e-mail op iPad werkt niet goed
23 december 2010 - 12:00   
geplaatst door: trijman
Hallo,

Ik heb al een tijdje ee iphone en nu ook een ipad. Op beide apparaten heb ik vaak last van email problemen.
Nu weer met de ipad komt het zeer vaak voor dat emails niet verzonden worden.

- het gaat sowieso vaak fout als je een concept mail hebt gemaakt en die later wilt versturen. Dat doet ie gewoon niet. Krijg dan de melding dat het adres van de afzender fout is.

- smtp servers staan goed, heb er meerdere ingesteld en staan allen op actief. Nu komt het vaak voor dat deze instellingen 'zomaar' wijzigen. Vanmorgen wilde ik een mail versturen en dat ging niet. Ik check voor de zekerheid mijn smtp servers, ineens staat een andere smtp server ingesteld als Hoofdserver en de andere staan allemaal op inactief!! echt spooky. Ik heb de ipad niet gesynchroniseerd, niet aan een pc gehangen etc! Dit gebeurde met mijn Iphone ook al.

- het vervelenste is wel dat er erg vaak de melding wordt gegeven dat het adres van de afzender niet zou kloppen, dit slaat nergens op.

het probleem kan in de meeste gevallen verholpen worden door de ipad helemaal uit te zetten en weer aan te zetten. Maar soms werkt dit ook niet en moet je hem resetten. vaak moet je daarna weer je smtp gegevens checken en aanpassen.

Al met al vind ik het emailen niet stabiel, en vooral vervelend als je belangrijke zakelijk mails moet versturen en dat ding doet het weer eens niet.

Heeft iemand een oplossing voor de vreemde 'spookachtige' switch die de ipad kan maken en de smtp servers uit zich zelf anders insteld? Waar kan dit door komen?

Alvast bedankt!
Martijn

E-mail op iPad werkt niet goed
27 januari 2011 - 12:19    reactie #1
geplaatst door: webracer
hm, nooit aan de hand gehad met mijn iPad. Ik zou alle smtp servers verwijderen en voortaan de SMTP van Gmail gebruiken. Dat werkt prima en is ook ideaal voor onderweg of op reis. Dan moet je je smtp settings niet steeds aanpassen. Je moet wel beschikken over een gmail account maar dat is 2 minuutjes werk. Het is overigens niet vereist om de gmail account te definiëren als inkomende mailbox.

(Bewerkt door webracer om 12:23, 27-01-2011)

Www.STEYNEN.com
De website met een passie voor Apple
e-mail op iPad werkt niet goed
27 januari 2011 - 17:04    reactie #2
geplaatst door: markof

Citaat
trijman om 12:00, 23-12-2010
Hallo,

Ik heb al een tijdje ee iphone en nu ook een ipad. Op beide apparaten heb ik vaak last van email problemen.
Nu weer met de ipad komt het zeer vaak voor dat emails niet verzonden worden.

- het gaat sowieso vaak fout als je een concept mail hebt gemaakt en die later wilt versturen. Dat doet ie gewoon niet. Krijg dan de melding dat het adres van de afzender fout is.

- smtp servers staan goed, heb er meerdere ingesteld en staan allen op actief. Nu komt het vaak voor dat deze instellingen 'zomaar' wijzigen. Vanmorgen wilde ik een mail versturen en dat ging niet. Ik check voor de zekerheid mijn smtp servers, ineens staat een andere smtp server ingesteld als Hoofdserver en de andere staan allemaal op inactief!! echt spooky. Ik heb de ipad niet gesynchroniseerd, niet aan een pc gehangen etc! Dit gebeurde met mijn Iphone ook al.

- het vervelenste is wel dat er erg vaak de melding wordt gegeven dat het adres van de afzender niet zou kloppen, dit slaat nergens op.

het probleem kan in de meeste gevallen verholpen worden door de ipad helemaal uit te zetten en weer aan te zetten. Maar soms werkt dit ook niet en moet je hem resetten. vaak moet je daarna weer je smtp gegevens checken en aanpassen.

Al met al vind ik het emailen niet stabiel, en vooral vervelend als je belangrijke zakelijk mails moet versturen en dat ding doet het weer eens niet.

Heeft iemand een oplossing voor de vreemde 'spookachtige' switch die de ipad kan maken en de smtp servers uit zich zelf anders insteld? Waar kan dit door komen?

Alvast bedankt!
Martijn

Ik herken dat en ik denk,maar zeker weet ik het niet,dat het te maken heeft met je wifi verbinding die je op dat moment gebruikt aangezien naar alle waarschijnlijkheid je instelingen ingesteld zijn op die plaatsen waar je alles aanmaakte (thuis?) :wink:

e-mail op iPad werkt niet goed
27 januari 2011 - 17:23    reactie #3
geplaatst door: trijman
Klopt, ik heb het destijds thuis ingesteld. Thuis heb ik draadloos van Ziggo, op mijn zaak heb ik Telfort.
Nu heb ik hetzelfde probleem met mijn Iphone 4.
Heb alle smtp servers verwijderd, opnieuw ingesteld, iphone herstart etc, nog steeds een probleem.

Het lijkt soms ook wel willekeur, gisteren bijvoorbeeld stuurde ik een mail vanaf mijn iphone en die ging er meteen uit, uurtje later, ook thuis, stuurde ik een mail, met zelfde afzender en daar kreeg ik weer de melding dat de server het aders van de afzender niet accepteert...
Ik liet de mail maar gewoon staan, de volgende ochtend word ik wakker van de 'zoef' geluidjes, de mails werden ineens verstuurd...

Erg maf, en dit gebeurt dus ook bij de ipad. Zal wellicht met de wifi te maken hebben of met de hoofd smtp server die is opgegeven. Blijkbaar wordt er niet in de juiste rate de overige smtp servers afgewerkt. Daar blijft het hangen.

Groeten
Martijn

e-mail op iPad werkt niet goed
2 februari 2011 - 21:00    reactie #4
geplaatst door: markof
Goed te horen dat je dus erkent wat ik aangaf. :shakehands:

Beste is om dan gewoon alles via live.nl of hotmail even te versturen totdat je weer thuis bent. :smile:

e-mail op iPad werkt niet goed
3 februari 2011 - 08:57    reactie #5
geplaatst door: trijman
Sja dat zou kunnen, alleen ik gebruik het zakelijk, dus even snel een mailje van een klant beantwoorden etc, dat staat netter als ik mijn zakelijke mailadres gebruik.

oud collega van me heeft Outlook op zijn imac, dit zou een mooie app zijn voor de Ipad...
Maar ja, zo heb ik wel meerdere wensen :)
Bedankt in ieder geval, wellicht dat het door een toekomstige update verholpen is..
Op deze manier kan ik ook niet te veel thuis emailen, is het thuisfront alleen maar blij mee  :biggrin:

e-mail op iPad werkt niet goed
25 juni 2011 - 12:36    reactie #6
geplaatst door: PeetSchoen
Hoi ik heb regelmatig hetzelfde aan de hand. meestal stel ik het account opnieuw in, maar op dit moment is ie wel erg hardnekkig. Via webmail kom ik er gewoon in en ik heb ook al meerdere malen mijn wachtwoord aangepast. dat kan het dus ook niet zijn.
Ik hoop dat iemand ons gaat verlossen, want ik krijg sterk het vermoeden dat het bij ziggo ligt!  :devil:
ATB
Peet
e-mail op iPad werkt niet goed
27 juni 2011 - 09:27    reactie #7
geplaatst door: trijman
BIj mij is het nog altijd zo idd.
Op mijn ipad gaat het overigens wel goed, iphone blijft klote.
Heb ook al meerdere keren de accounts verwijderd en opnieuw ingesteld. Dat gedoe met die hoofd smtp server is gewoon niet goed. Ik heb ook Ziggo en denk dat het daar mee te maken heeft idd..
e-mail op iPad werkt niet goed
27 juni 2011 - 10:18    reactie #8
geplaatst door: Steve Hofkens
trijman.

Ik zit in belgie met belgacom skynet en heb het zelfde probleem, dit is normaal de iPhone/iPad probeerd gewoon een aantal maal de mail te versturen via elke ingestelde smtp. Dus als je veel op verplaatsing bent dan duurt het inderdaad zeer lang vooraleer de mail word verzonden.
Mobile me was hiervoor een goede oplossing maar deze is vanaf volgend jaar niet meer actief.

iPhone X , iPad , iMac Pro 27" iXeon W 3,2Ghz 32GB ssd 1T, iMac 27" i7 Retina 5K 4Ghz 32GB ssd 500GB ,Time Capsule 2GB , Apple TV2
E-mail op iPad werkt niet goed
27 juni 2011 - 12:50    reactie #9
geplaatst door: McShamus
Dit is vaak een combinatie van dingen.

Ten eerste blokkeren steeds meer providers SMTP verkeer naar andere netwerken dan hun eigen netwerk. Als je gebruik maakt van iemand's Ziggo aansluiting via WiFi bijvoorbeeld, zul je dus de SMTP server van Ziggo moeten gebruiken (maar daar heb je een account voor nodig).

Het kan ook zo zijn dat het IP-address van de kabel of DSL verbinding van de WiFi router die je op dat moment gebruikt geregistreerd staat bij organisaties als Spamcop of Spamhaus. Mailservers checken het source IP tegen hun databases en blokkeren mail die van adressen komt die veel spam versturen. Veelal particulieren die ongemerkt botnet zombies (Windows) thuis hebben staan. De mensen zelf merken het niet omdat ze netjes smtp.ziggo.nl ofzo gebruiken.

Via 3G werkt het net zo. Sommige UMTS IP-addresses van KPN bijvoorbeeld staan geregistreerd bij Spamhaus. Sommige ranges zelfs met opzet.

(Bewerkt door McShamus om 12:53, 27-06-2011)

e-mail op iPad werkt niet goed
27 juni 2011 - 13:03    reactie #10
geplaatst door: trijman
Sja... blijft vervelend dus.
Zou een goeie zijn om een app te maken "What's My SMTP", deze zou moeten scannen op welk netwerk je zit en de mogelijke smtp servers weergeven die gebruikt worden. (uit een databestand oid).
Verder zou het erg handig zijn voor mobiele gebruikers om tijdens het invoeren van een email ook de smtpserver te kunnen kiezen zoals je kiest vanaf welk account je iets wilt versturen. dan kan het niet foutgaan, tenzij je dus op een zwarte lijst staat..
e-mail op iPad werkt niet goed
27 juni 2011 - 14:42    reactie #11
geplaatst door: McShamus
Je kunt zelf controleren of het IP wat je op dat moment gebruikt op de zwarte lijst staat.

Hierrrr: http://www.spamhaus.org/lookup.lasso

e-mail op iPad werkt niet goed
27 juni 2011 - 15:00    reactie #12
geplaatst door: trijman
aaaah... ik check dus net mijn ip bij mij op de zaak en die geeft een blokkade! PBL Advisory.
Wel gek want ik kan gewoon mailen etc. Het is juist thuis waar de problemen zijn... maar goed, heb Telfort nu een mail gestuurd.
dank voor je tip!