Ik wou dat doen omdat de snapshots veel schijfruimte in beslag nemen. Als ik grote bestanden, bvb films verwijder, komt de schijfruimte niet onmiddellijk vrij.
... mijn instelling voor Time machine staat op handmatig... Er is in het venster nog een momentopname van de Macintosh HD van 12 GB onder intern.
Je Mac beschouwt de ruimte die door de momentopnamen wordt gebruikt gewoon als beschikbare opslagruimte. Je hoeft je geen zorgen te maken over hoeveel opslagruimte de lokale momentopnamen in beslag nemen, omdat ze geen gebruik maken van de schijfruimte die nodig is voor taken zoals het downloaden of kopiëren van bestanden, of het installeren van nieuwe software. Time Machine slaat momentopnamen alleen op op schijven die veel vrije ruimte hebben. Time Machine verwijdert momentopnamen automatisch wanneer ze ouder worden of als er ruimte nodig is voor andere dingen. (bron)
Mijn streefdoel is altijd geweest van minstens 20% schijfruimte beschikbaar te laten.
... dat die 20% wel de minste van al je (mogelijke) problemen is, by far.🤪
Yep. Maar 5% wél .
Goed streefdoel, doe ik ook! Het punt is dat je snapshots dus niet mee hoeft te nemen in die berekening. Als het nodig is heb krijg je die ruimte erbij, en Apple bepaalt wanneer het zover is .
Misschien 'handiger' om eerst je beschikbare ruimte te bekijken, als je aan zoiets begint ? Maar dat is mostert na de maaltijd...