geplaatst door: Paulus Morssink
Misschien weet iedereen dit allang maar voor mij was het een aangename ontdekking.
Ik kwam er pas achter toen ik na een fout van Ziggo een week lang was afgesloten van mijn particuliere abonnement. Erg trage service!
Toen kreeg ik de tip om over te gaan naar Ziggo Zakelijk.

Vergelijking:
Ik had een Alles-in-1-plus particulier abonnement: € 52,- per maand. Naast digitale TV en 1 telefoonlijn een internetverbinding van 4 Mbits up / 40 Mbits down.
Is er iets mis dan zit je gauw een half uur naar knalharde helpdesk-muziek te luisteren, en vervolgens kan het 5 werkdagen duren voor ze te hulp komen. Als je door allerlei miscommunicatie niet totaal vergeten bent.

Zakelijk: pakket ZZ2. Zelfde prijs (nu ex-BTW maar die krijg ik terug), zelfde TV-pakket, twee telefoonlijnen, 8 Mbits up / 60 Mbits down.
Helpdesk zeer snel bereikbaar en deskundig, installatie WiFi-modem door monteur gratis, snelle hulpverlening.
En dan is het hele pakket inclusief TV ook nog eens aftrekbaar!

Tip: Ziggo zakelijk is even duur maar wel beter
17 oktober 2011 - 11:00    reactie #1
geplaatst door: hamid
@Paulus, dit klinkt allemaal heel erg mooi. Toch een puntje: Hoever gaat de belastingdienst met je mee voor wat betreft de aftrekbaarheid? Heb je een apart bedrijfspand of werkruimte waar dit is aangesloten of is dit een aansluiting waar ook privé gebruik van wordt gemaakt?
Tip: Ziggo zakelijk is even duur maar wel beter
17 oktober 2011 - 11:12    reactie #2
geplaatst door: x7
Aftrekbaarheid van de belasting wordt niet bepaald door het feit dat een afgenomen dienst het woord "zakelijk" in zijn naam heeft staan, maar uitsluitend door het gebruik.
Als jij een niet-zakelijk abonnement uitsluitend voor bedrijfsdoeleinden gebruikt is het gewoon aftrekbaar; omgekeerd is in het geval van volledig privé-gebruik van een zakelijk abonnement helemaal niks aftrekbaar.

Als de aansluiting zich in je woonhuis bevindt is het abonnement meestal sowieso niet aftrekbaar.

Hoe dan ook, het zakelijke abonnement is gewoon 19% duurder dan het gewone. Of het dat waard is moet je zelf bepalen.

Overigens, als de service van Ziggo voor particulieren inderdaad zo slecht is zou ik deze provider (ook zakelijk) mijden als de pest!

(Bewerkt door x7 om 11:14, 17-10-2011)

Tip: Ziggo zakelijk is even duur maar wel beter
17 oktober 2011 - 11:57    reactie #3
geplaatst door: FanBoy
Mijn ervaringen met Ziggo zijn juist weer heel anders, bellen met de helpdesk binnen 2 minuten iemand aan de telefoon, snel geholpen, gratis nieuwe versterker om signaal te verbeteren....

En inderdaad, als mijn ervaring prive zo rot was, zou ik zakelijk niets met ze doen.

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Tip: Ziggo zakelijk is even duur maar wel beter
17 oktober 2011 - 15:53    reactie #4
geplaatst door: Paulus Morssink
Zoals ze zelf duidelijk laten weten (en ook laten zien) zijn die twee delen van Ziggo grondig van elkaar gescheiden. Dus dan hoeft de kwaliteit van de één niet zoveel te zeggen over de kwaliteit van de ander.
Tip: Ziggo zakelijk is even duur maar wel beter
17 oktober 2011 - 16:25    reactie #5
geplaatst door: FanBoy
Waar laten ze dat zien? Wil ik wel even in verdiepen dan...
Zakelijke helpdesk zal ongetwijfeld anders zijn dan de niet zakelijke maar netwerktechnisch is het 1 netwerk.
-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
Tip: Ziggo zakelijk is even duur maar wel beter
17 oktober 2011 - 17:12    reactie #6
geplaatst door: hamid
Waarschijnlijk is het administratief (en qua ondersteuning) gescheiden. Zo worden immers zakelijke abbo's doorgaans verkocht. Zijn er problemen dan zal men vanuit een zakelijk abbo eerder serieus genomen worden dan vanuit 'slechs' een consumenten abbo. Je betaalt er immers voor.
Tip: Ziggo zakelijk is even duur maar wel beter
17 oktober 2011 - 17:14    reactie #7
geplaatst door: Ziegler
Moet je een inschrijfnummer van de kamer van koophandel kunnen overleggen?
Tip: Ziggo zakelijk is even duur maar wel beter
17 oktober 2011 - 19:18    reactie #8
geplaatst door: Paulus Morssink
KvK-nummer: ja. Zakelijk is zakelijk.

Het verschil in professionaliteit is goed merkbaar. Je krijgt al meteen een intelligent iemand aan de lijn, met kennis van zaken, die ter plaatse alles voor je regelt. Binnen een dag of wat heb je een monteur thuis.

Tip: Ziggo zakelijk is even duur maar wel beter
6 november 2011 - 21:17    reactie #9
geplaatst door: Kogel

Citaat
Paulus om 19:18, 17-10-2011
KvK-nummer: ja. Zakelijk is zakelijk.

Het verschil in professionaliteit is goed merkbaar. Je krijgt al meteen een intelligent iemand aan de lijn, met kennis van zaken, die ter plaatse alles voor je regelt. Binnen een dag of wat heb je een monteur thuis.

Dat is niet helemaal waar. Ik heb ook office basis en ben zeer tevreden. Ook over de helpdesk. Ik heb geen kvk nummer overlegd. Wel gevraagd of dat nodig was maar dat was niet zo.