Dat is een dagbouwgat voor de baksteenindustrie. Zuidelijk van Leipzig zitten ook enorme dagbouwgaten. Men heeft zelfs eens overwogen om voor die bruinkool aldaar de hele stad Leipzig af te graven!
Ehemalige Sachsenwerke te Zwickau
Het is het
Horch Werk, hier met groen gras.
Where on Google Earth? August Horch werkte eerst voort Carl Benz, maar daar kon hij zijn ideeën niet kwijt en toen is hij voor zichzelf begonnen, eerst in Keulen, uiteindelijk in Zwickau. Omdat hij meer met innovaties en de racerij bezig was dan met commercie, werd hij door de raad van commissarissen uit zijn eigen bedrijf gezet. Met de uitkoopsom richtte hij iets verderop een nieuwe autofabriek op, die na een ruzie over de merknaam
Horch de Latijnse vertaling
Audi kreeg.
Om de wereldcrisis te overleven werden in 1932 vier automerken (Horch, Audi, DKW en Wanderer) organisatorisch samengevoegd tot
Auto-Union: dat zijn de vier ringen die een Audi nog steeds sieren.
Na de tweede wereldoorlog werden de Horch- en Audi-fabrieken samengevoegd tot Automobilwerk Zwickau, later Sachsenring. Daar werd de Trabant gemaakt, technisch gezien nog het meest een doorontwikkeling van de DKW.
Audirijders met een auto uit Ingolstadt dienen derhalve te beseffen dat een Trabant historisch veel meer recht op die ringen heeft, maar zich in alle bescheidenheid slechts met één ring op de neus siert.