.Mac en apple mail onbereikbaar ?
6 april 2006 - 19:35    reactie #50
geplaatst door: Mous
Bij mij werkt alleen de Software Update nog niet. De rest werkt weer prima. Ik begrijp alleen niet wat mensen met iSync bedoelen? Ik gebruik die alleen om mijn mobieltje te syncen. iSync kan toch niet (meer) met internet syncen? Of bedoelen jullie de .Mac synchronisatie optie? Die ben ik nu aan het testen.

[edit]
Ok, ik heb even getest. De .Mac synchronisatie werkt ook niet, maar ik kan wel mijn iDisk synchroniseren. Ik heb trouwens ook wat vage dingen met sommige andere websites.

(Bewerkt door Mous om 19:37, 6-04-2006)

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
6 april 2006 - 20:47    reactie #51
geplaatst door: macmenco
De problemen lijken dus gefixed aan de kant van wanadoo/euronet/level 3. Ik heb echter nog geen afmelding van mijn incident gehad van wanadoo. Maar krijg wel net een enquete over de ondersteuning...  :cool:  
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
6 april 2006 - 22:12    reactie #52
geplaatst door: Mous

Citaat
macmenco om 20:47, 6-04-2006
De problemen lijken dus gefixed aan de kant van wanadoo/euronet/level 3. Ik heb echter nog geen afmelding van mijn incident gehad van wanadoo. Maar krijg wel net een enquete over de ondersteuning...  :cool:  

Werkt bij jou de Software Update alweer dan? Bij mij nog niet namelijk. Zo ook de .Mac sync. Ik zit trouwens in Voorhout (regio Leiden). Mail, Mac.com en iDisk werken wel weer.

[edit]
Ik zie trouwens dat de .Mac sync er toevallig ook bij Apple uit ligt (werd hier op de vorige pagina ook al opgemerkt). Dat komt dus even ongelukkig uit. Kan het probleem met de software update hier mee te maken hebben? De rest werkt bij mij namelijk weer. Wel raar dat het bij sommige mensen nog niet OK is.

(Bewerkt door Mous om 22:36, 6-04-2006)

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
6 april 2006 - 22:23    reactie #53
geplaatst door: Peter Villevoye
Nou, bij mij werkt de mail nog steeds niet, www.mac.com evenmin
De iDisk oproepen ging gisteren wel ff, maar is vandaag weer pleite.
en iCal etc. syncen lukt ook niet. Kortom: al 3 dagen grote ellende !
Ik denk dat ik mijn status als MacFreak-nieuwsbrenger maar eens in
de strijd ga gooien en hen laat weten dat ik een berichtje overweeg.
Dit is geen goeie zaak !
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 08:35    reactie #54
geplaatst door: Riny Maas
Inderdaad Peter,

Dit gaat te gek worden.
Web.mac.com is inmiddels wel steeds bereikbaar en heel af en toe krijg ik een kopje van nieuwe mail in mijn inbox maar

- een e-mail bericht lezen (downloaden) vergeet het maar!
- synchroniseren met andere computers via iSync, vergeet het maar!
- iDisk syncing (backup) vergeet het maar!
- Publiceren van agenda, vergeet het maar!
- Software update, vergeet het maar!
- www.mac.com onbereikbaar; (web.mac.com wel bereikbaar)

Voor Apple gebruikers lijkt Euronet*Intetnet een nutteloze ISP te worden!
Waar is de kwaliteit van weleer?

Wel opvallend dat dit samenvalt met het beperken van de openingstijden van de helpdesk van Euronet en het wijzigen van het servicenummer.
Msischien moesten we maar eens massaal gaan bellen naar de helpdesk (020) 5355200 of (020) 5355350 voor de corporate helpdesk. Helaas kan dit alleen tussen ma-vr tussen 9.00 en 18.00 uur!

(Bewerkt door Riny Maas om 8:39, 7-04-2006)

(Bewerkt door Riny Maas om 8:40, 7-04-2006)

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 09:28    reactie #55
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik moet vandaag weer de hele dag les geven,
maar als het vanavond nog niet in orde komt
dan ga ik naar 'die andere' (uitstekende) ISP
die Mac-gebruiikers een warm hart toedraagt:
XS4all. Euronet laat 't nu toch echt afweten...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 09:50    reactie #56
geplaatst door: PE
Als je nu belt met Euronet weten ze meteen waar je het over hebt er wordt hard aangewerkt .
Ze hebben zelfs nog even gevraagd om een telnet sessie te doen voor ze "telnet 17.52.248.32 80"
om meer info te verzamelen. Helaas afwachten  :thumbs-down:
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 11:33    reactie #57
geplaatst door: miltenb
Inderdaad xs4all doet het prima. Hier op werk (euronet) nog steeds niets. Ik kan zelf niet via web bij .mac...

Tiscali was vanochtend alleen nog geen sync...

Het wordt nu echt vervelend ! (oh nee, dat was het 2 dagen geleden al)

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 11:55    reactie #58
geplaatst door: Leander
Ik lees alleen maar "Euronet" in dit draadje. Met Planet Internet (ADSL Comfort) zit ik namelijk ook al dagen zonder dotmacsynchronosatie.

Daarom deze vraag:
Zijn er ook mensen die synchronisatie-problemen hebben met .Mac via Planet Internet?

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 12:09    reactie #59
geplaatst door: MacGB
@Leander,
Het gaat om alle isp's c.q. diensten waarvan het dataverkeer via Euronet en Level 3 lopen. In dit draaje kom ik tot nu toe Wanadoo en Tiscali tegen, zij maken dus (deels) gebruik van deze netwerken. KPN direct schijnt wel te werken (en dus niet via die twee netwerk leveranciers te lopen).
Als je alleen .Mac sync problemen hebt licht het waarschijnlijk aan .Mac:
"Mac sync services are currently unavailable. Changes made to synced information will be reflected when the problem is resolved. All other .Mac services are unaffected.
Last Updated: 04/05/06" aldus de info op de .Mac site.
Als je ook andere problemen hebt met .Mac diensten is de kans groot dat ook Planet gebruik maakt van een van de twee genoemde datanetwerken.
Een telefoontje naar Planet zou dan mogelijk licht in dat duister kunnen brengen.
GB

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 12:23    reactie #60
geplaatst door: Leander
@ MacGB,
Dank voor de info. Alleen de .Mac synchronisatie werkt niet bij mij. Apple laat nu verstek gaan (kan natuurlijk 'n keer gebeuren), maar een aantal dagen vind ik toch wel lang duren. :angry:
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 18:39    reactie #61
geplaatst door: MacGB
Het houdt maar niet op
Sinds ± 18.00 ligt alles er weer uit.(geen mail, idisk etc.)  Euronet helpdesk is niet meer bereikbaar (weekend ?)
Heb Wanadoo nog maar gebeld. Zij nemen kontakt op met euronet (ze hebben iets geleerd ?). Er wordt kennelijk bij Euronet wel doorgewerkt.
@ Peter,
ik doe met je mee, ik ga mijn abonnement maar opzeggen, dit lijkt werkelijk nergens meer op. Sinds Dinsdagavond geen verbinding met .mac diensten alsgevolg van netwerk routing problemen. Onvoorstelbaar.
GB

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 19:15    reactie #62
geplaatst door: Mous
Lekker dan... kom ik net thuis, is inderdaad niets meer te bereiken. Ik ben blij dat ik nog even mijn e-mail heb bekeken op mijn werk.

Ons abbonnement wilden we sowieso op gaan zeggen i.v.m. het uit laten schakelen van ISDN, maar de kans dat we daar na weer terug gaan naar Wanadoo wordt op deze manier wel klein.

Ik krijg ook het idee dat als Hotmail o.i.d. er uit had gelegen er een stuk harder gewerkt zou worden.

Ik denk dat ik even naar mijn buurman loop om te vragen of ik (tijdelijk) even op zijn wifi-netwerkje mag.

(Bewerkt door Mous om 19:16, 7-04-2006)

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 19:42    reactie #63
geplaatst door: Peter Villevoye
Nog even voor zessen met Euronet gebeld.
Er wordt waarschijnlijk nog uitgebreid onderzoek gedaan
met netwerk-operators aan de overkant van de grote plas.
Dat kon pas in de avond "omdat ze dan wakker worden".
M.a.w. ze betrekken hun cruciale netdiensten bij een partij
waar ze geeneens een 24/7-cont(r)act mee hebben - tss !
Dan heb ik weinig hoop over de service in het weekend...
Maar misschien dat vanavond nog een oplossing volgt.
En anders: exit Euronet !

Op de Euronet-website, na bijna 4 dagen:

2006-04-07 17:18:47
Bereikbaarheid van sommige domeinen
Door nog onbekende oorzaak kan het zijn dat u problemen
ondervindt met het bereiken van sommige domeinen zoals
mac.com en de daaraan gekoppelde services.
Wij doen ons uiterste best dit zo snel mogelijk voor u op
te lossen en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 19:56    reactie #64
geplaatst door: Peter Villevoye
Overigens kon ik via de proxy van Euronet in ieder geval
mijn iCal eindelijk syncen en de .Mac homepage oproepen.
Maar https (voor web-mail) ging natuurlijk weer niet door...
Correctie: zie volgend bericht !

De Euronet-proxy kan je instellen door in Netwerk-paneel
(Systeemvoorkeuren) je TCP/IP-verbinding te configureren
(tabblad "Proxy") en o.a. de HTTP-proxy in te stellen op:
proxy.euronet.nl (poort 8080, i.p.v. 80).
Vergeet deze later niet UIT te zetten als e.e.a. voorbij is
of als je ff fatsoenlijk (snel) moet websurfen.

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 19:59    reactie #65
geplaatst door: Peter Villevoye
Correctie: je kan natuurlijk ook de HTTPS-proxy
op hetzelfde adres instellen - bij mij werkt het !!
Okay, het is slechts web-mail, maar allez...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 21:38    reactie #66
geplaatst door: Otto
Dank voor deze tip! Eindelijk weer mail... Twee dagen zonder mail was echt teveel van het goede :s
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 21:55    reactie #67
geplaatst door: Saturator
Wat een ellende!

Maar kennelijk is het probleem niet voor iedereen hetzelfde want ik was van alle .Mac-diensten verstoken van dinsdagochtend tot donderdagmiddag. Toen begon het weer te werken maar vanaf vrijdagavond ligt de hele zooi weer plat. Een ongekende chaos. Dat Euronet/Wanadoo geen 24/7 contact met partner in de V.S. heeft, geeft zeer te denken. Ik ben het met Peter eens: op zo'n bedrijf kun je niet vertrouwen.

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 23:13    reactie #68
geplaatst door: Japio
Euronet is als ongeveer 10 jaar mijn provider, maar een situatie zoals dit heb ik nog nooit meegemaakt. Al die jaren heb ik een hele goede betrouwbare verbinding gehad. Eind van de middag heb ik nog gebeld met de vraag hoeveel tijd ze nodig hebben om de storing te herstellen. Daarop wisten ze geen antwoord op te geven. Toen heb ik gevraagd waarom er op hun homepage vermeld stond dat er geen storingen zijn. Daarop wist hij ook al geen antwoord op te geven en mijn reactie was dat ze de klanten keihard aan het voorliegen waren en de betrouwbaarheid van hun voor mij verdwenen is. Hij was het met mij eens en zou het met zijn baas overleggen en het resultaat is nu toch een wijziging op de homepage.javascript:emoticon(':crazy:')
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
7 april 2006 - 23:22    reactie #69
geplaatst door: Spikes
Hier met Wanadoo nog atijd geen verbinding. De tip van Peter werkte: als http en https proxy server heb ik proxy.wanadoo.nl ingesteld over poort 8080. .Mac was nog nooit zo snel.......


:music:

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
8 april 2006 - 09:27    reactie #70
geplaatst door: PE
Software update werkt ook met proxy ingesteld (uitgeschakeld niet)

Euronet is ook mijn provider voor 10 jaar nooit problemen maar na deze problemen en opmerkingen van de helpdesk en bereikbaarheid helpdesk lijkt er wel een of er een sterfhuis constructie is opgezet. Ook ik had gebeld en geklaagt waarom er niets op de servicepagina stond de reactie die ik kreeg was dat ze met de webpagina bezig waren, en aan alle reactie's te zien komt er telkens een ander antwoordt en dat ze afhankelijk zijn van een ander doet de zaak niet goed. Goed is het misschien wel om eens verder te gaan kijken en maar eens bij XS4ALL aan te kloppen.

(Bewerkt door PE om 9:33, 8-04-2006)

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
8 april 2006 - 12:27    reactie #71
geplaatst door: Saturator
Over de rooie


Zo'n Wanadoo weet hoe ze klanten moeten schofferen. Zitten we dus vanaf dinsdagochtend al zonder verbinding met de .Mac-dienst. Daar verschijnen per e-mail dan excuses voor en op vrijdagavond ook eindelijk eens een bericht op de web-site. Wederom excuses en dat ze erg hun best doen om de problemen op te lossen.

Dat alles verhindert een helpdesk-medewerker niet om op zaterdagochtend met frisse moed per e-mail te reageren op mijn herhaalde klachten met het verzoek om eens een trace route uit te voeren om het probleem op te sporen. Alsof er nog een begin gemaakt moet worden met het lokaliseren van het probleem. Dat ik in mijn correspondentie heel duidelijk had aangegeven te werken onder Mac OS X verhindert de helpdesk-medewerker niet om mij instructies te verschaffen over het uitvoeren van een trace onder Windows.

Het is toch godsgeklaagd dat Wanadoo/Euronet al 4 dagen lang niet in staat is de verbindingsproblemen op te lossen. Terwijl het probleem toch duidelijk zit bij Euronet/Wanadoo zelf c.q. hun partner Level 3. En een helpdesk blijkt te bemannen met mensen die e-mails van klanten niet blijken te lezen en zelfs niet eens op de hoogte zijn van de storingsmededelingen die deze provider op z'n eigen web-site zet. Met de kwaliteit van de helpdesk is het al even droevig gesteld als met de kwaliteit van de verbindingen.

Wie weet er een goeie andere provider (met een beetje verstand van Mac en een beetje kwaliteit in de dienstverlening)?

.Mac en apple mail onbereikbaar ?
8 april 2006 - 13:11    reactie #72
geplaatst door: Peter Villevoye
Euronet heeft altijd een goede dienst aan Mac-gebruikers verleend.
In nieuwe technieken bleven ze altijd net 'n stapje achter op XS4all,
maar die waren van begin af aan ook altijd wat groter en krachtiger.
Euronet hobbelde meestal nèt erachter aan, als zeer goeie tweede.

Aansluitingen via 06/GSM, ISDN, ADSL, vanuit buitenland, zonder
rare 'goedkope' nummers die niet vanuit bedrijfscentrales mochten,
inloggen op SMTP vanuit andere netwerken, redelijke spam-filters,
alles doen ze en altijd kwam er (vaak wat laat) wel een oplossing
op alle rare problemen die ik hen in ruim 10 jaar voorlegde.

En terwijl anderen klaagden over lange wachttijden en bot contact
als ze de helpdesk van hun grotere 'massa' providers benaderden,
kon ik nooit anders zeggen dan dat de Euronet Helpesk stipt bleef:
binnen één minuut zo niet seconde een kundig iemand aan de lijn,
die in ieder geval een duidelijk antwoord gaf, en ook via email.

Maar al die goede ervaringen ten spijt, ze laten het nu afweten.
Of het een structureel probleem is en blijft, weten we allicht niet.
Ondanks de Wanadoo-overname (al langer geleden), had ik altijd
het idee dat Euronet toch een apart beleid daarbinnen kon houden.
Maar kennelijk is hun beleid niet krachtig genoeg om de impasse
van de afgelopen 5 dagen te doorbreken. Een slecht voorteken ?

Of flikt Apple met .Mac-servers zo'n lastig of onverwacht kunstje
dat Level3 na een of andere technische reorganisatie uitglijdt ?
Of zijn er nog andere websites of diensten die ook misgaan ?
Iemand ontdekte dat YouSendIt.com ook niet lukt...

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
8 april 2006 - 16:06    reactie #73
geplaatst door: ISS
Citaat
Saturator om 12:27, 8-04-2006
Over de rooie
Wie weet er een goeie andere provider (met een beetje verstand van Mac en een beetje kwaliteit in de dienstverlening)?

Sawatdee khrab,

XS4ALL is wel een aanrader.

Let's think positive!
.Mac en apple mail onbereikbaar ?
8 april 2006 - 16:26    reactie #74
geplaatst door: tantepoes
Ik kan niet lekker syncen met .mac

Steeds weer krijg ik de mededeling dat de verbinding verbroken is.

Ik heb een ADSL2 verbinding bij Tweakdsl (verbinding via Tiscali)

Maar nergens kom ik proxygegevens tegen, om te kijken of ik het probleem via die manier op kan lossen

MBP