John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
geplaatst: 6 juli 2010 - 10:13
Vermakelijk en hij heeft gelijk.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2365786,00.asp

:happy:

geplaatst door: SteveJobs
Don't panic
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #1 geplaatst: 6 juli 2010 - 10:31
Dvorak heeft bijna helemaal gelijk, maar toch hoop ik dat 'mijn' Mac-winkel nog een iPad voor me heeft liggen als ik daar de eerste verkoopdag binnenloop.
geplaatst door: Ruud Ravenhorst
Never gone back since I went to the Mac (which was in March 1984).
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #2 geplaatst: 6 juli 2010 - 10:41
Dvorak heeft eigenlijk bijna nooit gelijk en is zo'n beetje anti-alles – als het maar aandacht krijgt.

Voor een overzichtje van een paar van zijn anti-Apple stukjes:
http://www.macobserver.com/tmo/death_knell/index.shtml/

Overigens is de titel van dit bericht onjuist. PCMag is de iPad helemaal niet beu. Integendeel: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2362040,00.asp

(Bewerkt door Esquare om 10:46, 6-07-2010)

geplaatst door: Esquare
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: http://discussions.apple.com • http://macosxhints.com • http://thexlab.com • http://osxdaily.com • http://mac.tutsplus.com • http://apple.stackexchange.com. (Vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.)
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #3 geplaatst: 6 juli 2010 - 10:53
[news]John C. Dvorak is een soort Perez Hilton van de schrijvende computerwereld. Heel soms heeft -ie- écht iets zinnigs te melden, maar doorgaans is het gewoon tegendraads zijn om het tegendraads zijn of puur amusement.

Natúúrlijk is iedereen 't volslagen zat om altijd en overal maar over die iPad te moeten lezen. Nou, van dat sentiment maakt hij amusement en ondertussen profileert hij z'n persoontje weer 'ns een keertje lekker. Ik kan soms smakelijk om 'm lachen. Maar écht serieus nemen..? Neuh...

[ Ger ][/news]

geplaatst door: Ger Nijkamp
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #4 geplaatst: 6 juli 2010 - 11:23
"Controversy

Dvorak's pithy style often attracts critics who point out his frequent—and occasionally egregious—errors of prediction. Dvorak's most famous prediction came in 1984 as a writer for the San Francisco Examiner: "The Macintosh uses an experimental pointing device called a ‘mouse’. There is no evidence that people want to use these things."
In the Wall St. Journal Market Watch on March 28, 2007, John wrote: Apple should pull the plug on the iPhone.. what Apple risks here is its reputation as a hot company that can do no wrong. If it's smart it will call the iPhone a "reference design" and pass it to some suckers to build with someone else's marketing budget. Then it can wash its hands of any marketplace failures...Otherwise I'd advise you to cover your eyes. You're not going to like what you'll see.
In a chat with Dave Winer in June 2006, Dvorak mentioned how he deliberately upsets mac users in order to boost his site traffic.
"

http://en.wikipedia.org/wiki/Dvorak,_John_C.


Duidelijk!
Vooral de laatste regel zegt alles; hoe meer hits, hoe meer advertentie e.d. inkomsten.
En met schelden op de andere merken (bv Nokia, MS) genereer je nauwelijks traffic, want iedereen is het daarover eens... :sigh:

geplaatst door: Flix
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #5 geplaatst: 7 juli 2010 - 09:49
Alles dat anti-Apple is krijgt zoveel aandacht momenteel dat het absurde proporties begint aan te nemen. Veelal verhalen op basis van aannames en niet gestaafd met feiten of bron verificatie, gaat de pers in op iedere scheet die gelaten wordt op het internet over Apple. Waarom - inderdaad - simpelweg omdat alles anti-Apple gegarandeerd publiciteit oplevert wat goed is voor de adverteerders, maar bovendien omdat het fanboy gehalte bij Apple kopend publiek erg hoog is in verhouding tot andere merken en dat levert spectaculaire discussies op die ook weer nieuwe hits genereren voor het artikel in kwestie.

Ik ben de wijze waarop de pers momenteel tewerk gaat beu en dan niet alleen op het Apple front maar over alle onderwerpen. Onlangs mijn abonnement op een krant ook al opgezegd omdat het doorspekt is met slecht onderbouwde artikelen die veelal gebaseerd zijn op fout geïnterpreteerde schrijfsels op-, of zomaar klakkeloos overgenomen van-, het internet. De betrouwbare onafhankelijke, niet gekleurde en objectieve nieuwsvoorziening is de afgelopen jaren afgezakt naar ordinaire sensatiepers doorspekt van opinies en aannames.

Ik lees al die onzin al lang niet meer en erger me daardoor ook al heel lang niet meer aan alle onzin.  <font color=#EEE>

(Bewerkt door Big Al om 9:52, 7-07-2010)

geplaatst door: Big Al
Tabé!
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #6 geplaatst: 7 juli 2010 - 12:14

Citaat
Big Al om 9:49, 7-07-2010
Alles dat anti-Apple is krijgt zoveel aandacht momenteel dat het absurde proporties begint aan te nemen.

Klopt en het is echt bizar momenteel! Maar ja genuanceerde artikelen met saaie koppen
gaan nu eenmaal slecht samen met geld verdienen.

geplaatst door: Blender
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #7 geplaatst: 7 juli 2010 - 12:25
Citaat
In a chat with Dave Winer in June 2006, Dvorak mentioned how he deliberately upsets mac users in order to boost his site traffic.

NEXT!
geplaatst door: Mattnh
["They say the classics never go out of style, but they do... they do.
Somehow baby, I never thought we'd do, too."]
["ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn"]
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #8 geplaatst: 7 juli 2010 - 19:25
Tja, de concurrentie zal zeker denken dat hij gelijk heeft, maar de iPad verkopen bewijzen het tegendeel. :happy:
geplaatst door: JPZ
300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #9 geplaatst: 8 juli 2010 - 09:08
[news]Eén van Apple's onzichtbare krachten is dat 't merk (zowel qua 'branding' als via de vormgeving van producten) ontzettend herkenbaar is. Wat ik beroepsmatig van Apple ongelofelijk knap vind, is dat álles -inclusief de producten, en dat is uniek- één beeld communiceert naar de consument. Het logo, de site, de verpakkingen, het podium van een Keynote, Mac OS X, de Apple Stores: aan alles zie je in één oogopslag dat 't Apple is.

En dat niet even, maar al jarenlang. Steve loopt niet voor niets al drie decennia in een zwarte coltrui met spijkerbroek en New Balance gympen. Voor ons wellicht allemaal vanzelfsprekend, maar het is nagenoeg een unicum. Geen enkel merk heeft op die punten z'n zaakjes zo goed voor elkaar als Apple. Nou, ja: bijvoorbeeld Nike, McDonalds en Coca Cola natuurlijk óók. Maar die zitten geen van allen in de technologiesector.

De concurrentie is versnipperd en veel minder (lees: nagenoeg niet) herkenbaar voor de gemiddelde consument. Al helemaal niet op het niveau van Apple. In een wereld waarin computergebruik een commodity is geworden, wordt bij het maken van een keuzes zo'n herkenbaar en vertrouwd basisgevoel heel belangrijk. Ik geloof dat dit een stille maar belangrijke kracht achter het huidige succes van Apple is.

Voor technologiecorrespondenten zoals John C. Dvorak is dat een lastig gegeven. Het succes wordt niet louter meer veroorzaakt door gigahertzen en opslagcapaciteit. Het is on(be)grijpbaar geworden en zonder sensitiviteit voor dat soort aspecten (deels) onverklaarbaar voor sommigen.

Dit kost jaren consequent bouwen aan jouw merk en producten. Onderlinge afstemming, tot op een -in 't geval van Apple- krankzinnig niveau. Dat kost veel tijd en daarmee geld, en doe je alléén als je absoluut in de toegevoegde waarde gelooft. Het grootste probleem voor de concurrentie: zo'n beeld richting de consument bouw je niet 'zo maar even'. Op dit specifieke punt ligt Apple jaren voor op de concurrentie, en de (neven)effecten daarvan zien we ook duidelijk terug in het succes van de iPad.

[ Ger ][/news]

geplaatst door: Ger Nijkamp
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #10 geplaatst: 8 juli 2010 - 14:05

Citaat
SteveJobs om 10:13, 6-07-2010
Vermakelijk en hij heeft gelijk.

Na het verhaal een paar keer goed doorgelezen te hebben moet ik toch wat anders concluderen. Vooropgesteld dat ik pertinent geen Apple fanboy meer ben maar sec een gebruiker valt het mij op in dit stukje van meneer Dvorak dat hij met name moeite heeft met het gebruik van de kreet "blown away" van Jobs e.a. Ik moet de beste man toch corrigeren, want dat is wel wat Apple de afgelopen jaren / decennia precies heeft gedaan. Denk maar even aan;

de iMac (floppy eruit, USB erin, alles-in-een concept hernieuwd met giga-succes)
de iPod (de MP3 speler vernieuwd met fantastische software integratie, #1 MP3 speler in de wereld)
de iPhone (de smartphone vernieuwd, eveneens ongeëvenaard succes, geen smartphone maar een super PDA/MP3 speler/game console met belfunctionaliteit en beste integratie met Mac OS)
en dan nu de iPad (de tabled PC vernieuwd, idiot proof met wederom fantastische integratie met app store, Mac OS etc.)

Apple weet keer op keer iets bestaand dusdanig te vernieuwen dat het baanbrekend genoemd mag worden, want andere fabrikanten kopiëren het door Apple verder uitgewerkte concept (en geef ze eens ongelijk, getuige het succes) met de snelheid van een komeet. Apple doet iets, de markt reageert er snel op en volgt met hun (in bijna alle gevallen onsuccesvolle) visie op het door Apple uitgewerkte concept. Dat op zichzelf moet eigenlijk al een indicator zijn voor meneer Dvorak dat Apple het - als enige in de hele ICT sector - ongekend goed doet en keer op keer winst weet te boeken.

Ook al zou het waar zijn wat Dvorak zegt, dat Apple hyped en de producten nergens over gaan, dan nog moet je Apple nageven dat ze het verdomd goed doen en hun marketing machine de beste ter wereld is, want men koopt massaal de producten. En let wel hè, 2 miljoen van die iPad's in slechts een tijdsbestek van weken! Ik droom daar als ondernemer van, kledder nat wel te verstaan!

Apple ligt vaak onder vuur en als je het vuur gaat ontleden dan ligt er bijna altijd een zwak verhaal aan ten grondslag. Laat die lui maar doen wat ze doen -  ze zijn er goed in wijzen de cijfers uit - en laat die pers maar lullen.<font color=#fff>

(Bewerkt door Big Al om 14:07, 8-07-2010)

geplaatst door: Big Al
Tabé!
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #11 geplaatst: 8 juli 2010 - 14:33
'PCMag' in de titel vervangen door 'John C. Dvorak'.
geplaatst door: ModeratorTeam
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #12 geplaatst: 8 juli 2010 - 16:24
Ik denk ook niet dat Apple zich veel aan deze meneer gelegen zal laten liggen. Wel merk je de afgelopen maanden steeds meer al dan niet terechte negatieve kritiek in de richting van Apple. Ik denk dat dit het gevolg is van het steeds belangrijker worden van dit bedrijf ook in een tijd waarin anderen het kennelijk moeilijk hebben. Daarbij komt ook nog dat de markt voor dit soort consumenten electronica niet erg makkelijk is. Men gunt elkaar nauwelijks het licht in de ogen.

Feit blijft dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of hij/zij Apple producten wil blijven kopen en de prijs die het moet kosten er voor neer wil leggen. Wat dat aangaat zal Apple in ieder geval heel wat consumenten tevreden moeten houden. Die enkele journalist, daar worden we niet bang van.

geplaatst door: jack brent
John C. Dvorak is de iPad propaganda beu
reactie #13 geplaatst: 8 juli 2010 - 18:24
Wijze woorden!   :shakehands:
geplaatst door: Big Al
Tabé!