Oude server verbinding na migratie
15 november 2012 - 21:14   
geplaatst door: Eusie
Na een migratie (van Macmini naar iMac) krijg ik na het opstarten een paar keer de melding dat een probleem zich heeft voorgedaan bij de verbinding met de server 'Meterkast'. Dat is een andere computer in het netwerk die niet altijd aan staat.

Volgens mij moet ik een pref bestand weggooien, maar welke? Of moet ik PRAMmen?

M.vr.gr.
Oude server verbinding na migratie
15 november 2012 - 21:17    reactie #1
geplaatst door: Peersie
Kijk even bij systeemvoorkeuren - accounts, inlogitems. waarschijnlijk staat daar die server vermeld.
Oude server verbinding na migratie
15 november 2012 - 21:46    reactie #2
geplaatst door: Eusie
Die weg was ik inmiddels ingeslagen. Bij één van de accounts kwam iTuneshelper voor. De server 'Meterkast' zorgt inderdaad voor de muziek. Er was ook een geel driehoekje aan het eind van de regel te zien.

Na verwijderen en herstart en voor de zekerheid alle accounts nogmaals gecontroleerd (1x beheer en 4x standaard) komt de melding nog steeds voor. Voor de zekerheid alle regels bij alle accounts verwijderd.

Na 8x de melding getoond te hebben, vindt de iMac het wel goed en stopt met het geven van die melding.

Dus toch een pref verwijderen?

(Bewerkt door Eusie om 21:47, 15-11-2012)

M.vr.gr.
Oude server verbinding na migratie
20 november 2012 - 22:44    reactie #3
geplaatst door: Eusie
Inmiddels, met dank aan Apple support, het probleem opgelost.

Ik had wel naar de systeemvoorkeuren gekeken. Maar alleen op de computer waarop de meldingen getoond werden. En niet aan de server kant. Aan die kant heb ik alle accounts (behalve het 'hoofdaccount') verwijderd. Hiermee is het probleem opgelost.

M.vr.gr.
Oude server verbinding na migratie
2 december 2012 - 01:06    reactie #4
geplaatst door: Eusie

Citaat
Eusie om 22:44, 20-11-2012
Inmiddels, met dank aan Apple support, het probleem opgelost.

Ik had wel naar de systeemvoorkeuren gekeken. Maar alleen op de computer waarop de meldingen getoond werden. En niet aan de server kant. Aan die kant heb ik alle accounts (behalve het 'hoofdaccount') verwijderd. Hiermee is het probleem opgelost.

Bovenstaande was blijkbaar toch onzin.

Na hernieuwd contact met Apple support is voor de optie van het opnieuw installeren van de systeemsoftware gekozen. En nu ben ik van die meldingen af.

M.vr.gr.
Oude server verbinding na migratie
2 december 2012 - 10:31    reactie #5
geplaatst door: Sypie
Zelfs de Apple Support zet een kanon in om een mug af te schieten. Lekkere oplossing: doe maar een herstart.

Nog even en ze komen met het advies: breng je Mac naar de reseller, waarschijnlijk is het logicboard stuk.

(bij een auto met een zachte band ook maar meteen en nieuwe kopen?)

Oude server verbinding na migratie
2 december 2012 - 17:51    reactie #6
geplaatst door: eltriosti
Hoi sypie kun jij aangeven wat ik dan moet doen? Ik heb er niet zoveel trek in om het hele systeem opnieuw erop te zetten.
Oude server verbinding na migratie
2 december 2012 - 17:59    reactie #7
geplaatst door: Esquare
Het herinstalleren van de systeemsoftware is een fluitje van een cent. Dus daar zou ik niet zo tegenop zien. Zeker niet zolang niemand met een betere optie komt. Want dan kun je lang blijven klooien.
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.