Pieterr om 14:44, 19-10-2010Inderdaad van de zotte dat wij als Apple-minnend land nog altijd een echte Apple-Store moeten ontberen...
Ger Nijkamp om 15:37, 19-10-2010Nederland is voor elke wereldwijde fabrikant weinig interessant en dat komt door het relatief beperkte aantal inwoners. Duitsland (85 miljoen), Frankrijk (65 miljoen), UK (57 miljoen) en bijvoorbeeld Italië (57 miljoen) of Spanje (41 miljoen) zetten onze schamele 17 miljoen inwoners enigzins in perspectief. Dat gecombineerd met een eigen taalgebied maakt dat elke vorm van marketing relatief duur is en per definitie een beperkt effect in volume heeft. Althans, bekeken vanuit een wereldwijd perspectief.[ Ger ]
JH om 20:57, 19-10-2010Ik bedoel, Zürich bijvoorbeeld heeft een Apple Store, terwijl de stad nog niet helft van het aantal inwoners van Amsterdam telt.
Miles om 21:13, 19-10-2010Ik verwacht eerder dat een Apple Store wordt neergezet als vorm van brand experience.
jasperr om 23:46, 19-10-2010Zwitserland was een vreemde eend in de bijt: Apple had daar geen landenvestiging, maar een zelfstandige distributeur (Apple IMC) aangesteld. Dat paste niet meer bij de strakke strategie van nu waarbij marketing tot aan de eindgebruiker is gedefinieerd. Apple had dus een direct belang in Zwitserland eens zelf het heft in handen te gaan nemen.
jasperr om 23:46, 19-10-2010Zwitserland was een vreemde eend in de bijt: Apple had daar geen landenvestiging, maar een zelfstandige distributeur (Apple IMC) aangesteld. Dat paste niet meer bij de strakke strategie van nu waarbij marketing tot aan de eindgebruiker is gedefinieerd. Apple had dus een direct belang in Zwitserland eens zelf het heft in handen te gaan nemen.In Nederland voegt het m.i. weinig toe. Bijna iedereen heeft binnen 20 kilometer rijden een Apple APR winkel. Apple zal dit ook weten, het openen van een Apple Store in Nederland zal niet of nauwelijks tot extra omzet leiden.Daarom vermoedelijk Zürich wel, Amsterdam (nog even) niet.