren..) laten weten dat de gegevens welke gekoppeld zijn aan het serienummer niet overeenkomen met mijn gegevens. Zo zou de datum van verkoop en de datum waarop het product voor het eerst met het internet is verbonden, niet overeenkomen met de werkelijke datum (factuur).

Waarschijnlijk een retour gestuurde Mac en ligt de schuld inderdaad bij de winkel en niet bij Apple.

Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 03:49    reactie #99
geplaatst door: HEXDIY
Aha, kunnen we dan nu over een begin van duidelijkheid spreken? Want je verhaal ontgaat ons totaal.
Bring it on, leg maar uit.
Let wel: mocht je geen troll zijn, zijn wij één en al oor. Zoals steeds. Daar mag je op rekenen.
Hoe méér details hoe liever.
Mogen die details je exonereren, sorry dan voor de onterechte beschuldiging van trolling. Go ahead, vertel maar. En mijn oprechte excuses in dat geval.
Wees deze keer wat duidelijk asjeblieft.
Het is best mogelijk dat je moeilijkheden hebt met je Apple ID. Maar vertel ons dat dan.
En zoals al gezegd: 1 vraag per topic. Begin gewoon met een schone lei. Welkom!

(Bewerkt door HEXDIY om 3:56, 27-06-2015)

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.