Quickmail Pro Server probleem.
27 augustus 2004 - 14:31   
geplaatst door: 3RIK
Dag, maccers!

Mijn eerste post :)
Heb hier dus Quickmail Pro draaien en alles wordt geforward naar een smtp server.
Ik krijg een melding van QM dat er een "user address is required" dit was plotseling vanachtend aan de hand.
Ben al de hele ochtend bezig om dit probleem op te lossen, maar het lukt niet.
Ik kan wel gewoon email ophalen. Ook heb ik gezocht op internet.
Ik kreeg namelijk deze Foutcode melding: 5.1.3. Dat is:]
-----
Numeric Code: 5.1.3

Possible Cause: Bad address syntax. For example, a contact is configured with a targetAddress attribute that has no address type.
Troubleshooting: Use the troubleshooting procedure described for numeric code 5.1.0.
----

Dus:

----
Numeric Code: 5.1.0

Possible Cause: This code indicates a general categorizer-based failure (bad address failure). An e-mail address or other attribute could not be found in the directory. This issue may occur if contact entries do not have the targetAddress attribute set. This issue occurs most frequently when MDAccess receives "object not found" errors from DSAccess when the Categorizer is doing the homeMDB lookup on a user.

This issue also occurs if you used Microsoft Outlook to save your e-mail message as a file and someone opens and replies to this message offline. The message property only preserves the legacyExchangeDN when Outlook delivers the message. Therefore, the homeMDB lookup may fail.

Troubleshooting: Verify the recipient address and resend the message. Verify that the recipient address is formatted correctly and that the categorizer was able to correctly resolve the recipient.

----

Dat kan kloppen er is iemand hier geweest die een email via outlook (vraag niet waarom  :blink:  ) een email heeft opgeslagen en weer geopend en teruggestuurd.
En sindsdien kunnen we niet meer emailen.

Ik heb de preferences van QM weggegooid, opnieuw geinstalleerd, alles nagekeken. Maar niets helpt!

Weet mischien 1 van jullie de oplossing?  :worship:

B.V.D 3RIK

Quickmail Pro Server probleem.
27 augustus 2004 - 23:19    reactie #1
geplaatst door: Joppes
Pfoei, je hebt wel gelijk een leuke uitdaging in onze schoot geworpen  :cry:
Even een aantal dingen op een rijte zetten....
- Je hebt QuickMail Pro Server draaien
- Deze server forward alle mail naar een andere SMTP server (en ontvangt ze daar ook van)
- Iemand heeft via QuickMail een specifiek Outlook mailtje verstuurd, waardoor nu dus je server van slag is
Klopt dit?
Zo ja, als je nu gewoon het desbetreffende mailtje uit z'n systeem kiepert, of is dat niet mogelijk?
Wat die server betreft: het lijkt me dat 'ie alle gegevens in een Directory-achtige structuur (NetInfo) heeft opgeslagen. Met een beetje pech verwijderd hij die Directory niet als je hem de-installeert....

Wat de oplossing betreft: die weten we niet altijd direct, maar met z'n allen moeten we er toch wel uit kunnen komen....  :smile:

Evolution: just a fairytale for adults!
Quickmail Pro Server probleem.
30 augustus 2004 - 12:43    reactie #2
geplaatst door: 3RIK
Bedankt voor je hulp!

Ik heb het inmiddels een beetje opgelost.
Ja een beetje... lekker vaag he?
Het probleem zit hem dus in de software van QM.
Ik heb een aantal emailaccounts weer aan de praat gekregen zonder bepaalde instellingen te wijzigen.
Het lijkt erop dat Quickmail op een onverklaarbare manier de link tussen de emailadressen v.d. users en de en de database met de users is kwijtgeraakt.

Mja ben wel benieuwd hoe dit alles is gekomen. We hebben 3 dagen zonder mail gezeten!!!

Ik laat het weten in dit topic wel weten als ik het gevonden heb. :)