Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 09:29    reactie #100
geplaatst door: speedyf
Hmmm

Klint als een demo model, als eerder op internet dan verkoop datum. Mij een keer overkomen met een TV, tape op de doos en mijn 6th sense zij al dat er wat fout was.
Thuis aangekomen alle zenders ingesteld . Maar erger een streep door het beeld. Bleek inderdaad een demo model te zijn. Oplichters.
Dit was niet bij Media markt btw, die bestond toen nog niet.

MBP - 15" RETINA Mojave -Iphone 11S - Mac Mini I5,16Gb Late 2012 - Mojave. 2xTimeCapsule 1 TB - Airport Express - 2x ATV3 1x ATV2 Jailbreak- Ipod nog wat...een groene.- Ipad air.
Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 09:37    reactie #101
geplaatst door: het ModeratorTeam
We hebben de titel aangepast (was: "Teleurgestelde Apple-gebruiker").
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 09:57    reactie #102
geplaatst door: Sypie

Citaat
anneappel om 3:03, 27-06-2015
Zo zou de datum van verkoop en de datum waarop het product voor het eerst met het internet is verbonden, niet overeenkomen met de werkelijke datum (factuur).
Dit zou inhouden dat ieder nieuw gekochte Apple op de dag van aankoop én betaling/facturering ook meteen uitgepakt moet worden én op internet aangesloten moet worden. De flauwekul.
Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 10:09    reactie #103
geplaatst door: VwVanFan

Citaat
anneappel om 3:03, 27-06-2015
Apple heeft mij vandaag (gisteren..) laten weten dat de gegevens welke gekoppeld zijn aan het serienummer niet overeenkomen met mijn gegevens. Zo zou de datum van verkoop en de datum waarop het product voor het eerst met het internet is verbonden, niet overeenkomen met de werkelijke datum (factuur).

Waarschijnlijk een retour gestuurde Mac en ligt de schuld inderdaad bij de winkel en niet bij Apple.

Laat dat maar eens zien dan,Sinterklaas bestaat niet en de paashaas is ook een leugen.

:thumbs-down:

Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 11:05    reactie #104
geplaatst door: DomP
Reactie van Apple binnen een dag  dat de winkel zegt dat ie verstuurd wordt :woot:

.........

Blow your mind, smoke gunpowder
Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 11:14    reactie #105
geplaatst door: anneappel
Donderdag verzonden, vrijdag (gisteren) aangekomen bij Apple.
Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 15:30    reactie #106
geplaatst door: Brinky

Citaat
Moderator om 9:37, 27-06-2015
We hebben de titel aangepast (was: "Teleurgestelde Apple-gebruiker").

Tja dat kan ook over de bakker gaan... Maar het blijft een leuk draadje.

Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 16:41    reactie #107
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 3:01, 27-06-2015

Citaat
pjottervmr om 18:49, 26-06-2015
Eerst geef je aan dat de laptop terug gaat naar de media Markt en dat je ontbinding van de verkoop wilt en dan nu kom je met de opmerking dat ze alles naar Apple gaan sturen waarom?

Omdat je de leverancier van het product in de gelegenheid moet stellen het defect te verhelpen.


Het wordt steeds leuker dit draadje  :biggrin:
Eerst wil je niets van de leverancier weten maar moet Apple het oplossen ondanks onze opmerkingen vele pagina's lang dat je bij de leverancier moet zijn en niet bij Apple. Na ik weet niet hoeveel opmerkingen hierover wat je moet doen als consument bij een slecht product geef je aan dat je terug gaat naar de winkelier dat je ontbinding van de koop overeenkomst eist. Kom je nu met de opmerking je moet de leverancier de kans geven het op te lossen. :wacko:

Als ik dit had meegemaakt:
1 SSD stuk en vervangen terwijl medewerker aangeeft SSD is niet geschikt (mijn advies was zorg dat je dit op papier krijg want dit is een onzin opmerking zeker iemand in de IT zou dit meteen doorprikken en er hartelijk om gaan lachen bij de leverancier). Is hetzelfde als je een VW golf koopt en na 4 maanden en 20 000 km gaat de motor stuk en de garage geeft aan uit coulance te repareren maar de volgende keer niet omdat de motor daar niet geschikt voor is om te rijden

2 De SSD is niet aan de gang te krijgen hetgeen vreemd is als hij terug komt van reparatie.

3 Na opsturen naar Apple is het zelfs al zover dat je beeld zwart blijft en dit heb je niet geconstateerd toen je de laptop ophaalde bij de leverancier en daar controleerde op de werking van de laptop voor je hem meenam.

4 de onzin van de datum die je nu aanhaalt is door Apple na bewijs van aankoop zo recht getrokken.

Bovenstaande zaken zijn meer dan voldoende reden om de koop te ontbinden De leverancier heeft namelijk volop mogelijkheden gehad om het probleem op te lossen je bent immers als van af januari bezig volgens de eerste opmerking van de stukke SSD.

Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 16:48    reactie #108
geplaatst door: anneappel

Citaat
pjottervmr om 16:41, 27-06-2015

4 de onzin van de datum die je nu aanhaalt is door Apple na bewijs van aankoop zo recht getrokken.

Ik vind het heel netjes van Apple dat zij mij attenderen op het feit dat ik mogelijk een gebruikt product van de winkel heb ontvangen.

Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 16:59    reactie #109
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 16:48, 27-06-2015

Citaat
pjottervmr om 16:41, 27-06-2015

4 de onzin van de datum die je nu aanhaalt is door Apple na bewijs van aankoop zo recht getrokken.

Ik vind het heel netjes van Apple dat zij mij attenderen op het feit dat ik mogelijk een gebruikt product van de winkel heb ontvangen.


Hoeft Apple niet te doen omdat je dit ook zelf had kunnen ontdekken na aankoop van de Laptop. Registreer product bij Fabrikant Apple en je krijgt meteen te zien of tussen aankoop factuur en eerste melding bij Apple veel tijd verschil zit.Ze geven dan netjes aan dat als e denkt dat er iets niet in orde is en je dit kunt aantonen ze dit aanpassen. (voor lopende fabriek garantie ! de consumenten garantie blijft staan bij de leverancier)
Teleurgesteld door de winkel
27 juni 2015 - 17:37    reactie #110
geplaatst door: speedyf
@Sypie

Lees mijn vorige comment, niet gelijk aansluiten, aangesloten voor de daadwerkelijke verkoopplaats vond.

MBP - 15" RETINA Mojave -Iphone 11S - Mac Mini I5,16Gb Late 2012 - Mojave. 2xTimeCapsule 1 TB - Airport Express - 2x ATV3 1x ATV2 Jailbreak- Ipod nog wat...een groene.- Ipad air.
Teleurgesteld door de winkel
30 juni 2015 - 13:04    reactie #111
geplaatst door: anneappel
De Mac is volgens de winkel opgestuurd naar Apple Nederland, maar als ik hen bel en mijn serienummer doorgeef weten zij van niets.
Teleurgesteld door de winkel
30 juni 2015 - 14:06    reactie #112
geplaatst door: Pshot

Citaat
anneappel om 11:14, 27-06-2015
Donderdag verzonden, vrijdag (gisteren) aangekomen bij Apple.


Citaat
anneappel om 13:04, 30-06-2015
De Mac is volgens de winkel opgestuurd naar Apple Nederland, maar als ik hen bel en mijn serienummer doorgeef weten zij van niets.

Nu raak ik ook langzamerhand het spoor bijster. Eerst zeg je dat Apple hem op 26 juni binnen heeft gekregen en nu zeg je dat Apple van niets weet en de winkel hem wel heeft verstuurd?

Teleurgesteld door de winkel
30 juni 2015 - 19:08    reactie #113
geplaatst door: speedyf
Laat dat 'langzamerhand' er maar vanaf......
MBP - 15" RETINA Mojave -Iphone 11S - Mac Mini I5,16Gb Late 2012 - Mojave. 2xTimeCapsule 1 TB - Airport Express - 2x ATV3 1x ATV2 Jailbreak- Ipod nog wat...een groene.- Ipad air.
Teleurgesteld door de winkel
30 juni 2015 - 21:49    reactie #114
geplaatst door: harpally
Apple Nederland repareert geen spullen, dat wordt door een geautoriseerde Apple Service Provider gedaan. Wellicht heb je dus het verkeerde telefoonnummer gebeld.
Teleurgesteld door de winkel
30 juni 2015 - 21:54    reactie #115
geplaatst door: Brinky
Sturen ze het van de genius bar dan door naar a-mac? Doen ze verrekte snel.
Teleurgesteld door de winkel
30 juni 2015 - 22:39    reactie #116
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 13:04, 30-06-2015
De Mac is volgens de winkel opgestuurd naar Apple Nederland, maar als ik hen bel en mijn serienummer doorgeef weten zij van niets.

Kan ik goed geloven want ik weet inmiddels ook van niets :biggrin:
Je geeft zelf aan:alles gaat terug naar apple (je gaf zelfs aan de winkelier moet een kans krijgen) en geef dan  later door:Apple heeft mij laten weten dat serie nummer niet overeenkomt met de factuur datum aanmelding Een beetje slimme IT medewerker (trouwens iedereen die een beetje slim is zou dit doen) had toen meteen natuurlijk de naam en het telefoon nummer (of de mail) van die man achter gehouden. Dan kun je die terug bellen of mailen naar de stand van zaken.
Later naar Apple Nederland bellen heeft geen nut denk ik dan want volgens mij bestaat die niet eens :music: maar is het Apple Benelux maar je zult wel weten wie je belt.
Ik begrijp echter nu niet (voor de 20e keer zullen we trachten je dit duidelijk te maken) waarom je Apple belt? Bij wie had je de laptop ook al weer gekocht en bij wie had je hem ook a weer ingeleverd en bij wie was je van mening dat hij de kans moest krijgen om het op te lossen? Ongelooflijk hoe je je zelf elke keer weer een vreemde draai maakt die niet geloofwaardig overkomt? Zo moeilijk is dit probleem toch echt niet:
1 apparaat werkt niet , dus terug naar de leverancier
2 apparaat is niet aan de gang te krijgen , dus terug naar de leverancier
3 apparaat na reparatie zelfs zwart beeld, dus terug naar de leverancier
4 apparaat terug vanwege ontbinding overeen komt, dus terug naar de leverancier
4 leveranciers wil oplossen en jij gaat hiermee akkoord en stuurt op voor reparatie, dus terug naar de leverancier
5 apparaat komt maar niet terug (is nu nog wat te vroeg om te klagen), dus terug naar de leverancier met een aangetekende brief dat hij nog?2 weken de tijd krijgt om alles op te lossen
6 leverancier reageert niet of de oplossing is niet jouw keuze. dus dan terug naar de leverancier en ontbinding koop overeenkomt eisen.
7 leverancier gaat hier niet mee akkoord, dus naar de kantonrechter om ontbinding te eisen.

zo voorlopige uitvluchten nu alvast ondervangen  :music:

Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 12:11    reactie #117
geplaatst door: anneappel
De Mac is weer terug en er zat een brief bij van Apple. Het apparaat zou opnieuw geïnstalleerd zijn, maar ik heb nog altijd geen beeld. De Time Capsule heeft men getest en goed bevonden. Wanneer ik deze aansluit kan de software de Capsule niet detecteren.

Geen Apple meer voor mij.

Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 12:17    reactie #118
geplaatst door: VwVanFan
Laat maar zien die brief,bewijs je beweringen.
Sinterklaas en de paashaas bestaan niet.


:cool:

Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 12:18    reactie #119
geplaatst door: anneappel
Ik zal ze even inscannen.
Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 13:02    reactie #120
geplaatst door: Robert
@ anneappel: kan je uitleggen hoe jij weet dat de Time Capsule niet gevonden wordt als je geen beeld hebt?

Verder klinkt je verhaal van a tot z onwaarschijnlijk (er waren niet voor niets mensen met hervatting op dit forum die denken dat je onze huistrol bent), maar als het allemaal waar is dan moet je deze situatie natuurlijk niet accepteren.

Het simpelste lijkt het me om naar Apple zelf, of een APR met een reparatieafdeling in de buurt, te gaan en je probleem te laten zien.

Want kennelijk doet alles het bij de reparateur tot nu toe perfect, maar bij jou niet.

En dat is op zijn minst vreemd...

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 15:54    reactie #121
geplaatst door: VwVanFan
Ja inderdaad Robert,of hij zou een it-pro kunnen laten kijken.

:cool:

Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 20:12    reactie #122
geplaatst door: jackybe67
Word het geen tijd op een slotje?
iMac 27 inch i5 (thuis), iMac 21,5 inch (werk), iPhone 6 64 gb, Apple Watch
Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 20:16    reactie #123
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 12:11, 4-07-2015
De Mac is weer terug en er zat een brief bij van Apple. Het apparaat zou opnieuw geïnstalleerd zijn, maar ik heb nog altijd geen beeld. De Time Capsule heeft men getest en goed bevonden. Wanneer ik deze aansluit kan de software de Capsule niet detecteren.
Geen Apple meer voor mij.

Kijk nu maak je weer een flinke blunder met je opmerking.
Ik heb eergisteren al aangegeven wat je moet doen zodat eventuele onzin verhalen van je ondervangen worden. Je geeft aan "ik heb nog geen beeld"
Mijn opmerking is dan ook wat zei de medewerker van de media markt tegen jou toen je de laptop ophaalde en controleerde daar waar hij bij stond en hij dus geen beeld gaf? Ben je niet erg ongeloofwaardig als je een laptop meeneemt die geen beeld geeft?
Je hebt meteen doorgegeven dat de koop dus nu ontbonden is?
Elke ander verhaal wat je nu weer opdist geeft alleen maar aan dat je opmerking dat je in de IT werkzaam bent er voor zorgt dat ik erg veel medelijden heb met jouw baas. Ik zou zo iemand die totaal niet ter zaken kundig is in mijn dienst willen hebben. Mijn vraag is dan ook bij welke werkgever je werkzaam bent dan kunnen wij natuurlijk er voor kiezen niet bij die firma te gaan. Je zult maar geholpen moeten worden door jou dan blijf je in de problemen zitten. Of werk je bij de werkvoorzieningschap en pak je kabeltjes in in een doosje dat kan ook IT werk zijn? :biggrin:

PS welkom terug we hebben je gemist en ik moet zeggen je bent beresterk terug gekomen Jammer dat je geen filmpjes maakt voor bv funny home movies :music:

(Bewerkt door pjottervmr om 20:18, 4-07-2015)

Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 20:43    reactie #124
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
Robert om 13:02, 4-07-2015
knip
Het simpelste lijkt het me om naar Apple zelf, of een APR met een reparatieafdeling in de buurt, te gaan en je probleem te laten zien.
knip.

Begin er nu nie taan waarom naar een apple of APR ? Er is toch voldoende gezegt wat hij moet doen?
De leverancier en als het niet lukt ontbinding vragen en daar was hij ook mee bezig maar wilde de leverancier nog een kans geven. Blijkbaar niet opgelost dus even ontbinding vragen en probleem is opgelost.

(Bewerkt door pjottervmr om 20:46, 4-07-2015)