mail probleem
15 april 2006 - 09:54   
geplaatst door: appleJo
Ik heb dus de mail versie 2.0, maar ik kan geen berichten meer ontvangen. Ik heb ook al naar de belgacom helpdesk gebelt, maar hij zegt dat ik het programma mail moet herinstalleren. Dus ik denk, ik ga naar versiontracker.com, zoek mail 2.0, maar ik kan niet downloaden omdat het standaard bij de computer zit. Wat moet ik nu doen, en hoe herinstalleer ik die mail?

Bedankt


appleJo

mail probleem
15 april 2006 - 10:13    reactie #1
geplaatst door: imacjeroen
Mail kan je niet opnieuw downloaden. Het is een stuk commerciele software.
Je kan proberen naar je hd te gaan en dan naar Gebruikers en dan naar Bibliotheek en dan naar Preferences.
Daar kan je proberen de mail settings te verwijderen ( com.apple.mail.plist ). Dat wil nog wel eens helpen. Dat heeft bij mij ook gewerkt ( Gmail )<font color="#EEEEEE">

(Bewerkt door imacjeroen om 10:21, 15-04-2006)

mail probleem
15 april 2006 - 10:14    reactie #2
geplaatst door: Flix
Domme onzin, dat geroep om herinstallatie; en lekker makkelijk als helpdesk, want je houdt de mensen weer even van je weg...

Vwb je probleem: je zult toch meer info moeten geven voordat je goede tips kunt krijgen. Kun je bv wel verzenden? Heb je wel verbinding met internet? Krijg je een waarschuwingsvenster of een andere indicatie dat er niks wordt ontvangen? Etc.

(Bewerkt door Felix Oude Ophuis om 10:15, 15-04-2006)

mail probleem
15 april 2006 - 10:43    reactie #3
geplaatst door: appleJo
- ik heb dus wel verbinding met het internet en kan dus ook berichten sturen
- en ik krijg geen waarschuwingsvester of iets dergelijks
mail probleem
15 april 2006 - 11:15    reactie #4
geplaatst door: MacSenior
Onlangs had ik het zelfde probleem.
Ik heb toen mijn mailbox op de server van mijn provider leeg moeten maken en alles was opgelost. De mailbox zat tjok vol, vandaar dat ik ook geen mail binnen kreeg.  Ik zal zeggen, gewoon doen.


vrgr.

mail probleem
15 april 2006 - 11:28    reactie #5
geplaatst door: Robert
[news]En als je in Mail Command (= Appeltje)-I doet, kan je meteen zien wat er bij je provider in je POP-mailbox staat.

En inderdaad grote kans dat daar een mailtje staat dat problemen geeft of dat inderdaad de voorkeuren niet meer tof zijn. Als je die verwijderd moet je volgens mij je gegevens wel weer opnieuw invoeren, dus wees daar voorzichtig mee. Gooi ze bijvoorbeeld niet weg maar zet ze even op het bureaublad...[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
mail probleem
15 april 2006 - 11:58    reactie #6
geplaatst door: YoRabbit
Je kunt eens kijken bij de menu opties: Window -> Connection Doctor.
Die vertelt je of een verbinding goed is of niet, en wat er mis is.
Het kan de mail server zijn, of je login/wachtwoord, oid...

Als het wel goed gaat met de verbinding, en Command-I op je mailbox geeft wel een lijst
met mail, weet je weer wat meer (Heb je webmail zodat je via die weg bij je mail kunt ?)

Als je met de Terminal kunt werken kun je met telnet proberen een verbinding te maken met de mail pop server van je provider.

Web designer & developer; iOS App developer
mail probleem
15 april 2006 - 12:24    reactie #7
geplaatst door: appleJo
het is opgelost  :woot: , bedankt voor jullie reacties.


appleJo

mail probleem
15 april 2006 - 12:33    reactie #8
geplaatst door: MacSenior
Nu nog even vermelden hoe je het probleem hebt opgelost. Dan kunnen, mogelijk, ook anderen van leren.
mail probleem
15 april 2006 - 13:19    reactie #9
geplaatst door: appleJo

Citaat
MacSenior om 11:15, 15-04-2006
Onlangs had ik het zelfde probleem.
Ik heb toen mijn mailbox op de server van mijn provider leeg moeten maken en alles was opgelost. De mailbox zat tjok vol, vandaar dat ik ook geen mail binnen kreeg.  Ik zal zeggen, gewoon doen.


vrgr.

Ik heb gewoon dit advies opgevolg

bedankt Macsenior en de andere

appleJo

mail probleem
15 april 2006 - 21:23    reactie #10
geplaatst door: Flix
Eind goed, al goed!

Stel nu ook ff Mail in dat de berichten die je binnen haalt van de server v/d provider worden afgehaald.
(Mail voorkeuren>Accounts>Geavanceerd.)