iMac Version macOS Big Sur 11,7,10
Quick Time player version 10.5
Plots werkt bij mij de screenrecording van QT niet meer perfect. Normaal gezien wordt er bij screenrecording zowel video als audio opgenomen. Met de klank loopt het blijkbaar ergens fout, want die wordt niet opgenomen.
Als ik in de options kijk bij screenrecording met QT, zie ik mijn interne speakers niet meer staan.
Als ik de interne microfoon selecteer, dan krijg ik wel klank opgenomen, ... maar dat is dan niet rechtstreeks en dus eerder van slechte kwaliteit (analoge klank van de speakers, via de interne micro heropgenomen).
Als ik ga kijken in de System Preferences van de iMac, dan zie ik de internal speakers wel staan.
Heropstarten van iMac geeft geen resultaat.
ChatGPT geeft me een aantal aandachtspunten aan, maar niets helpt. Het laatste punt zegt dat er mogelijk een conflict is met andere software, ... maar hoe kan ik daar achter komen?
Dat laatste zou weleens waar kunnen zijn, want soms krijg ik bij gebruik van mijn iMac heel sterk vervormd geluid. Na heropstarten is dat probleem van de baan, ...maar na een tijdje duikt dat plots weer op.