[edit]Ok, ik heb even getest. De .Mac synchronisatie werkt ook niet, maar ik kan wel mijn iDisk synchroniseren. Ik heb trouwens ook wat vage dingen met sommige andere websites.
(Bewerkt door Mous om 19:37, 6-04-2006)
macmenco om 20:47, 6-04-2006De problemen lijken dus gefixed aan de kant van wanadoo/euronet/level 3. Ik heb echter nog geen afmelding van mijn incident gehad van wanadoo. Maar krijg wel net een enquete over de ondersteuning...
[edit]Ik zie trouwens dat de .Mac sync er toevallig ook bij Apple uit ligt (werd hier op de vorige pagina ook al opgemerkt). Dat komt dus even ongelukkig uit. Kan het probleem met de software update hier mee te maken hebben? De rest werkt bij mij namelijk weer. Wel raar dat het bij sommige mensen nog niet OK is.
(Bewerkt door Mous om 22:36, 6-04-2006)
Dit gaat te gek worden.Web.mac.com is inmiddels wel steeds bereikbaar en heel af en toe krijg ik een kopje van nieuwe mail in mijn inbox maar
- een e-mail bericht lezen (downloaden) vergeet het maar!- synchroniseren met andere computers via iSync, vergeet het maar!- iDisk syncing (backup) vergeet het maar!- Publiceren van agenda, vergeet het maar!- Software update, vergeet het maar!- www.mac.com onbereikbaar; (web.mac.com wel bereikbaar)
Voor Apple gebruikers lijkt Euronet*Intetnet een nutteloze ISP te worden!Waar is de kwaliteit van weleer?
Wel opvallend dat dit samenvalt met het beperken van de openingstijden van de helpdesk van Euronet en het wijzigen van het servicenummer.Msischien moesten we maar eens massaal gaan bellen naar de helpdesk (020) 5355200 of (020) 5355350 voor de corporate helpdesk. Helaas kan dit alleen tussen ma-vr tussen 9.00 en 18.00 uur!
(Bewerkt door Riny Maas om 8:39, 7-04-2006)
(Bewerkt door Riny Maas om 8:40, 7-04-2006)
Tiscali was vanochtend alleen nog geen sync...
Het wordt nu echt vervelend ! (oh nee, dat was het 2 dagen geleden al)
Daarom deze vraag: Zijn er ook mensen die synchronisatie-problemen hebben met .Mac via Planet Internet?
Ons abbonnement wilden we sowieso op gaan zeggen i.v.m. het uit laten schakelen van ISDN, maar de kans dat we daar na weer terug gaan naar Wanadoo wordt op deze manier wel klein.
Ik krijg ook het idee dat als Hotmail o.i.d. er uit had gelegen er een stuk harder gewerkt zou worden.
Ik denk dat ik even naar mijn buurman loop om te vragen of ik (tijdelijk) even op zijn wifi-netwerkje mag.
(Bewerkt door Mous om 19:16, 7-04-2006)
Op de Euronet-website, na bijna 4 dagen:
2006-04-07 17:18:47Bereikbaarheid van sommige domeinenDoor nog onbekende oorzaak kan het zijn dat u problemenondervindt met het bereiken van sommige domeinen zoalsmac.com en de daaraan gekoppelde services.Wij doen ons uiterste best dit zo snel mogelijk voor u opte lossen en bieden onze excuses aan voor het ongemak.
De Euronet-proxy kan je instellen door in Netwerk-paneel(Systeemvoorkeuren) je TCP/IP-verbinding te configureren(tabblad "Proxy") en o.a. de HTTP-proxy in te stellen op:proxy.euronet.nl (poort 8080, i.p.v. 80).Vergeet deze later niet UIT te zetten als e.e.a. voorbij isof als je ff fatsoenlijk (snel) moet websurfen.
Maar kennelijk is het probleem niet voor iedereen hetzelfde want ik was van alle .Mac-diensten verstoken van dinsdagochtend tot donderdagmiddag. Toen begon het weer te werken maar vanaf vrijdagavond ligt de hele zooi weer plat. Een ongekende chaos. Dat Euronet/Wanadoo geen 24/7 contact met partner in de V.S. heeft, geeft zeer te denken. Ik ben het met Peter eens: op zo'n bedrijf kun je niet vertrouwen.
Euronet is ook mijn provider voor 10 jaar nooit problemen maar na deze problemen en opmerkingen van de helpdesk en bereikbaarheid helpdesk lijkt er wel een of er een sterfhuis constructie is opgezet. Ook ik had gebeld en geklaagt waarom er niets op de servicepagina stond de reactie die ik kreeg was dat ze met de webpagina bezig waren, en aan alle reactie's te zien komt er telkens een ander antwoordt en dat ze afhankelijk zijn van een ander doet de zaak niet goed. Goed is het misschien wel om eens verder te gaan kijken en maar eens bij XS4ALL aan te kloppen.
(Bewerkt door PE om 9:33, 8-04-2006)
Zo'n Wanadoo weet hoe ze klanten moeten schofferen. Zitten we dus vanaf dinsdagochtend al zonder verbinding met de .Mac-dienst. Daar verschijnen per e-mail dan excuses voor en op vrijdagavond ook eindelijk eens een bericht op de web-site. Wederom excuses en dat ze erg hun best doen om de problemen op te lossen.
Dat alles verhindert een helpdesk-medewerker niet om op zaterdagochtend met frisse moed per e-mail te reageren op mijn herhaalde klachten met het verzoek om eens een trace route uit te voeren om het probleem op te sporen. Alsof er nog een begin gemaakt moet worden met het lokaliseren van het probleem. Dat ik in mijn correspondentie heel duidelijk had aangegeven te werken onder Mac OS X verhindert de helpdesk-medewerker niet om mij instructies te verschaffen over het uitvoeren van een trace onder Windows.
Het is toch godsgeklaagd dat Wanadoo/Euronet al 4 dagen lang niet in staat is de verbindingsproblemen op te lossen. Terwijl het probleem toch duidelijk zit bij Euronet/Wanadoo zelf c.q. hun partner Level 3. En een helpdesk blijkt te bemannen met mensen die e-mails van klanten niet blijken te lezen en zelfs niet eens op de hoogte zijn van de storingsmededelingen die deze provider op z'n eigen web-site zet. Met de kwaliteit van de helpdesk is het al even droevig gesteld als met de kwaliteit van de verbindingen.
Wie weet er een goeie andere provider (met een beetje verstand van Mac en een beetje kwaliteit in de dienstverlening)?
Aansluitingen via 06/GSM, ISDN, ADSL, vanuit buitenland, zonderrare 'goedkope' nummers die niet vanuit bedrijfscentrales mochten,inloggen op SMTP vanuit andere netwerken, redelijke spam-filters,alles doen ze en altijd kwam er (vaak wat laat) wel een oplossingop alle rare problemen die ik hen in ruim 10 jaar voorlegde.
En terwijl anderen klaagden over lange wachttijden en bot contactals ze de helpdesk van hun grotere 'massa' providers benaderden,kon ik nooit anders zeggen dan dat de Euronet Helpesk stipt bleef:binnen één minuut zo niet seconde een kundig iemand aan de lijn,die in ieder geval een duidelijk antwoord gaf, en ook via email.
Maar al die goede ervaringen ten spijt, ze laten het nu afweten.Of het een structureel probleem is en blijft, weten we allicht niet.Ondanks de Wanadoo-overname (al langer geleden), had ik altijdhet idee dat Euronet toch een apart beleid daarbinnen kon houden.Maar kennelijk is hun beleid niet krachtig genoeg om de impassevan de afgelopen 5 dagen te doorbreken. Een slecht voorteken ?
Of flikt Apple met .Mac-servers zo'n lastig of onverwacht kunstjedat Level3 na een of andere technische reorganisatie uitglijdt ?Of zijn er nog andere websites of diensten die ook misgaan ?Iemand ontdekte dat YouSendIt.com ook niet lukt...
Saturator om 12:27, 8-04-2006Over de rooieWie weet er een goeie andere provider (met een beetje verstand van Mac en een beetje kwaliteit in de dienstverlening)?
Sawatdee khrab,
XS4ALL is wel een aanrader.
Steeds weer krijg ik de mededeling dat de verbinding verbroken is.
Ik heb een ADSL2 verbinding bij Tweakdsl (verbinding via Tiscali)
Maar nergens kom ik proxygegevens tegen, om te kijken of ik het probleem via die manier op kan lossen