Echt iets nieuws gehoord niet.
Want dat Bram Elderman met veel woorden kan toelichten dat de Pad een magisch en revolutionair apparaat is dat niet veel kost, wisten we natuurlijk al. Hij zei ook: 'We luisteren heel goed, en we doen wat met alle kritiek.' Maar dat zei hij weer niet namens Apple, want dat mogen alleen PR-mensen doen, bezwoer hij.
Aardig was beslist dat Erik van Heeswijk, digibobo van de VPRO midden in dat statige Applegebouw zei dat je als uitgever niet goed bezig bent als je zo nodig een iPad-app wilt, en dus gelezen wilt worden op de iPad. Nee, je moet een weloverwogen uitgeefstrategie hebben - en het zou best kunnen dat de iPad daar in past.
En nou vooruit, ook nog deze conclusie die velen leken te delen: de iPad is een laid-back apparaat, dus niet een ding voor actieve creatie. Maar ja, dat wisten we ook al.
Ik eindig positief: het was inspirerend om te horen en zien hoe wereldwijd uitgeverijen hun bladen naar het iPad-platform brengen. En wat voor extra dynamiek dat in die uitgaven teweeg kan brengen.
Creatievelingen: werk aan de winkel!