Bel Ziggo! Het is hun probleem. En zij kunnen zien welke pods hoeveel signaal hebben.En dat laatste is meteen een probleem: ze kunnen je LAN zien. Niet je beveiligde communicatie, maar wel welke computers en devices je allemaal in je netwerk hebt. En dat moet je niet willen.Mijn tip: doe die pods terug, koop je eigen (mesh) netwerk, en laat je Ziggo modem in de bridge mode zetten!
probeer eens met internetkabel ? op jou Imac
werkt dat
Eduardus, ik begrijp dat je iMac met een ethernet-kabel is aangesloten, in dat geval heeft het niets met je WiFi te maken. Je zegt ook dat de iPad wel werkt.Is er iets veranderd tijdens het aansluiten van de WiFi-Pods in de bekabeling? Waar gaat jouw internetkabel fysiek naartoe, waarop is hij aangesloten? Of doe het anders: trek die kabel eruit aan laat je iMac via WiFi verbinden met internet.
Er was niets veranderd in de bekabeling toen ik de wifipods plaatste, daarom vind ik het zo vreemd. mijn kabel gaat van het modem naar de mac, nu niet meer, heb hem er uit getrokken en nu heb ik internet op mijn mac. Hoe kan dat?
Omdat de netwerkinstellingen op je Mac niet goed zijn? Wanneer je een vast IP-adres ingevoerd hebt terwijl er nu iets anders op dat adres zit, en DNS hebt ingevoerd die niet reageert, een subnet die niet goed is... Er kan zoveel zijn.
Het systeem geeft dat ook aan.
Hmm, ik had hier een behulpzaam verhaal geschreven, maar bij nalezen van het draadje maar weer gewist.Het is WiFi, het is Ethernet, er is geen 'internet', er is wel 'internet', geen macOS versie genomen, geen plaatje toegevoegd; oftewel geen touw aan vast te knopen, en geen handvatten voor ons om te helpen.Dus laat maar.
@EduardusHet gaat niet om het stellen van domme vragen, het gaat om dat je mensen die jou proberen te helpen bekritiseert, je toont geen respect voor de mensen die tijd en moeite investeren om jouw te helpen je probleem op te lossen.
Ja, mogelijk. Sluit de Mac weer bekabeld aan en zet WiFi op de Mac uit (Wifi symbool rechtsboven - zet WiFi uit). Ga dan naar Systeemvoorkeuren -> Netwerk en selecteer in de linkerkantlijn de ethernetverbinding. Er staat een gekleurd bolletje voor, is dat rood, oranje of groen?Klik daarna op 'geavanceerd' (rechtsonder) en selecteer dan het tweede tabje 'TCP/IP'. Van dat scherm graag een screenshot.