antw: Scherm iPad 6 spontaan gebarsten, wat nu?
reactie #25 geplaatst: 4 juni 2018 - 21:45
6 april Apple store Leidseplein
Had ik al eerder gepost, 27mei
geplaatst door: macfreak257
antw: Scherm iPad 6 spontaan gebarsten, wat nu?
reactie #26 geplaatst: 4 juni 2018 - 21:59
Ik was bij de Apple store Leidseplein
Ja, daar was je om te reclameren, lijk je hiermee aan te geven.

Afijn. Dan is ie dus maar 2 maanden oud.
Ik zou terug gaan, en zorgen dat je een manager te spreken krijgt. Want Apple moet aantonen dat de barst door jou is veroorzaakt. Kunnen ze dat niet, dan zullen ze het op hun kosten moeten oplossen.
geplaatst door: Flix
antw: Scherm iPad 6 spontaan gebarsten, wat nu?
reactie #27 geplaatst: 4 juni 2018 - 22:01
Zie boven. De. Manager heb ik er al bij laten halen. Type Amerikaanse autoverkoper begin jaren 60. Glad als een aal.
geplaatst door: macfreak257
antw: Scherm iPad 6 spontaan gebarsten, wat nu?
reactie #28 geplaatst: 4 juni 2018 - 22:30
Hierbij dan op aandringen van sommigen van jullie, goed gedaan!!, mijn brief aan Tim Cook
Dear Mr Tim Cook

At april 6 i have happily bought the new iPad 6.
To my astonishment when waking up some weeks ago, there was a burst in my screen
The iPad was on the table when I went to sleep, it was still on the table when I woke up.
I asked my wife if she woke up that night, no, she did not

All I could think of maybe I had pushed too heavy, when cleaning the screen?

I went to your Apple store at the Leidseplein Amsterdam, and their first reaction was I had dropped it. So you call me a liar, I asked them?

I asked for the manager, at first according to him too I had dropped the iPad, after he changed to something had fallen on top of the screen.

But it was on the table before I went to sleep and still was when I woke up.

After 20minutes the manager told me he had a generous offer, at the price of 220€ I could get a new one.

It was, I believe in 1996 I have bought my first 'apple', a Performa. Since that moment I have had many other ones. And with success I have encouraged many a friend to say goodbye to Microsoft and get an Apple.
Before the iPad 6 I have had the iPad 2 and that one did indeed fall several times, but never no damage.

I have posted a thread on the forum of Macfreak.nl on this subject
https://www.macfreak.nl/ipad-algemeen/scherm-ipad-6/new/?topicseen#new

I have received several reactions, mainly unbelievable the way the Apple store did react
And some people told me to directly contact you, so here my letter and my story.

I am disappointed the way your people have reacted about the damage to my iPad, I cannot understand this.
I am curious to learn the way you may solve this problem.

Kind Regards, Simon
Plus dan nog mijn adres, uiteraard, maar dat hoeft niet in deze groep

Komt er een reactie, ik zal die ook in de groep posten
geplaatst door: macfreak257
antw: Scherm iPad 6 spontaan gebarsten, wat nu?
reactie #29 geplaatst: 4 juni 2018 - 23:12
Type Amerikaanse autoverkoper begin jaren 60. Glad als een aal.

Ook een Am. autoverkoper die zo glad als een aal is, moet zich aan de wet houden.
Kon hij aantonen dat het je eigen schuld was?
Zo ja: zijn we uitgepraat; ook hier.
Zo nee: dan zal hij ervoor moeten opdraaien, en dat zul je 'm duidelijk moeten maken.
Ik zou me niet met een kluitje in het riet laten sturen, aalglad of niet.
geplaatst door: Flix
antw: Scherm iPad 6 spontaan gebarsten, wat nu?
reactie #30 geplaatst: 3 juli 2018 - 11:40
Het is nu een maand geleden dat ik Tim Cooke mailde. Die mail heb ik tot vijf keer toe opnieuw verzonden
Totaal helemaal niets, geen enkele reactie.
Dus dat advies van sommigen van jullie brengt me niet verder.
Het blijft gewoon mijn kleine ikje tegenover de grote boze reus, t is niet anders, zo is de wereld, of je nu Apple heet of macdonalds, t draait allemaal om macht en geld. Net als in de sprookjes heb je dus boze wolven en wolven in schaapskleren. De ene pakt je patsboem, de ander met een aai, maar pakken doen ze allemaal.

Wordt niet meer vervolgd, snik, snik
geplaatst door: macfreak257
antw: Scherm iPad 6 spontaan gebarsten, wat nu?
reactie #31 geplaatst: 3 juli 2018 - 11:55
Before the iPad 6 I have had the iPad 2 and that one did indeed fall several times, but never no damage.

Wel eerlijk, maar in deze brief misschien minder handig om te melden. Hoe moet Tim weten dat hij niet met een recidivist te maken heeft? De iPad 6 is een stuk dunner/fragieler dan de iPad 2.

Ik heb overigens ook een iPad 6, en geen last van spontane scheurtjes (voorzichtig afkloppen).
geplaatst door: puk1980
This space for rent.
antw: Scherm iPad 6 spontaan gebarsten, wat nu?
reactie #32 geplaatst: 3 juli 2018 - 12:06
Hierbij mijn versie van jouw brief:

Citaat
April 6 I bought the new iPad 6 and I was very happy with it.

But when I woke up a few weeks ago I was unpleasantly surprised to discover that the screen of the iPad 6 suddenly had a fissure.

The iPad was on the table when I went to sleep, it was still on the table when I woke up. I asked my wife if she woke up that night, she did not

All I could think of maybe I had pushed too hard, when cleaning the screen?

I went to your Apple Store at the Leidseplein in Amsterdam, their first reaction was I had dropped it. So you call me a liar, I asked them?

I asked for the manager, at first he also accused me of having have dropped the iPad, afterwards he changed his story and said that something must have fallen on top of the screen.

But it was on the table before I went to sleep, and still was when I woke up.

After 20 minutes the manager told me he had a generous offer, if I paid an additional 220 euro I would receive a new one.

In 1996 I bought my first 'Apple', a Performa. Since that moment I have had many other ones. And with success, I have encouraged many a friend to say goodbye to Microsoft and get an Apple.

I have posted a thread on the forum of Macfreak.nl on this subject
https://www.macfreak.nl/ipad-algemeen/scherm-ipad-6

I have received quite a few reactions, mainly disbelief about the way the Apple Store handled this. Some people advised me to contact you directly, so here is my letter and my story.

I am disappointed the way the people of Apple have reacted so far about the damage to my iPad, I cannot understand this.
I am curious to hear from you, and I hope there's a way to solve this problem.

Kind Regards, Simon
geplaatst door: GeorgeM