Het is niet zo eenduidig:
MacBook Pro (13-inch, Early 2011)
2,7 GHz Intel Core i7
8 GB 1333 MHz DDR3
Intel HD Graphics 3000 512 MB
geen SSD maar een 500 GB HD
Drawing Random Walk Fullscreen
Average #iterations per 4 seconds (30 fps)
10.06 - 6542563
10.10 - 5603652
10.11 - 5233268
10.12 - 4346244
Wat het programma doet is zo snel mogelijk een wandelaar willekeurig over het scherm laten lopen, waarbij de afgelegde weg d.m.v. een streepje wordt vastgelegd. Dit scherm behoort na verloop van tijd geheel zwart te zijn. Het is een oeroud manier om je PseudoRandomNumber generatoren te testen. Vaak wordt ook een animatie van zeg 30 stappen per seconde gebruikt, om het proces te kunnen volgen.
De verschillen komen door het aanspreken van Quartz/CoreGraphic calls. Daar staat bijna een 'penalty' op in Sierra met deze hardware configuratie
Het duurt langer voordat je uit zo'n call bent. Daar moet je als programmeur wel op letten. Oude code die het al eeuwenlang goed doet, blijkt opeens niet zo geweldig te zijn.
Bij een bepaalde audiounit (niet van mij) begon de ventilator na korte tijd te blazen in Sierra. Gratis straaljager erbij, maar dat wil je dus niet
Had niks met de audio te maken, de WindowServer/QuartzComposer stond in het rood! Zodra ik het controle vensterje van deze au dichttrok, was het probleem verholpen. In 10.6 t/m 10.11 nooit iets van gemerkt.
A prospos geen enkel probleem met audio processing t.o.v El Capitan. Activity Monitor laat geen noemenswaardige verschillen zien m.b.t. de diverse OS versies.
Sierra en deze hardware configuratie is duidelijk niet de beste match voor wat ik (en anderen) grafisch doe, maar met wat gepruts van mijn kant nog steeds goed bruikbaar. Ook zonder SSD.
Voor het dagelijks huis, tuin en keukenwerk gebruik merk ik geen verschil met El Capitan. Puur gevoelsmatig. Sommige grafische afhandelingen in de Finder en voorkeur schermen zijn mogelijk zelfs wat sneller in Sierra. En ongetwijfeld zijn er weer wat 'glitches' uitgehaald.
YMMV