Ik heb al een tijdje ee iphone en nu ook een ipad. Op beide apparaten heb ik vaak last van email problemen.Nu weer met de ipad komt het zeer vaak voor dat emails niet verzonden worden.
- het gaat sowieso vaak fout als je een concept mail hebt gemaakt en die later wilt versturen. Dat doet ie gewoon niet. Krijg dan de melding dat het adres van de afzender fout is.
- smtp servers staan goed, heb er meerdere ingesteld en staan allen op actief. Nu komt het vaak voor dat deze instellingen 'zomaar' wijzigen. Vanmorgen wilde ik een mail versturen en dat ging niet. Ik check voor de zekerheid mijn smtp servers, ineens staat een andere smtp server ingesteld als Hoofdserver en de andere staan allemaal op inactief!! echt spooky. Ik heb de ipad niet gesynchroniseerd, niet aan een pc gehangen etc! Dit gebeurde met mijn Iphone ook al.
- het vervelenste is wel dat er erg vaak de melding wordt gegeven dat het adres van de afzender niet zou kloppen, dit slaat nergens op.
het probleem kan in de meeste gevallen verholpen worden door de ipad helemaal uit te zetten en weer aan te zetten. Maar soms werkt dit ook niet en moet je hem resetten. vaak moet je daarna weer je smtp gegevens checken en aanpassen.
Al met al vind ik het emailen niet stabiel, en vooral vervelend als je belangrijke zakelijk mails moet versturen en dat ding doet het weer eens niet.
Heeft iemand een oplossing voor de vreemde 'spookachtige' switch die de ipad kan maken en de smtp servers uit zich zelf anders insteld? Waar kan dit door komen?
Alvast bedankt!Martijn
(Bewerkt door webracer om 12:23, 27-01-2011)
trijman om 12:00, 23-12-2010Hallo,Ik heb al een tijdje ee iphone en nu ook een ipad. Op beide apparaten heb ik vaak last van email problemen.Nu weer met de ipad komt het zeer vaak voor dat emails niet verzonden worden.- het gaat sowieso vaak fout als je een concept mail hebt gemaakt en die later wilt versturen. Dat doet ie gewoon niet. Krijg dan de melding dat het adres van de afzender fout is.- smtp servers staan goed, heb er meerdere ingesteld en staan allen op actief. Nu komt het vaak voor dat deze instellingen 'zomaar' wijzigen. Vanmorgen wilde ik een mail versturen en dat ging niet. Ik check voor de zekerheid mijn smtp servers, ineens staat een andere smtp server ingesteld als Hoofdserver en de andere staan allemaal op inactief!! echt spooky. Ik heb de ipad niet gesynchroniseerd, niet aan een pc gehangen etc! Dit gebeurde met mijn Iphone ook al.- het vervelenste is wel dat er erg vaak de melding wordt gegeven dat het adres van de afzender niet zou kloppen, dit slaat nergens op.het probleem kan in de meeste gevallen verholpen worden door de ipad helemaal uit te zetten en weer aan te zetten. Maar soms werkt dit ook niet en moet je hem resetten. vaak moet je daarna weer je smtp gegevens checken en aanpassen.Al met al vind ik het emailen niet stabiel, en vooral vervelend als je belangrijke zakelijk mails moet versturen en dat ding doet het weer eens niet.Heeft iemand een oplossing voor de vreemde 'spookachtige' switch die de ipad kan maken en de smtp servers uit zich zelf anders insteld? Waar kan dit door komen?Alvast bedankt!Martijn
Ik herken dat en ik denk,maar zeker weet ik het niet,dat het te maken heeft met je wifi verbinding die je op dat moment gebruikt aangezien naar alle waarschijnlijkheid je instelingen ingesteld zijn op die plaatsen waar je alles aanmaakte (thuis?)
Het lijkt soms ook wel willekeur, gisteren bijvoorbeeld stuurde ik een mail vanaf mijn iphone en die ging er meteen uit, uurtje later, ook thuis, stuurde ik een mail, met zelfde afzender en daar kreeg ik weer de melding dat de server het aders van de afzender niet accepteert...Ik liet de mail maar gewoon staan, de volgende ochtend word ik wakker van de 'zoef' geluidjes, de mails werden ineens verstuurd...
Erg maf, en dit gebeurt dus ook bij de ipad. Zal wellicht met de wifi te maken hebben of met de hoofd smtp server die is opgegeven. Blijkbaar wordt er niet in de juiste rate de overige smtp servers afgewerkt. Daar blijft het hangen.
GroetenMartijn
Beste is om dan gewoon alles via live.nl of hotmail even te versturen totdat je weer thuis bent.
oud collega van me heeft Outlook op zijn imac, dit zou een mooie app zijn voor de Ipad...Maar ja, zo heb ik wel meerdere wensen Bedankt in ieder geval, wellicht dat het door een toekomstige update verholpen is..Op deze manier kan ik ook niet te veel thuis emailen, is het thuisfront alleen maar blij mee
Ik zit in belgie met belgacom skynet en heb het zelfde probleem, dit is normaal de iPhone/iPad probeerd gewoon een aantal maal de mail te versturen via elke ingestelde smtp. Dus als je veel op verplaatsing bent dan duurt het inderdaad zeer lang vooraleer de mail word verzonden.Mobile me was hiervoor een goede oplossing maar deze is vanaf volgend jaar niet meer actief.
Ten eerste blokkeren steeds meer providers SMTP verkeer naar andere netwerken dan hun eigen netwerk. Als je gebruik maakt van iemand's Ziggo aansluiting via WiFi bijvoorbeeld, zul je dus de SMTP server van Ziggo moeten gebruiken (maar daar heb je een account voor nodig).
Het kan ook zo zijn dat het IP-address van de kabel of DSL verbinding van de WiFi router die je op dat moment gebruikt geregistreerd staat bij organisaties als Spamcop of Spamhaus. Mailservers checken het source IP tegen hun databases en blokkeren mail die van adressen komt die veel spam versturen. Veelal particulieren die ongemerkt botnet zombies (Windows) thuis hebben staan. De mensen zelf merken het niet omdat ze netjes smtp.ziggo.nl ofzo gebruiken.
Via 3G werkt het net zo. Sommige UMTS IP-addresses van KPN bijvoorbeeld staan geregistreerd bij Spamhaus. Sommige ranges zelfs met opzet.
(Bewerkt door McShamus om 12:53, 27-06-2011)
Hierrrr: http://www.spamhaus.org/lookup.lasso