Hoi Paul, welkom.
Ik heb een jaartje met de minivigor gewerkt onder 9 en 10. Werkt nu nog voortreffelijk.
Nu jouw probleem:
Onder 9 heb ik de modem altijd stapsgewijs geconfigureerd.
Ik begon altijd met teletoegang te openen.
In de menubalk vind je onder 1 van de kopjes:
modem
appletalk
tcp/ip
Ik begon dus met het modem:
Je klikt er op en je krijgt een instelscherm te zien. Daar staan alle drivers van modems die op je mac zijn geïnstalleerd.
Draytek heeft een aantal van die drivers. Kies de draytek ppp.
klik op bewaar en klaar.
Vervolgens keer je dus weer terug naar teletoegang.
Daar kun het telefoon nummer invullen en je wachtwoord.
Als je nu gaat inbellen krijg je al een mededeling wat er mis is.
In jouw geval kan het zijn dat je het telefoonnummer niet goed hebt ingevuld.
Moet je niet wegens bv een huiscentrale eerst een 0 draaien?
Als dat zo is en het werkt nog niet, dan kun je die 0 scheiden van het telefoonnummer d.m.v. een komma.
Dan wordt er een kleine pauze ingelast, waardoor de centrale de tijd heeft met de buitenwereld contact te maken.
Pas als de inbelverbinding in orde was, voerde ik het tcp/ip verhaal in, daarna was de mailapplicatie aan de beurt.
Als je dit zo uit voert weet je in welk onderdeel iets niet goed zit.
Gezien je foutmelding zit die fout dus in het inbelgedeelte van teletoegang.
Succes
VG
Vinnie