Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 20:45    reactie #125
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
VwVanFan om 15:54, 4-07-2015
Ja inderdaad Robert,of hij zou een it-pro kunnen laten kijken.

:cool:

Probleem is toch opgelost? Hij heeft alles afgegeven aan Media markt voor een laatste kans om het probleem op te lossen. Is dus blijkbaar niet gelukt dus nu ontbinding en probleem is opgelost. Probeer nu niet andere zaken aan te brengen hij heeft dit zelf al aangegeven de leverancier nog een kans.....

Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 20:53    reactie #126
geplaatst door: gerrit appel

Citaat
pjottervmr om 20:16, 4-07-2015
Elke ander verhaal wat je nu weer opdist geeft alleen maar aan dat je opmerking dat je in de IT werkzaam bent er voor zorgt dat ik erg veel medelijden heb met jouw baas. Ik zou zo iemand die totaal niet ter zaken kundig is in mijn dienst willen hebben. Mijn vraag is dan ook bij welke werkgever je werkzaam bent dan kunnen wij natuurlijk er voor kiezen niet bij die firma te gaan. Je zult maar geholpen moeten worden door jou dan blijf je in de problemen zitten. Of werk je bij de werkvoorzieningschap en pak je kabeltjes in in een doosje dat kan ook IT werk zijn? :biggrin:

Ik denk dat je hier een onterechte opmerking maakt. Zelf ben ik ook in de IT werkzaam. Als database specialist heb ik echter nul komma nul verstand van defecte computers. IT is een wel heel erg ruim begrip. Er valt van alles onder. Zo op de man spelen is toch niet nodig.

tot ziens.
Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 21:25    reactie #127
geplaatst door: Bianco
Nogmaals, je hebt het apparaat bij de Mediamarkt gekocht, en dus heb je een overeenkomst met de MediaMarkt. Dus met al die problemen die je hebt, moet je eigenlijk zeggen: Voor mij geen MediaMarkt meer. Apple heeft in dit verhaal niets te zoeken, anders dan dat het apparaat toevallig een Apple is. Dit was je ook overkomen met een HP Laptop, een Asus laptop, of een Sony Laptop.

Ik begrijp nooit dat bij de drie hierboven genoemde merken je terug naar je winkel gaat, en je voor Apple ineens naar Apple moet. Dat is ook niet zo, je moet naar de winkel waar je het apparaat gekocht hebt. Daar heb je een overeenkomst mee, niet met Apple, Sony, Hp of Asus. En zij moeten het maken. Dat ze dat via Apple of Asus, HP of Sony doen, dat is hun zaak, niet de jouwe.

Apple gebruiker sinds 1994.
Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 23:03    reactie #128
geplaatst door: VwVanFan

Citaat
anneappel om 12:18, 4-07-2015
Ik zal ze even inscannen.

:woot:

Weet je al wanneer?

:music:

Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 23:17    reactie #129
geplaatst door: anneappel
Nee, ik heb de Mac niet mee naar huis genomen. Deze staat nog bij de winkel. Misschien is de aankoop al wel ontbonden, daarover heb ik niets geschreven.

Ik werk inderdaad met software, hardware vervangen is de MBO-tak... Goed, ik ga nu mijn kantoor zonder airco opzoeken en de brieven inscanen.

Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 23:38    reactie #130
geplaatst door: anneappel

Foto gaat sneller. Bij deze.

Teleurgesteld door de winkel
4 juli 2015 - 23:47    reactie #131
geplaatst door: anneappel

Citaat
Robert om 13:02, 4-07-2015
@ anneappel: kan je uitleggen hoe jij weet dat de Time Capsule niet gevonden wordt als je geen beeld hebt?

Er staan hier meer apparaten dan alleen een MacBook Air.

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 07:48    reactie #132
geplaatst door: Bianco
Dat is nog steeds geen bericht van Apple, maar van het repaircenter van de MediaMarkt. Dat het ondertekend is met Apple, zegt ook niks.

Je bent in ieder geval wel op de juiste plek, daar waar je het apparaat gekocht hebt.

Apple gebruiker sinds 1994.
Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 08:03    reactie #133
geplaatst door: GeorgeM
Inderdaad Media Markt en niet Apple.

Maakt het lijntje wel lekker kort, want als ik het goed begrijp is daar wel een vestiging van in de buurt.

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 08:09    reactie #134
geplaatst door: speedyf
Laten we iig concluderen dat het geen trol actie lijkt te zijn.
Vind het wel raar dat er twee verschillende producten op 1 reparatie bon staan met 1 serienummer.
Waarom dan niet alle drie de producten op 1 reparatie bon dan, tenslotte dezelfde datum.

Maar goed, zo kunnen we op alle slakken zout leggen en dit is geen AnneAppel 'fout'

Ahh, dacht dat het zo was opgestuurd, maar dit is de retour brief . Makes more sense. Zat de data al te vergelijken met de timeline van Anne Appel. We controleren nu alles natuurlijk ;-)

(Bewerkt door speedyf om 8:16, 5-07-2015)

MBP - 15" RETINA Mojave -Iphone 11S - Mac Mini I5,16Gb Late 2012 - Mojave. 2xTimeCapsule 1 TB - Airport Express - 2x ATV3 1x ATV2 Jailbreak- Ipod nog wat...een groene.- Ipad air.
Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 10:12    reactie #135
geplaatst door: Bianco
Anneappel krijgt van mij de status normaal, totdat het tegendeel bewezen is.
Zo werkt het in het echte leven ook nietwaar?

Maar even terugkomend op het draadje: Wat is dat toch met Apple, dat als er iets met een apparaat is dat dan gelijk Apple als zondebok neergezet wordt? Ik zie dat nooit met andere merken. Heeft dat met de AAAAAA-status te maken? Ik bedoel een High-end Sony Vaio of zo, (al is het nu Vaio), of een dure Acer, of Asus, dan ga je toch naar de winkel terug waar je het gekocht hebt? Waarom is dat alleen met Apple niet zo? Ik vind dat zooooooo vreemd!

Apple gebruiker sinds 1994.
Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 11:40    reactie #136
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
gerrit appel om 20:53, 4-07-2015

Citaat
pjottervmr om 20:16, 4-07-2015
Elke ander verhaal wat je nu weer opdist geeft alleen maar aan dat je opmerking dat je in de IT werkzaam bent er voor zorgt dat ik erg veel medelijden heb met jouw baas. Ik zou zo iemand die totaal niet ter zaken kundig is in mijn dienst willen hebben. Mijn vraag is dan ook bij welke werkgever je werkzaam bent dan kunnen wij natuurlijk er voor kiezen niet bij die firma te gaan. Je zult maar geholpen moeten worden door jou dan blijf je in de problemen zitten. Of werk je bij de werkvoorzieningschap en pak je kabeltjes in in een doosje dat kan ook IT werk zijn? :biggrin:

Ik denk dat je hier een onterechte opmerking maakt. Zelf ben ik ook in de IT werkzaam. Als database specialist heb ik echter nul komma nul verstand van defecte computers. IT is een wel heel erg ruim begrip. Er valt van alles onder. Zo op de man spelen is toch niet nodig.

Ok als data specialist hoef je dat ook niet te weten maar als in een draadje 20 x wordt gezegd dat je niets met Apple te maken hebt maar met de leverancier. Als je zelf al aangeeft dat je ontbinding van de overeenkomst wil en je gaat dan weer zo verder dan heb ik medelijden met de werkgever van die man omdat de werknemer dus niet blijk geeft van enig normaal verstand hoe zaken zijn op te lossen in het dagelijkse onderling verkeer. Dat is wat ik aangeef het gaat me helemaal niet om hoe het technisch zit met het probleem dat is ook helemaal niet van belang in deze. De TS heeft zelf al aangegeven ontbinding van de koopovereenkomst te willen dus zo moeilijk is het niet. Als je dan vervolgens zo reageert dat je laptop terug komt van reparatie en je neemt deze dus klakkeloos terug en gaat dan praten over het feit dat het scherm niet aan gaat dan getuigt dit niet van enig normaal denk vermogen als je al zolang een probleem hebt met die leverancier. Heeft dus nogmaals niets met de technische capaciteiten te maken van de TS....  :biggrin:

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 11:44    reactie #137
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 23:17, 4-07-2015
Nee, ik heb de Mac niet mee naar huis genomen. Deze staat nog bij de winkel. Misschien is de aankoop al wel ontbonden, daarover heb ik niets geschreven.
knip

werkzaam op MBO niveau en dan niet eens weten of de aankoop ontbonden is?
Wat is het nu
1 de aankoop is ontbonden dus het probleem is opgelost
2 de aankoop is niet ontbonden maar dat ga je dus nu meteen morgen doen dan is het probleem ook opgelost?
Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 11:59    reactie #138
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
Bianco om 10:12, 5-07-2015
Anneappel krijgt van mij de status normaal, totdat het tegendeel bewezen is.

knip


Ik dacht dat juist dit draadje het bewijs leverde :biggrin:
TS komt met een reparatie bon van een reparatie centrum van de Media Markt waarbij de iPad normaal functioneert en de Laptop opnieuw is ingesteld.
TS heeft dus bij controle bij ophalen dit geconstateerd blijkbaar (later gaf hij door dat deze misschien? nog bij de leverancier liggen en misschien de koop al was ontbonden. Vreemd want dit is nu juist essentiele informatie).
Gaf aan in een ander bericht dat hij contact met apple heeft gehad over de reparatie en dat die van niets weten. (klopt ook als Apple er niet eens naar kijkt ?). Terwijl ieder normaal denkend mens natuurlijk de juiste informatie opneemt als men vanuit de reparatie dienst contact met je opneemt (ook dat heeft TS gemeld).

Nu is het gelukkig opgelost alles staat dus als TS normaal zou hebben gehandeld en inderdaad op minimaal LBO niveau werkt gewoon bij de leverancier en de koop is ontbonden.
:biggrin:
Eind goed al goed, jammer van alle negatieve reacties over de Media markt (in het begin abusieflijk Apple) die zich niet kan verweren. Gelukkig zal als de Media Markt niet meewerkt aan ontbinding de Rechter het juiste antwoord weten te geven.
:music:
Ook jammer dat TS niet aangeeft in welke woonplaats hij woont en wat zijn email adres is dan had iemand uit zijn omgeving hem allang kunnen helpen met zijn onkunde blijkbaar met Apple. Want als de reparatie dienst de laptop hersteld en bij afhalen blijkt hij een zwart scherm te geven dan zal een Apple expert van ons er naar moeten kijken omdat hier immers de echte kennis zit :happy:

(Bewerkt door pjottervmr om 12:02, 5-07-2015)

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 14:52    reactie #139
geplaatst door: Bianco
Het is een wat warrig verhaal geworden, maar....uiteindelijk heeft Anneappel wel de bonnen laten zien.
Apple gebruiker sinds 1994.
Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 18:00    reactie #140
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
Bianco om 14:52, 5-07-2015
Het is een wat warrig verhaal geworden, maar....uiteindelijk heeft Anneappel wel de bonnen laten zien.

Omdat he zo warrig is vergeten we dat het niet om die bonnen gaat?
De bonnen zeggen niets anders dan dat er geen probleem is met de iPad en dat met de Laptop heeft terug gebracht in feite naar fabriek instellingen. Over de time machine staat niets maar dat is ook allemaal onbelangrijk. Feit is nu dat we dus zien dat er niets aan de hand is volgens Media Markt en dat het dus allemaal in orde is. Aangezien de TS dat niet vind en hij al heeft aangegeven ontbinding van de koop te willen zal dat dus nu gebeuren kan me niets anders voorstellen. We gaan toch niet in op deze verhalen meer als bewijs is geleverd dat er niets aan de hand is? Het is nu aan de TS om gewoon ontbinding te eisen (via een aangetekende brief met de reden waarom) en dan naar de rechter te gaan als het niet lukt. Uiteindelijk dus opgelost.
Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 18:08    reactie #141
geplaatst door: Wink10
@pjottervmr: waar komt die iPad nu vandaan? Als je naar de bonnen kijkt gaat het om een MacBook en een Time Capsule....

:confused:

...Confused..? You won't be after the next episode of.....

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 18:16    reactie #142
geplaatst door: GeorgeM
Op de bonnen staat Apple Mac met MacBook en Apple iPxd met Time Capsule. iPxd is mogelijk een typo of een code voor een Time Capsule?

Maar ook als de details veranderen blijft de conclusie van pjottervmr volgens mij gewoon kloppen. En als ik de TS was had ik allang met Apple zelf contact opgenomen.

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 18:51    reactie #143
geplaatst door: anneappel

Citaat
En als ik de TS was had ik allang met Apple zelf contact opgenomen.

Dus toch?!  :sad:  :nervous:  :confused:  :blink:

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 20:00    reactie #144
geplaatst door: penseel
Dit lijkt wel op een klucht.  :crazy:
Het blijft een gedoe met die computers!
Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 21:04    reactie #145
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
GeorgeM om 18:16, 5-07-2015
knip
Maar ook als de details veranderen blijft de conclusie van pjottervmr volgens mij gewoon kloppen. En als ik de TS was had ik allang met Apple zelf contact opgenomen.

Och kun je nu nu zo dom zijn om die opmerking te maken nu we 15 pagina's verder zijn en we juist op weg waren om eindelijk die weg kwijt te raken  :wacko:

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 21:07    reactie #146
geplaatst door: Wink10
@anneappel:

Er is al veel geschreven sinds de start van dit draadje, en veel bezoekers van het MacFreak forum willen graag helpen!
Kun je een update geven van de status?

- over welke devices gaat het nu precies?
- omschrijf het probleem per device zo duidelijk mogelijk, dan kun je ook goed advies verwachten.

Het moet toch oplosbaar zijn!
:thumbs-up:

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 21:11    reactie #147
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 18:51, 5-07-2015

Citaat
En als ik de TS was had ik allang met Apple zelf contact opgenomen.

Dus toch?!  :sad:  :nervous:  :confused:  :blink:


Nee,nee, nee nee nee

De opmerking van 1 grijp je meteen aan om weer terug naar af te gaan.
Je hebt het zelf al aangegeven op pagina? 10? Dat je de leverancier een kans moet geven. Nu 5 pagina's verder is het toch ook zelfs voor jou duidelijk? dat die kans nu voorbij is en dat je moet ontbinding vragen hetgeen ik in pagina 12 aangaf met :

6 leverancier reageert niet of de oplossing is niet jouw keuze. dus dan terug naar de leverancier en ontbinding koop overeenkomt eisen.
7 leverancier gaat hier niet mee akkoord, dus naar de kantonrechter om ontbinding te eisen.

We zijn dus bij punt 6 aangeland en het is dus nu aan jou om daarmee verder te gaan  :biggrin:  :hypocrite:

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 21:22    reactie #148
geplaatst door: anneappel
Ik ben in afwachting van een reactie van de leverancier. Het personeel aan de balie heeft geen bevoegdheden, uitsluitend producten innemen en ter reparatie aanbieden bij de fabrikant.

De MacBook is wel naar Apple Nederland gestuurd, daarvan heb ik ook stukken (brief + pakbon) en inmiddels heeft er telefonisch contact met Apple plaatsgevonden. Zij hebben de reparatie door een derde partij laten uitvoeren. Dat is de standaardprocedure.

Als de leverancier (Media Markt) morgen geen bevredigend antwoord heeft rest mij niets anders dan middels een aangetekende brief de aankoop te ontbinden. Ik ga er voor alsnog vanuit dat het niet zo ver hoeft te komen.


Edit: + willen jullie mijn berichten waarvan het sarcasme afspringt niet als serieus beschouwen? Dank.

(Bewerkt door anneappel om 21:25, 5-07-2015)

Teleurgesteld door de winkel
5 juli 2015 - 22:08    reactie #149
geplaatst door: pjottervmr

Citaat
anneappel om 21:22, 5-07-2015

knip
uitsluitend producten innemen en ter reparatie aanbieden bij de fabrikant.

De MacBook is wel naar Apple Nederland gestuurd, daarvan heb ik ook stukken (brief + pakbon) en
knip
Zij hebben de reparatie door een derde partij laten uitvoeren. Dat is de standaardprocedure.

Als de leverancier (Media Markt) morgen geen bevredigend antwoord heeft rest mij niets anders dan middels een aangetekende brief de aankoop te ontbinden. Ik ga er voor alsnog vanuit dat het niet zo ver hoeft te komen.

knip
(Bewerkt door anneappel om 21:25, 5-07-2015)


1/ Ze mogen uitsluitend producten innemen en na vermelden van klacht terug sturen naar hun technische dienst welke dan verder bepaald wat er mee gebeurt. Je hebt een brief van het service centrum van media markt en niet van Apple.
(apple wist niet eens dat je deze laptop had opgestuurd , weet je nog die reactie van je op pagina?)
2/Apple Benelux (brussel) heeft een eigen reparatie dienst maar het merendeel gaat via speciale dealers/reparateurs. (hier zit in onze woonplaats een hele grote voor telefoons en dan niet alleen van Apple natuurlijk).

Geloof je nu echt dan jouw laptop die weg bewandelt die je zelf aangeeft in je berichten?
op 17 juni geef je aan dat hij naar APPLE gaat en op 24 juni dat hij terug is en geen beeld geeft en dat je terug naar de leverancier gaat voor ontbinding koopovereenkomst.

dan op 26 juni de opmerking dat alles naar Apple wordt gestuurd voor controle en op 27 juni dat je dit doet om de leverancier een kans te geven. Donderdag verstuurd en vrijdag bij apple (is dus 25 en 26 juni even terzijde) Het vreemde is dan dat op zaterdag en zondag er niet aan gewerkt wordt.
Op dinsdag 30 juni geef je aan dat je APPLE belt en dat ze niets ontvangen hebben.
De laptop is volgens jouw bonnen op 1 juli gecontroleerd en dus 2 juli terug gestuurd van het service centrum zodat je die 3 juli terug had.)klopt met je opmerkingen is wel een super snelle service van de media markt)
Ik weet niet hoe jij dan ergens in die periode *tussen 30 juni en 1 juli zit geen dag?) kunt denken dat Apple plotseling wel tussen zit, dat is niet mogelijk.

3/ De beste opmerking ontbinding van de koop overeenkomt is het enige wat je nog nodig hebt ...... En daarna nooit meer bij de leverancier iets kopen van welk merk dan ook want in dit hele verhaal zit daar dus het probleem bij jou.
Probeer BCC eens de volgende keer zou ik zeggen
:music:  :music: