pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 18:13   
geplaatst door: maceef
[Past misschien niet helemaal hier in de communicatie-topic, maar ook niet echt in de baggerbox.... ]


"We" liggen in de clinch met TM, zeer onopvallend proberen ze per 22-12 de Algemene Voorwaarden te veranderen, belangrijkste wijziging: opzegtermijn van 2 naar 3 maanden.
Wat blijkt: als je het er niet mee eens bent, krabbelen ze terug en behoud je de oude AV, maar dit communiceren niet actief naar buiten.

 Dus stuur nog even een briefje met je bezwaar voor de 22e!!
Zie ook persbericht:
--------------

KRO Ook Dat Nog, de Consumentenbond en Stichting de Ombudsman:

T-Mobile moet klanten tegemoet komen

Omdat u eerder heeft gereageerd op het T-Mobile verhaal met betrekking tot de nieuwe Algemene Voorwaarden willen wij u het volgende mededelen:


KRO Ook Dat Nog, de Consumentenbond en Stichting de Ombudsman zijn het niet eens met de manier waarop consumenten worden geconfronteerd met de nieuwe Algemene Voorwaarden van T-Mobile. In een persbericht laten zij weten dat klanten hun contract onvoorwaardelijk zouden moeten kunnen opzeggen wanneer de nieuwe Algemene Voorwaarden in het nadeel van de consument zijn. Zoals u wellicht weet weigert T-Mobile deze opzeggingen per direct door te voeren. Deze houding wekt de ergernis van Ook Dat Nog en de Consumentenbond. De partijen willen dat het bedrijf hun klanten tegemoet komt en de opzeggingen per direct doorvoert. Ook de SP is het niet eens met de houding van T-Mobile. De partij heeft hierover inmiddels vragen gesteld aan minister Brinkhorst van Economische Zaken.

ALGEMEEN:


Per 22 december 2003 veranderen de Algemene Voorwaarden van T-Mobile. Voor klanten van het bedrijf heeft deze beslissing negatieve gevolgen. Zo wordt onder andere de opzegtermijn verlengd van twee naar drie maanden. Vanwege de wijzigingen willen veel klanten per direct van hun contract af. T-Mobile heeft aangegeven dat dit niet kan. Hiermee zijn Ook Dat Nog en de Consumentenbond het niet eens: bij onredelijk bezwarende voorwaarden in de nieuwe Algemene Voorwaarden moet een consument een onmiddellijke ontbinding van het contract kunnen eisen. Het probleem is alleen dat in de wet niet expliciet vermeld staat dat het opzeggen 'per direct' kan. Daardoor word je als consument gedwongen om naar de rechter te stappen. T-Mobile zet met deze houding de consument met de rug tegen de muur, terwijl de wet er juist moet zijn ter bescherming van de consument. De SP is het hiermee eens: "Nu geldt het recht van de sterkste". Tweede Kamerlid Arda Gerkens heeft daarom woensdag jl. vragen aan minister Brinkhorst gesteld.


WAT BIEDT T-MOBILE?


T-Mobile gaat dus niet akkoord met het per direct opzeggen van het contract. Wel heeft het aangegeven dat gedupeerden die zich melden het aanbod krijgen om op twee maanden opzegtermijn te blijven zitten. Volgens Ook Dat Nog is de groep mensen die zich gemeld heeft nog maar, want consumenten kennen vaak niet alle ins en outs van de wet. Het bedrijf zou dit aanbod dus naar alle abonnees moeten communiceren.

WAT NU?

Ook Dat Nog kan helaas niets méér doen dan is gedaan, puur vanwege de houding van T-Mobile Wij zijn dus ook gestopt met het doorsturen van de reacties naar T-Mobile. Voor u als consument blijft het probleem dat het gelijk alleen nog maar kan worden gekregen 1)als T-Mobile zich daartoe geroepen voelt, 2)door een proefproces te beginnen óf 3)als de Minister van Economische Zaken de ernst van de situatie inziet en het bedrijf op het matje roept.

Vanwege het grote aantal reacties is het voor ons onmogelijk om op alle specifieke vragen in te gaan. Vandaar deze algemene mail die -naar wij hopen- antwoord geeft op uw vragen. Verder willen wij u hartelijk danken voor uw reacties.


http://ookdatnog.kro.nl

(Bewerkt door maceef om 18:17, 18-12-2003)

pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 18:21    reactie #1
geplaatst door: Marijn
Wat een etters. Alleen al om zo'n voorval zou je willen opzeggen.
Procederen, T-mobile verliezen, iedereen opzeggen met een net
nieuw gratis gekregen toestel verder gaan bellen bij de concurrent
voor weinig. Als het eenmaal zover komt zou ik hier zeker gebruik
van gaan maken als ik T-Mobile had. Gelukkig bel ik al tijden met
Telfort, geen klachten so far.
Safari sneller? plak in je terminal:
defaults write com.apple.Safari WebKitInitialTimedLayoutDelay 0.25
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 18:47    reactie #2
geplaatst door: Otto
Heeft Telfort geen opzegtermijn van 3 maanden? Ik heb altijd bij T-mobile (voorheen BEN) gezeten en tot zover geen enkel probleem met ze gehad. Ik snap niet waarom mensen door deze contractwijziging zouden willen opstappen: het is overal 3 maanden. En als je het er niet mee eens bent, dan kan je uiteraard niet per direct opzetten, want daar staan gewoon nog de twee maanden voor. Zie ik hier iets over het hoofd?
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 18:58    reactie #3
geplaatst door: maceef
Otto, het gaat mij niet om die drie maanden, maar op de manier waarop.
T-mobile legt gewoon de rechten van de consument naast zich neer! :mad:

Over die 3 maanden: Waarom drie maanden als BEN het vroeger in 2 dagen kon! Verkapte verbinding van de klant.. TM geeft ook toe dat deze extra maand er is om de investering in de klant terug te verdienen!
Er is trouwens een discusie gaande over de opzegtermijnen in het algemeen: er is bijv. een europese wet die de zegt dat de opzegtermijnen in verhouding en redelijk moeten zijn!

discussies:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/836152/36
http://www.telecomvergelijker.nl/prov/4/forum/?thread_id=3285&post_offset=340&post_limit=20

pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 19:22    reactie #4
geplaatst door: Marijn
Als je een abbo hebt afgesloten met een fikse korting op je telefoon, en je
provider verandert de voorwaarden, MAG je normaal gesproken uitschrijven.
Je kunt dan een ander abbo afsluiten, bijvoorbeeld zonder telefoon erbij,
wat dan veel goedkoper is dan je huidige abbo. Zo kun je met een voorwaarden-
wijziging dus geld verdienen.

Als ik het goed begrijp wil T-Mobile je dus niet laten opzeggen voordat je minimale
contractduur verlopen is. Deze regeling komt echter wettelijk te vervallen als er
een contractwijziging is, dus moet T-Mobile de beloofde 2 maanden aanhouden.

Telfort doet niet aan een opzegtermijn voor zover ik weet, als je al over je minimale
contractduur heen bent kun je met een maand je abbo opzeggen.

Safari sneller? plak in je terminal:
defaults write com.apple.Safari WebKitInitialTimedLayoutDelay 0.25
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 19:22    reactie #5
geplaatst door: kiwimark
Een dag of wat geleden kreeg ik een document onderhanden en daarin stond dat T-Mobile meer dan EUR300 uitgeeft op het verwerven van een nieuwe gebruiker. Wanneer dat afzet tegen de aanbiedingen die thans bestaan dan vraag je je toch echt af hoe men ooit geld gaat verdienen.

Als er een branche is waar kortingen aan de orde van de dag zijn dan is het wel de mobiele telecom. Met Telfort kun je al 500minuten naar vaste lijn bellen voor EUR2,50. Dat is goedkoper dan via een vaste lijn en dan moet men ook nog interconnectie aan KPN betalen voor deverbinding met het vaste nummer.

Aan het einde van mijn contractperiode voro mijn mobiel ga ik gewoon weershoppen en heb ik weer een voordeel ergens anders.

g.r.e.e.t.i.n.g.s
mark ® hanging out in san francisco - wellington - europe (or in between)
MacBook Pro 15inch MacOS 10.5.6 Eng • Apple Cinema HD Display 23" • Ipod iTouch 2nd gen • iPod Shuffle 1Gb
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 19:22    reactie #6
geplaatst door: Hildo
Ja, de heren aanbieders weten hun klanten aardig aan zich te binden, zo niet vast te ketenen.
In het verleden heb ik de GROOTSTE problemen gehad om als zakelijk gebruiker de mobiele abonnementen van werknemers die het bedrijf verlaten hadden te beeindigen.
Onze aanbieder vertikte het om de aanvragen in ontvangst te nemen, aangezien deze niet gedaan waren door het 'officiele geauthoriseerde contactpersoon van de organsatie'. Hetgeen ook niet mogelijk was omdat deze persoon dus een van de mensen was die het bedrijf verlaten had...... .
Toen we vroegen hoe we dan een nieuw contactpersoon konden benoemen, moesten de meest vreemde formaliteiten verrichten, dit in tegenstelling toen we ons als corporate abonnee melden, toen kon alles via de telefoon en de website.

Na het 3 keer doorfaxen van uittreksels van de KvK, waarmee altijd wel iets fout was in hun ogen ('dit is meer dan een maand oud.......', 'we hebben ook nog een brief ondertekend door alle procuratiehouders nodig....', het adres klopt niet met het oorspronkelijke vestigingsadres in onze bestanden......' enz.), dachten we het opgelost te hebben door de ex-contactpersoon te laten faxen, met bijsluiting van een kopie van diens rijbewijs, hetgeen weer geweigerd werd omdat 'deze persoon volgens de aan ons verstrekte gegevens het bedrijf reeds verlaten had....'.
Het opmerkelijke was, dat er nooit gereageerd werd als dit gebeurde, we moesten zelf bellen, meestal als er aan het eind van de maand weer een factuur met de volle mep kwam, om te horen dat ons verzoek was afgewezen.

Toen ik daarop belde en uitlegde dat het dus feitelijk onmogelijk was om nog enige zaken met ze te doen, aangezien het vorige contact persoon niet meer bij ons werkzaam was, en we klaarblijkelijk ook geen nieuw contactpersoon konden benoemen, gaf degene aan de andere kant toe dat dit inderdaad wel erg vreemd was......, maar ja, zo waren de procedures en hij kon er ook niets aan doen....  :barf:

Show me a man who loves football and nine times out of ten you'll be pointing at a really bad shag. (Julie Burchill)
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 19:52    reactie #7
geplaatst door: Hildo

Citaat
kiwimark om 19:22, 18-12-2003
Aan het einde van mijn contractperiode voro mijn mobiel ga ik gewoon weershoppen en heb ik weer een voordeel ergens anders.

Ja...... en dat is dus precies wat ze proberen te voorkomen met dit soort geniepige rotgeintjes .......  :angry:

Show me a man who loves football and nine times out of ten you'll be pointing at a really bad shag. (Julie Burchill)
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 20:31    reactie #8
geplaatst door: maceef
Om even olie op het vuur te gooien heeft T-Mobile nu op het klantenservicenummer 1200 en op 0800-7111 een misleidend bandje toegevoegd wat afgespeeld wordt voor je een medewerker aan de lijn krijgt. In het bandje wordt gezegd dat de nieuwe AV. geen invloed hebbenop bestaande contracten.

Lijkt me dus duidelijk: iedereen behoud nu de oude voorwaarden toch, of niet soms? maar even nagevraagd en dan komt de misleiding: "we willen slechts aangeven dat je hoeveelheid belminuten onder de nieuwe voorwaarden gelijk blijven, maar de oude voorwaarden houden kan niet zomaar! Daarvoor moet je schriftelijk een verzoek indienen.

pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 20:50    reactie #9
geplaatst door: Marijn
Da's dus al het tweede delict op het gebied van 'creatief communiceren'. :barf:
Safari sneller? plak in je terminal:
defaults write com.apple.Safari WebKitInitialTimedLayoutDelay 0.25
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 21:50    reactie #10
geplaatst door: v405

Men probeert zoals vele bedrijven de consument zijn wil op te leggen en gebruiken de AGV graag als dwangmiddel om de zin te krijgen.
Niet intrappen en gewoon doen wat jezelf goed lijkt.

(Bewerkt door v405 om 13:52, 15-02-2004)

Heb je een nieuw Mac gekregen/gekocht of wat dan ook en je wilt dit heugelijk feit met ons delen, post dan al je foto's  of commentaren    HIER.
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
18 december 2003 - 22:03    reactie #11
geplaatst door: JH
Eehh...ik heb een T-Mobile abonnemant, maarruuu..waar heb je het in godsnaam over ?
Handelswijze T-Mobile ?
AGV ?
Eenzijdig opzeggen ?

Heb ik iets gemist ?  :wacko:

Mac-musician
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
19 december 2003 - 01:38    reactie #12
geplaatst door: lucasraggers
Kan iemand zeggen wat ik moet doen om mijn oude contract te behouden? Bellen naar...? Schrijven naar...? Mailen naar...?
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
19 december 2003 - 07:26    reactie #13
geplaatst door: JPZ
En ze hebben nog het slechtste netwerk van nederland ook. :thumbs-down:
300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
19 december 2003 - 08:55    reactie #14
geplaatst door: maceef
@lucas

Gewoon een briefje dat je het niet eens bent met de nieuwe algemene voorwaarden en bezwaar maakt. Dreigen met kosteloos opzeggen helpt wel!

Ik hoorde dat een telefoontje ook genoeg was, maar T-mobile kennende zou ik hier mee oppassen!

(Bewerkt door maceef om 8:55, 19-12-2003)

pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
19 december 2003 - 17:36    reactie #15
geplaatst door: maceef

T-Mobile heeft inmiddels laten weten gezwicht te
zijn voor de druk. Komende maandag zal het bedrijf aankondigen dat de nieuwe
Algemene Voorwaarden van de baan zijn!

pas op! t-mobile probeert ons te n**ien
19 december 2003 - 18:13    reactie #16
geplaatst door: Marijn
He jammer, daar gaat het financiële voordeeltje. :withstupid:

@ v405: heb je de tarieven per minuut van abbo en prepay wel eens
naast elkaar gelegd?

Safari sneller? plak in je terminal:
defaults write com.apple.Safari WebKitInitialTimedLayoutDelay 0.25