Het accessoire niet wordt ondersteund door uw apparaat.
geplaatst: 30 januari 2019 - 12:17
Sedert enkele maanden krijg ik telkens volgende foutmelding op mijn iPad Pro:

"Het accessoire niet wordt ondersteund door uw apparaat"

Ik kan dit gewoon wegklikken door op "OK" te klikken maar het blijft te pas en te onpas terugkeren.
Er is niets aangesloten (via kabel) op de iPad maar ik heb verschillende apparatuur wat ik (draadloos) bestuur via de iPad Pro. O.a. Hue lampen, Eve slimme stopcontacten ...

Echter kan ik nergens op de iPad vinden wie / wat de foutmelding veroorzaakt.

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt
 :shakehands:
geplaatst door: Will-i-Am
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
antw: Het accessoire niet wordt ondersteund door uw apparaat.
reactie #1 geplaatst: 30 januari 2019 - 23:50
Heb je toevallig een bluetooth keyboard in de buurt opstaan?
Kleine kans, maar mogelijk is dat de oorzaak van de melding.
geplaatst door: HEXDIY
If it ain't broke, don't fix it!
antw: Het accessoire niet wordt ondersteund door uw apparaat.
reactie #2 geplaatst: 31 januari 2019 - 08:53
Goeie tip HEXDIY

Ik heb een smart keyboard en als ik deze loskoppel dan heb ik geen foutmeldingen meer.
Hier kan ik alvast verder mee. Eventjes de connecties nazien ...

BEDANKT!
geplaatst door: Will-i-Am
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
antw: Het accessoire niet wordt ondersteund door uw apparaat.
reactie #3 geplaatst: 31 januari 2019 - 11:14
Top! Het was maar een ideetje van me, omdat ik soms dezelfde melding krijg van mijn iPhone wanneer ik die op een iPad Keyboard Dock zet...
Alhoewel dat toetsenbordje best wel werkt op die foon.
geplaatst door: HEXDIY
If it ain't broke, don't fix it!
antw: Het accessoire niet wordt ondersteund door uw apparaat.
reactie #4 geplaatst: 31 januari 2019 - 11:59
Alhoewel dat toetsenbordje best wel werkt op die foon.

Dat is het nadeel van dat soort meldingen. iOS wil nogal eens erg kritisch daarmee omgaan, terwijl er in de praktijk eigenlijk niets aan de hand is.
geplaatst door: GeorgeM
antw: Het accessoire niet wordt ondersteund door uw apparaat.
reactie #5 geplaatst: 1 februari 2019 - 13:59
Goeie tip HEXDIY

Ik heb een smart keyboard en als ik deze loskoppel dan heb ik geen foutmeldingen meer.
Hier kan ik alvast verder mee. Eventjes de connecties nazien ...

BEDANKT!
Apple’s eigen smart keyboard?
geplaatst door: Jurriaan
5s | Air2 | MBA ‘11 & ‘12 | iMac ‘08
antw: Het accessoire niet wordt ondersteund door uw apparaat.
reactie #6 geplaatst: 1 februari 2019 - 18:02
Inderdaad, het gaat over Apple's eigen smart keyboard.

Ik heb de iPad nu wat laten openstaan op het keyboard, de connectoren wat gekuist en nu is het afwachten als het probleem definitief verdwenen is.
geplaatst door: Will-i-Am
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb