[opgelost] iTunes ziet iPod touch niet meer
22 augustus 2009 - 12:07   
geplaatst door: MacWim
Wil ik m'n iPod touch syncen met m'n Macbook, herkent iTunes de iPod niet meer...   :thumbs-down:

Het enige wat er sinds de laatste sync veranderde, is dat ik Leopard (eindelijk...) heb geinstalleerd.
Kan dat een bron van de storing zijn? En zo ja, hoe los ik dat dan op?

De iPod laadt wel gewoon via de kabel. In Systeemprofiel ziet m'n Macbook de iPod ook wel.
Op iPod touch staat 2.2.1. Versie 3 is toch niet verplicht?

In het forum zag ik dat hier wel vaker vragen komen over syncen, maar antwoorden blijven meestal uit. Beetje raar om te vragen hier misschien, maar is er ergens een plek waar de nóg maar weten over iPods en iPhones?

(Bewerkt door MacWim om 15:17, 22-08-2009)

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 12 mini | iPad Pro 11" 2021 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
[opgelost] iTunes ziet iPod touch niet meer
22 augustus 2009 - 12:21    reactie #1
geplaatst door: Robert
[news]Misschien dat er meer kennis is over iPhones en de iPod touch op http://www.iphoneclub.nl/ maar mijn ervaring is dat iets te moeilijke vragen daar onbeantwoord blijven. Maar misschien heb jij meer geluk..?

2.2.1 zou niets te maken moeten hebben met of iTunes je iPod touch herkent (hoewel ik je OS 3.0 wel aanraad... ;))

Heb je misschien een andere Mac in de buurt waar je die touch even aan kunt hangen?[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
[opgelost] iTunes ziet iPod touch niet meer
22 augustus 2009 - 15:17    reactie #2
geplaatst door: MacWim
De zaak is opgelost, maar wat nou aan de hand was, weet ik nog steeds niet.

Gekoppeld aan een andere Mac gaf de iPod ook geen krimp. Dus het leek aan de iPod te liggen.

De lokale APR-winkel kon me niet helpen.
Uiteindelijk vond ik in iTunes Help, na wat omwegen, iets dat op een antwoord leek (had natuurlijk eerder daar verder moeten zoeken... RTFM). Op hun advies een Apple Mobile Device Service-bestandje verwijderd en heel iTunes weggemikt, ofschoon ik de nieuwste versie geinstalleerd had.
iTunes opnieuw gedownload en geinstalleerd, et voila: de iPod werd weer herkend.

Dus lag het nou aan de iPod of aan iTunes? Ik weet het nog niet.

Had ondertussen ook software-vs. 3 gedownload. Wie weet heeft dat geholpen.

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 12 mini | iPad Pro 11" 2021 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl