NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 17:40   
geplaatst door: nnsa
NPOStartApp169-edit.pngNPO verbetert zijn app en ook op AppleTV


Schermafbeelding 2024-04-04 om 17.34.12.pngNPO verbetert zijn app en ook op AppleTV


Schermafbeelding 2024-04-04 om 17.34.31.pngNPO verbetert zijn app en ook op AppleTV


Schermafbeelding 2024-04-04 om 17.34.50.pngNPO verbetert zijn app en ook op AppleTV


Meer informatie ?:

https://npo.nl/service/technische-zaken#npo-start-vernieuwd
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 18:36    reactie #1
geplaatst door: puk1980
Het werd tijd.

Zo'n app zónder zoekfunctie is een gotspe.
"The number of people that predict the end of Moore's law doubles every two years."
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 18:41    reactie #2
geplaatst door: MacFrankie
En maanden lang zonder inloggen. Dus als je een betaald Plus abonnement hebt, heb je maandenlang 3 euro per maand weggegooid.

Het meeste was via de Ziggo Go app te zien gelukkig...

Ze hebben aardig zitten kl0ten van mijn belastinggeld!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 19:32    reactie #3
geplaatst door: Seagram
Nu nog hopen dat ze app voor nlziet ook eens gaan aanpakken. Wordt het een beetje zat dat elke keer als de app op mijn iPad open ik eerst moet uitloggen en dan weer inloggen om tussen de dagen te kunnen schakelen.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 19:33    reactie #4
geplaatst door: Ziegler
Het werkte toch alleen niet op de Apple TV? Wij keken gewoon plus op de gewone tv, laptop, en wat allemaal niet meer.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 20:01    reactie #5
geplaatst door: nnsa
Ze hebben aardig zitten kl0ten van mijn belastinggeld!
Klopt, ik heb ze hier ook voor prutsers uitgemaakt. Meteen heel MacFreak op tilt…

Maar je kunt wel geld terugvragen:

https://radar.avrotros.nl/artikel/npo-plus-werkt-tot-maart-niet-op-apple-tv-zo-vraag-je-je-geld-terug-60115
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 20:04    reactie #6
geplaatst door: nnsa
Nu nog hopen dat ze app voor nlziet ook eens gaan aanpakken…
Laten die prutsers van NPO Start daar maar afblijven.

Gelukkig is nlZIET van een andere partij en dat werkt bij mij op alle platforms en devices zonder problemen en zonder uitloggen/ inloggen.

Dus bij jou moet er iets vreemds aan de hand zijn.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 20:26    reactie #7
geplaatst door: Seagram
Dus bij jou moet er iets vreemds aan de hand zijn.

Zou het kunnen komen omdat ik de app op 2 verschillende iPads gebruik?
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 20:40    reactie #8
geplaatst door: nnsa
Zou het kunnen komen omdat ik de app op 2 verschillende iPads gebruik?
Eigenlijk niet:

https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/4412218177425-Over-profielen#

Je kunt op maximaa twee apparaten tegelijk kijken. Hopenlijk deel je je inloggegevens niet.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 21:17    reactie #9
geplaatst door: Seagram
Gebruik de iPad wel op verschillende adressen. Zou dat het zijn?
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 21:25    reactie #10
geplaatst door: nnsa
Gebruik de iPad wel op verschillende adressen. Zou dat het zijn?
Heb ik ook geen last van. Zodra ik ergens internet heb, kan ik nlziet kijken. Is bij mij niet adres-gebonden.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
4 april 2024 - 21:43    reactie #11
geplaatst door: Seagram
Ga wel eens verder stoeien. Misschien iets met profielen. Thx voor het meedenken.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 07:08    reactie #12
geplaatst door: eoms
Gaat lekker:

IMG_3936.jpegNPO verbetert zijn app en ook op AppleTV


NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 07:50    reactie #13
geplaatst door: iSan
Het werkte toch alleen niet op de Apple TV? Wij keken gewoon plus op de gewone tv, laptop, en wat allemaal niet meer.
Het is heel erg dat NPO ineens besloten heeft om een TV van modeljaar 2017 als oud te bestempelen en hun app daarop onwerkbaar te maken op afstand. We konden dus NIET meer NPO Start kijken en waren afhankelijk van kale, brakke Apple TV app. Maar ook meerdere opeens ontbrekende functies waren essentieel.

Als je een nieuwere TV hebt met recente webOS, dan kun je daarop inderdaad wel blijven kijken en hopen dat het daar op blijft werken. En met meerdere mensen naar een laptop kijken, is het hem niet, he? Dus... ik ben hèel blij met de grote update van deze week. Alles werkt weer wat we hebben moeten missen.

Laat ze echt hun lesje geleerd hebben!! Van onze belastingcenten was het meer dan 4 maanden lang behelpen. :thumbs-down: Eerst goed laten werken, dan pas uitrollen! Niet half/half en dan deadline vervolgens niet mogen uitstellen van het baasje of weet ik veel hoe het daar precies gegaan is.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 09:48    reactie #14
geplaatst door: MacFrankie
Maar je kunt wel geld terugvragen:

https://radar.avrotros.nl/artikel/npo-plus-werkt-tot-maart-niet-op-apple-tv-zo-vraag-je-je-geld-terug-60115
Vorig jaar hebben we 1 maand NPO Plus gehad voor een serie. Toen deed de Apple TV app het.

Ik kan geen NPO Plus abonnementsgeld terugvragen, maar aangezien het de publieke omroep betreft, wordt het geheel via de belastingen, dus mede door mij, betaald.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 10:53    reactie #15
geplaatst door: Ziegler
Het is heel erg dat NPO ineens besloten heeft om een TV van modeljaar 2017 als oud te bestempelen en hun app daarop onwerkbaar te maken op afstand. We konden dus NIET meer NPO Start kijken en waren afhankelijk van kale, brakke Apple TV app. Maar ook meerdere opeens ontbrekende functies waren essentieel.

Nu ja, 2017 is in ICT land natuurlijk niet jong, maar ik ben het met je eens: ze zouden dat langer moeten ondersteunen. Onze TV is inderdaad jonger.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 10:55    reactie #16
geplaatst door: Ziegler
. . . maar aangezien het de publieke omroep betreft, wordt het geheel via de belastingen, dus mede door mij, betaald.

Je kan je er natuurlijk wat minder druk over maken. Som gaan dingen mis. Die dingen gebeuren. Om dan gelijk de 'van mijn zuurverdiende belastingcenten kaart' te trekken. Ach.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 10:57    reactie #17
geplaatst door: ouwemac
Klopt, ik heb ze hier ook voor prutsers uitgemaakt. Meteen heel MacFreak op tilt…


Dat viel wel mee eigenlijk: Hier is dat bewuste draadje

En maanden lang zonder inloggen. Dus als je een betaald Plus abonnement hebt, heb je maandenlang 3 euro per maand weggegooid

Ze hebben aardig zitten kl0ten van mijn belastinggeld!

Je kunt toch per maand opzeggen?

Het is heel erg dat NPO ineens besloten heeft om een TV van modeljaar 2017 als oud te bestempelen en hun app daarop onwerkbaar te maken op afstand.

Van onze belastingcenten was het meer dan 4 maanden lang behelpen.

Een tv van zeven jaar oud noem ik bejaard gezien de snelheid waarmee nieuwe technieken in gebruik genomen worden.
Hoelang blijft Apple oude OSen ondersteunen?
En dan dat “gemekker” over onze belastingcenten. Dat noem ik enkel een argument om je betoog wat meer gewicht te geven. :tounge:
ik zit heerlijk van jullie belastingcenten in Thailand dus mij hoor je daar niet over.  :biggrin:
Je staat niet in de file; Je bent de file: Ulrich Beck
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 11:49    reactie #18
geplaatst door: iSan
Doorsnee TV uit 1985 ging rustig met gemak 20 jaar mee.
Dus dan verwacht ik ook zoiets van TV's van 1500 euro.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 11:57    reactie #19
geplaatst door: Ziegler
ik zit heerlijk van jullie belastingcenten in Thailand dus mij hoor je daar niet over.  :biggrin:

Schande!
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 11:58    reactie #20
geplaatst door: Ziegler
Doorsnee TV uit 1985 ging rustig met gemak 20 jaar mee.
Dus dan verwacht ik ook zoiets van TV's van 1500 euro.

Dat is:
a) niet perse waar
b) niet het punt, want de tv doet het prima. Het is NPO die ervoor kiest iets niet langer te ondersteunen.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 13:33    reactie #21
geplaatst door: ICT Consultant
Schande!
Hij zit daar van z'n zuurverdiende pensioentje!
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 13:45    reactie #22
geplaatst door: MacFrankie
Je kan je er natuurlijk wat minder druk over maken. Som gaan dingen mis. Die dingen gebeuren. Om dan gelijk de 'van mijn zuurverdiende belastingcenten kaart' te trekken. Ach.

Ach ja. Het is wat, Ziegler! Misschien moet jij niet meteen de "MacFrankie post wat, nu moet ik reageren en dan liefst ertegenin"-kaart trekken. Zo is er altijd wel iets!

Toch heb ik hier wel iets op terug te zeggen.

Punt 1:
Leg mij geen woorden in de mond die ik niet heb gezegd!
Ik heb nergens iets met "zuurverdiend" gezegd.
Daarbij kan ik jouw zin niet gezegd hebben, want hij is fout. Ik zou (let op, zou) "mijn zuurverdiende spaarcenten" kunnen hebben gezegd, want dat is een correcte uitdrukking.
Belastinggeld draag je af, dat betaal je. Dus "zuurbetaalde belastingcenten" had nog gekund, maar het is niet waarschijnlijk dat ik zoiets ooit buiten dit soort off topic discussies om zou zeggen.

Punt 2:
Ik constateer iets, ik verbaas me, maar ik maak me niet druk.
Ik ben het liefst zo min mogelijk afhankelijk van provider specifieke zaken. Ik "zit zij Ziggo", maar heb geen Ziggo mailadres (ja, die is er wel, maar ik gebruik 'm niet). Zo keek ik voorheen publieke programma's terug via de NPO Start app. Maar sinds enkele maanden gebruik ik daar de Ziggo Go app voor. Dus eigenlijk heb ik de hele NPO app niet gemist. Maar anderen, mensen die technisch net wat minder onderlegd zijn, net wat minder opties / alternatieven hebben, die hebben het mogelijk wel als storend ervaren. Misschien leven die wel van hun "zuurverdiende pensioentje", en kost een alternatief meer dan ze zich kunnen veroorloven!

Punt 3:
Er ging niet "iets mis" bij de NPO. Er ging veel mis, men wist dat, maar men nam niet de moeite om het van tevoren goed te communiceren. Ja, je kreeg een mail met daarin de boodschap dat de app beter zou worden. Dat je vervolgens 5 maanden niet kunt inloggen, in de gids of op naam programma's kunt zoeken of live tv kijken, dat werd niet gezegd. Pas na veel klachten kwam er iets van communicatie vanuit de NPO. En ze hebben zichzelf veel tijd gegeven om het op te lossen. Ze hebben de (extra betalende) kijker niet in het vizier gehad. Alsof het een intern technical debt feestje was.

Verder: keep up the good work. Tot later ergens in een andere discussie!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 13:47    reactie #23
geplaatst door: Ziegler
Ach ja. Het is wat, Ziegler! Misschien moet jij niet meteen de "MacFrankie post wat, nu moet ik reageren en dan liefst ertegenin"-kaart trekken. Zo is er altijd wel iets!


Beleef je dat zo? Is toch echt niet de bedoeling hoor. Volgens mij valt dat ook wel mee. Je moet het allemaal niet zo persoonlijk maken.
NPO verbetert zijn app en ook op AppleTV
5 april 2024 - 14:00    reactie #24
geplaatst door: iSan
MacFrankie, aangaande je punt 3. Vergeet ook niet ondertiteling. Sinds gisteren pas weer mogelijk. Toch jammer dat ze er niet gewoon wat meer eerlijk en open over zijn, in plaats van bekende dooddoeners de lucht in te schieten zoals: we werken aan nieuwe app, nog even geduld.

Er zijn ook mensen die geen Ziggo hebben, KPN of andere. Zoals ik. Ik had al bijna NLZiet abonnement genomen. Maar ik hoef al die commerciële shit niet. Alleen NPO en Wilders moeten er vanaf blijven  :hypocrite: :dozingoff: