@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
24 april 2005 - 17:02   
geplaatst door: collector
sinds @home op maandag 18 april wijzigingen heeft doorgevoerd kan ik via mijn draadloze airportnetwerk geen internetverbinding tot stand brengen. een rechtstreekse kabelverbinding tussen het kabelmodem en mijn pobook werkt wel. de hulp van de apple helpdesk heeft niet tot resultaat geleid. zij denken dat het te maken  heeft met het in het modem opgeslagen mac-adres. de helpdesk van @home komt met een standaardreactie: "apple=moeilijk, u heeft verbinding dus het ligt niet aan ons, wij ondersteunen geen routers"

Het probleem ligt ergens tussen de het motorola surfboard kabelmodem en het extreme-basisstation. de standaardinstellingen van het basisstation zijn 'goed' (dubbelgecheckt met hulp van de apple helpdesk). kabelmodem ook al twee dagen uit gehad. Kortom: de standaardoplossingen werken niet.

wie-o-wie heeft de verlossende tip?  :confused:

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
24 april 2005 - 17:48    reactie #1
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]Even de @Home helpdesk bellen. Ze ondersteunen officiëel geen Apple, maar de oprators daar weten er meestal wel e.e.a. vanaf, of anders één van de collega's wel. Waarschijnlijk is er iets omgezet waardoor de vaste gegevens niet meer kloppen. Bij een PC worden die via DHCP automatisch omgezet, maar bij een Mac gaat dat niet bij alles automatisch. Ik vermoed dat daar een probleem kan zitten en de helpdesk van @Home weet exact wat de aanpassingen zijn geweest. Als het goed is, tenminste...

[ Ger ][/news]

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
24 april 2005 - 17:53    reactie #2
geplaatst door: collector
hoi ger,

dank voor de tip, maar helaas. misschien had ik de verkeerde operators. heb in  verschillende gesprekken zeker twee uur (= 12 euro) aan de telefoon gehangen. volgens mij hebben ze (nog) geen idee wat er aan de hand is. er zijn  meer applegebruikers met hetzelfde probleem. ik hoop echt op de gouden tip, maar verwacht die voorlopig niet van @home.

groet, roeland

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
24 april 2005 - 17:58    reactie #3
geplaatst door: jjt
Je bent niet de enige. Bel de @home helpdesk en zorg dat je met man en macht de eerstelijns helpdesk voorbij komt. Nadat de eerstelijns support de hele powerbook van mijn vader overhoop had gehaald en we met veel moeite de tweedelijns helpdesk te pakken kregen (vraag naar 'de technische dienst'), wist iemand te vertellen dat ze nieuwe cisco apparatuur hadden geinstalleerd. De DHCP client van apple blijkt (nog) niet compatible te zijn. We hebben een vast ip nummer gekregen waarmee we voorlopig weer verbinding kregen.
Succes!

(Bewerkt door jjt om 18:00, 24-04-2005)

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
24 april 2005 - 18:44    reactie #4
geplaatst door: bcvthul
Ik heb (ik dacht rond de Kerst) ook internet problemen gehad bij @Home en mijn Airport Express.  Een kort telefoontje was voldoende (ik gaf aan dat ik Apple spullen gebruikte). De DNS servers waren anders geworden.

Mvg.,

BC

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
24 april 2005 - 18:45    reactie #5
geplaatst door: collector
jjt,

ook de TD van @home kon me niet helpen. het vaste ip adres werkte ook niet.

misschien voor anderen om te proberen:

IP: 82.72.184.233
Subnet: 255.255.254.0
st. Gateway: 82.72.184.1
pr. DNS: 213.51.129.37
sec. DNS: 213.51.144.37

dus... wie o wie? :withstupid:

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
24 april 2005 - 19:36    reactie #6
geplaatst door: bcvthul
Heb je je Airport basestation ook al een keer ge-reset?
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
24 april 2005 - 20:06    reactie #7
geplaatst door: MacDokkum
Ik had twee weken terug problemen. Geen internet, wat ik ook probeerde. Bleek dat ze een deel van hun netwerk hadden aangepast om deze geschikt te maken voor digitale telefonie. Dat bracht met zich mee dat de computernaam (CK-zes cijfers-streepje-letter) op twee plaatsen moet staan: ik had de computernaam alleen staan in het veld ID DHCP-client (systeemvoorkeuren>internet en netwerk>netwerk>ingebouwd ethernet>tcp/ip) en dat werkte perfect, na de aanpassing bij @Home moet de computernaam ook beslist staan bij de Delen (systeemvoorkeuren>internet en netwerk>delen>bovenste veld). Bij Delen stond altijd mijn eigen naam, en dat kan nu niet meer. Misschien - maar ik gebruik geen draadloos netwerk - moet je in de instellingen van de router je computernaam (verstrekt door @Home) op meerdere plaatsen invullen.
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
24 april 2005 - 21:20    reactie #8
geplaatst door: MACHINEHEAD
Ik heb net een kameraad aan de lijn gehad...geen internetverbinding via @home!
Ik raadde hem aan de Airport Basestation even uit het stopcontact te halen, even het stroom eraf, dus een reset.  -  bcvthul berichtte het hieronder ook al trouwens. - :smile:
Resultaat: Het internet werkt weer als vanouds!  

Hopelijk werkt dit.

Machinehead

And when the machine breaks down, we break down. And I ain't gonna allow that... in any of you. Not one. (Captain Barnes - Platoon)
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
25 april 2005 - 13:18    reactie #9
geplaatst door: collector
hoi,

allemaal bedankt voor de suggesties. helaas werkt er geen een.
ik heb een mailtje gestuurd naar klachten@home.nl . als zij met een oplossing komen zal ik die hier posten voor het archief. ondertussen zit ik met een draadje vast aan @home. niet iets om blij van te worden.

thanx, roeland :cry:

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
25 april 2005 - 13:46    reactie #10
geplaatst door: Brammy
Hoi,

had ook diit probleem met mijn motorola / linksys bef81 combinatie.
het bleek dat mijn linksys router/nat een ip adress kreeg vanuit de motorola

De Motorola cable modem heeft een eigen dhcp server.
deze kan je uit zetten via http://196.168.100.1/

als je apple/airport/router-nat nu een dhcp request doet
krijgt hij geen antwoord meer van de motorola DHCP server maar antwoord van de @home DHCP server. succes

Groet

Bram

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
26 april 2005 - 17:59    reactie #11
geplaatst door: Akkertie
Hallo

Mijn ouders hadden hetzelfde probleem. Zij hebben geen draadloos netwerk maar maken verbinding met een ethernet modem. Ik heb het volgende gedaan: Ga naar Systeemvoorkeuren/Netwerk. Klik op Ingebouwd Ethernet, dan op Configureer. In het nieuwe veld klikken op Configureer IPv6. Ik weet niet meer precies wat er toen gebeurde, maar zag wel dat het IPv6 adres veranderde. Ze kunnen weer vrolijk interpretten!

Moet er bijzeggen dat computernaam onder Systeemvoorkeuren/Delen veranderd is in de naam die opgegeven is door @home

Gegroet

(Bewerkt door Akkertie om 19:33, 26-04-2005)

Daarom!
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
2 mei 2005 - 14:22    reactie #12
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]Exact dit probleem trof mij vandaag ook, nadat ik de kabelmodem een keer opnieuw had opgestart. Alles leek het te doen, maar geen AirPort-signaal dat aankwam op de PowerBook.

De oplossing was even met een paperclip de AirPort Basestation resetten. Dus niet aan- en uitzetten door de stroom er af te halen, maar een reset door het kleine gaatje aan de achterzijde van het basisstation. Na een paar tellen herkende hij de nieuwe instellingen van @Home zoals vanouds.

[ Ger ][/news]

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
12 mei 2005 - 11:16    reactie #13
geplaatst door: Jack Horner
Ik heb excact hetzelfde probleem als collector, na bellen met de helpdesk van @home moest eerst mijn UTP kabel rechtstreeks in mijn ibook prikken en bij filesharing mijn computernaam wijzigen in mijn @home 'CCnummer' client ID. :wacko: Wanneer ik dit niet doe krijg ik geen IP en dus geen internet... Het probleem is nu dat ik dit niet voorelkaar krijg met mijn Airport. Wanneer je de helpdesk van @home belt zeggen ze gewoon domweg dat ze geen routers/airports ondersteunen.. zit nu dus met een probleem, iemand tips?

Ik heb ook al geprobeerd het DHCP IP wat ik krijg als vast IP in te stellen in mijn Airport, maar dit lukt ook niet helaas  :sad:

'If it looks like shit, and it sounds like shit, than it must be shit!'
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
12 mei 2005 - 11:20    reactie #14
geplaatst door: Jack Horner
oja, en heb zowel mijn kabelmodem als airport 10x gereset, ook hardwarematig met dat pinnetje, maar nog steeds geen resultaat.. :confused:
'If it looks like shit, and it sounds like shit, than it must be shit!'
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
12 mei 2005 - 11:53    reactie #15
geplaatst door: mvanalem
Het probleem met @home had ik al eind 2004.
Eindeloos bellen met mensen die nergens verstand van hebben behalve van je lang genoeg aan de lijn houden om zo veel geld binnen te krijgen. De bonus van de topman van Essent moet tenslotte ergens van betaald worden.
Uiteindelijk heb ik tijdelijk een vast IP-adres gekregen. Dit werkte zowel rechtstreeks als via de airport.
Men heeft er toen bij gezegd dat dit maar tijdelijk zou zijn en ik wellicht binnen 2 weken weer terug kon naar DHCP. Nou niet dus. Weer bellen. Nu heeft men toegezegd dat ik een e-mail zou krijgen als de vast IP-instelling niet zou werken en ik weer terug moet naar DHCP. Ik heb inmiddels 5 maanden later nog steeds geen e-mail gehad. Waarschijnlijk gaan ze als het probleem opgelost is de vaste IP adressen stoppen en dan een e-mail sturen dat ik anders moet inloggen. Ze zullen er dan wel geen rekening mee houden dat ik die e-mail niet kan lezen omdat.... (bellen dus!!!)
:yucky:
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
12 mei 2005 - 13:09    reactie #16
geplaatst door: Quint

Citaat
.....mijn computernaam wijzigen in mijn @home 'CCnummer' client ID.

kan je deze computernaam niet invoeren in de router of airport ?

heb nog geen airport, maar dit was bij mijn oude routers wel de oplossing.

overigens maak ik geen gebruik meer van @home.

ondermaatse prestaties en slechte helpdesk

grtx

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
12 mei 2005 - 13:38    reactie #17
geplaatst door: Jack Horner
je kan wel de airport een naam geven, maar wanneer ik deze in dat CC nummer veranderd gebeurd er alleen helaas niets  :confused: De Airport zelf heeft geen filesharing, ik denk dat het probleem daar zit, maar geen idee hoe op te lossen... Echt een alternatief voor @home heb ik niet, ik zou wel ADSL willen maar dan moet ik daarbij ook nog een KPN abbonement afsluiten en zit ik aan veel hogere maandlasten en daar zit ik weer niet echt op te wachten.
'If it looks like shit, and it sounds like shit, than it must be shit!'
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
12 mei 2005 - 13:56    reactie #18
geplaatst door: iMug
Ik heb dan wel geen base-station maar slechts een express dingetje, maar mijn oplossing toen ik geen verbinding had was het netwerk te wisselen: ipv van het specifieke netwerk van airport in te loggen heb ik 'm op 'automatisch' inloggen gezet. Toen deed ie het weer.  :thumbs-up:

Het rare is dat ie dan wel gewoon van je specifieke verbinding gebruikmaakt...  :slobber:  maar als je 'm daar op zet doet ie het niet... :dontgetit:  en via automatisch dus wel.  :wacko:

Maar ja, daar gaat het om: dat het het weer doet.

Succes!

(Bewerkt door iMug om 13:59, 12-05-2005)

The LemonSqueezers! Almost Juicy Music!
http://www.lemonsqueezers.nl
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
12 mei 2005 - 14:54    reactie #19
geplaatst door: ingeborg
hoi,
twee of drie weken geleden hetzelfde met mijn moeder's mac, ik had os x erop gezet en geen  verbinding meer, toen een week lang erg vaak gebeld en mailtjes gestuurd, toen kreeg ik een referentie nummer, en als ik dan belde kreeg ik eerst zo'n zeur die 'ging kijken of hij me wel mocht doorverbinden'.
en dan kreeg ik uiteindelijk een zg. mac-kenner aan de lijn.
het probleem zat 'em natuurlijk bij home, maar het duurt gewoon lang en je moet vaak bellen,
uiteindelijk hebben ze een nieuw dhcp [? geloof ik]nummer aangemaakt, en een paar dagen later kreeg ik alle cijfertjes die ik dus handmatig moest invoeren.
internet doet het weer maar de mail niet.
maar ik had home al voor haar opgezegd maaaanden geleden.
nu gaat ze scarlet proberen...  :cry:
succes, misschien nog een keer bellen en vragen naar de mac afdeling?
groetjes ingeborg
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
12 mei 2005 - 15:53    reactie #20
geplaatst door: maceef
Bij mijn ouders ook geen verbinding meer sinds een aantal dagen.

Config:
Imac 1Ghz
Belkin Wireless usb adapter
Belkin Wireless access point
@slome kabelmodem

Geen instellingen gewijzigd en alle verbindingen tot aan de kabelmodem werken. Kan bijv. inloggen op de kabelmodem.

Wie weet hoe ik kan inloggen op de wireless AP

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
13 mei 2005 - 18:34    reactie #21
geplaatst door: maceef
Probleem opgelost. @home gebeld en idd. je moet de computernaam in sys.voorkeur-->delen veranderen in @home toegangscode. CC12345-A.

Het rare is, thuis ook @home icm ibook en hier geen problemen met toegang (30km verder) :music:

@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
13 mei 2005 - 18:52    reactie #22
geplaatst door: JJmac
Dat had ik ook na een kleine week Tiger opeens kon ik niet meer inloggen ook ik moest toen mijn Home toegangs code ipv de naam van de mav aanpassen, dit was inverband met nieuwe adressen die werden uitgedeeld door Home.
Ik gebruik maar 30% van m'n Mac, Maar dat is 30% meer dan Windows
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
13 mei 2005 - 19:06    reactie #23
geplaatst door: Jack Horner
ja maar hoe krijg je dan je airport weer werkend??  :confused:
'If it looks like shit, and it sounds like shit, than it must be shit!'
@Home internetverbinding; HULP GEZOCHT..!
14 mei 2005 - 10:23    reactie #24
geplaatst door: Quint

Citaat
.......
internet doet het weer maar de mail niet......

vul bij mail server en of news server niet het standaard woord mail in
maar gebruik mail.home.nl ( o.i.d ) dit heeft te maken met de dns-server die op de router werkt.

exact weet ik het adress niet, maar mail.home.nl was het volgens mij wel

suc6