Edit: probleem is opgelost, nieuw modem ontvangen. Zie post 34 of 35
(Bewerkt door Macnum om 10:08, 3-07-2013)
http://postbox-inc.com
(Bewerkt door Jipz om 20:57, 1-07-2013)
UPC geeft duidelijk aan dat ze GEEN IMAP ondersteunen bij hun algemene instellingen.
Heeft UPC een IMAP e-mailserver?UPC heeft geen IMAP e-mailserver. Als u uw UPC e-mail wilt lezen zonder de berichten op te halen, dan kunt u daarvoor webmail van UPC gebruiken.
@Africatwin: met mijn vorige modem (cisco, van UPC) kon ik prima met IMAP werken, sinds het nieuwe modem (technicolor, ook van UPC) niet meer. Dus daar spreken ze zichzelf tegen. Maar oké, dan kijk ik toch wat POP3 doet... Helaas, ook geen soelaas. Dus ik met support gebeld: kan het zijn dat er wat poorten geblokkeerd worden? Nee meneer. Maar iak krijg geen mail binnen! Uw webmail werkt, dus dan staan de poorten open...(huh) Maar ik krijg de mail niet binnen! Dan ligt het aan de instellingen van uw programma en vervolgens worden de instellingen voorgelezen die ik al vijf keer ingevoerd heb, maar nog steeds geen mail! Niet vanuit mijn eigen domein/host en zelfs niet vanuit mijn upcmail...
Ik heb gemerkt dat Thunderbird een goede hulp kan zijn om de goede instellingen te vinden. Thunderbird is (of was - ik geloof dat men er mee gaat stoppen) een gratis shareware mailprogramma dat zich erg gebruikersvriendelijk laat instellen - mede omdat men van praktisch alle Nederlandse providers de juiste parameters paraat heeft (en ook van buitenlandse, neem ik aan).Als je de zaak met Thunderbird werkend krijgt, kun je de instellingen daarna overnemen in Apple Mail.
En, vervelend om te melden op een Macintosh forum, maar ik heb ook gemerkt dat het onder Windows een stuk makkelijker was om de juiste instellingen te vinden. Als je toegang hebt tot een Windowsmachine, zou je dat ook eens kunnen proberen.
Zolang je aan het proberen bent, kun je het beste de instelling "verwijder bericht van server na ophalen" de-selecteren. In Thunderbird kruis je daarvoor "Berichten op de server laten - totdat ik ze verwijder" aan.
Overigens, als UPC geen IMAP ondersteunt, dan kan ik in principe toch wel het IMAP-protocol gebruiken voor mailadressen bij mij eigen host als deze IMAP ondersteunt?
Verder is het inderdaad mogelijk om POP en IMAP door elkaar te gebruiken in Apple Mail, dat doe ik zelf ook met 6 accounts.
Voor de instellingen van UPC voor zover nog niet bekend, zie rechtsonder het icoon op de volgende pagina; https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/169/~/e-mailaccount-instellen
(Ik zit zelf bij UPC, gebruik de UPC POP3 mail ook niet, wel diverse IMAP accounts o.a. Gmail)
(Bewerkt door Pieterr om 22:10, 1-07-2013)
Mijn webhost is ook one.com, dus daar zou UPC als internetprovider weinig mee te maken kunnen hebben. Maar ook one.com werkt hier uitstekend
Heb je toevallig deze instellingen overgenomen?https://www.one.com/nl/support/guide/mail/setting-up-mail-os-x
Mvg,Joram
Als het op meerdere apparaten niet mogelijk is dan ligt het probleem niet bij Apple Mail maar aan je netwerk of provider. Waarschijnlijk maak je gebruik van een router, wellicht loont het deze even na te kijken en dan met name wat betreft firewall instellingen of port forwarding instellingen. Het lijkt erop dat het e.e.a. dichtgezet is.
Edit: En ja, nu pas komt de aap uit de mouw, je hebt een nieuwe router ingesteld... Zie bovenstaand en dan komt het vast goed.
Edit2: Ik had niet goed gelezen, eerder al op pagina 1 spreek je over het krijgen van een nieuw modem wat mij niet opgevallen is. Dit modem bevat ook een ingebouwde router die naar alle waarschijnlijkheid verkeerd ingesteld staat.
(Bewerkt door Godfather om 22:26, 1-07-2013)
Wat is het merk van de nieuwe router die je eraan hebt gehangen? Want zo te horen ligt het eigenlijk zeker weten niet aan Mail, UPC of one.com, maar aan de router die je eraan hebt gehangen. Wellicht is het een instelling in dát ding waar we even naar op zoek zouden moeten gaan
Open Terminal, en type telnet pop3.upcmail.nl 110
Dan zul je zo'n soort scherm moeten zien:
telnet pop3.upcmail.nl 110Trying 213.46.255.2...Connected to mail.upcmail.nl.Escape character is '^]'.+OK InterMail POP3 server ready.
Krijgt je geen verbinding, dan ligt het idd aan je modem, krijg je wel verbinding dan type je het volgende
USER +jouw usernaam hier jij@upcmail.nl ofzo gevolgd door enterdan krijg je +okdan PASS +Je password, PEBKAB ofzo gevolgd door enterDan krijg je +OK Logged inDan LIST en krijg je een lijst met nummers.Dan als laatste QUIT, dan wordt je weer uitgelogdVervolgens kun je terminal aflsuiten.Als dit allemaal werkt, kun je iig via je eigen thuisnetwerk bij je pop server komen en is die oorzaak weggenomen.
Dan weer bellen met UPC en aangeven dat je er dus wel bij kunt en dat ze moeten zoeken.
Maar als ik zo hoor dat niemand mail krijgt, lijkt het mij ook een netwerk of router probleem
(Bewerkt door FanBoy om 23:20, 1-07-2013)
Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is, ik kom er zelf af en toe ook niet meer uit. En van support bij UPC weten ze je dan toch weer aan het twijfelen te krijgen. Maar ik geef niet op. Inderdaad, het gaat om een Technicolor TC7200. Ik zal even proberen de situatie opnieuw te beschrijven:- modem aangesloten- telefonie en internet zijn in orde- MAIL: geen wijzigingen in accounts (allen IMAP, niet van UPC maar van one.com), er komt geen mail meer binnen. Ook POP-account van UPC zelf (dat standaard bij abonnement zit) werkt niet. Ik krijg time-out meldingen- op modem: firewall al uitgezet, zonder resultaat. Alle instellingen onder port-forwarding staan uit- op mijn iPhone lijkt heel soms een mail (ook IMAP) binnen te komen, maar dat gebeurt waarschijnlijk via 3G op momenten dat ik het modem reset (?) want ik krijg daar ook foutmeldingen over mijn IMAP instellingen
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want de support van UPC laat mij vooralsnog in de steek.
Als je timeouts krijgt, klinkt het wel als een netwerk probleem aan jouw kant.
Eventueel kun je proberen om ook nog een pop.kpnmail.nl 110 proberen, dan sluit je uit of het aan upc ligt.Wanneer je die ook niet kunt bereiken, ligt het toch aan je eigen configuratie
telnet pop3.upcmail.nl 110
gegeven, maar er gebeurt niet veel. Na
Escape character is '^]'.
komt er lange tijd helemaal niets. Als ik dan '^]' intik, gebeurt er ook niets...
Edit: typo
(Bewerkt door Macnum om 23:39, 1-07-2013)
Er is maar 1 boosdoener en dat is de nieuwe router. Of het een defect exemplaar is weet ik niet, ik zou nog even aan de hand van de telnet stappen UPC bellen en zeggen dat het niet aan de omgeving ligt maar echt aan de router. Zie ook: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=49441.0
Ik vermoed dat het ofwel een instelling is die je over het hoofd ziet in de router instellingen (onwaarschijnlijk, zeker op default instellingen) of een defect.