Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 00:34   
geplaatst door: Peter Villevoye
Het enkele weken geleden faiiliet verklaarde Guide Automatisering
in Nieuwegein en Heerlen is toch weer op de been geholpen door de
TCI groep uit Assen. Zij hebben een aantal mensen uit de 'boedel'
overgenomen en die zetten nu weer volop de schouders eronder,
vanuit de oude locatie in Nieuwegein en Groningen.

Zelfs mensen die vlak voor het faillisement ontslag werd aangezegd
kunnen juist weer aan de slag, want het Assense management koos
voor praktijkmensen - en vertrouwde klanten zullen dat waarderen...

De vestiging in Heerlen is dus weggevallen en de locatie Groningen
werd al eerder door TCI overgenomen. Kennelijk smaken de Apples
dus goed, want TCI had voorheen weinig met Apple te maken !
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 01:14    reactie #1
geplaatst door: alfasud1972
Persoonlijk vond ik de service verlening van die 'praktijk mensen' in Groningen heel erg onder de maat. En ik ben bepaald niet de enige die daar zo over denkt. Hoop dat ze zich na 2 faillisementen eindelijk eens achter de oren gaan krabben…
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 01:20    reactie #2
geplaatst door: Peter Villevoye
Dat hebben de 'oude' managers ook gedaan,
want die hebben voltallig het veld geruimd...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 09:02    reactie #3
geplaatst door: dUb
Tja, leuk voor de mensen die nu weer een baan hebben. Maar dit is de zoveelste overname fusie die Guide al heeft gehad, en laten we eerlijk zijn ze zijn er nooit beter van geworden.
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 09:28    reactie #4
geplaatst door: MacFanGuy
Doomdenkers  :tounge:

Fris management, zelfde mensen, ow-ow-ow wat hebben we deze mensen alweer afgeschreven...

Bah... :yucky:
Huh? Wat is dat, een PixelFreak?
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 11:21    reactie #5
geplaatst door: Peter Villevoye
Bij veel fusies, overnames en faiilissementen
in de historie van Guide (ID en andere namen)
werd ook vaak management weer meegezeuld.
Bepaalde mensen kregen dan toch een positie
van waaruit ze weer hun gang konden gaan.
Een saillant verschil met deze move.

Ik kan me je negatieve reactie wel voorstellen.
Maar laten we eens afwachten wat dit wordt.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 14:31    reactie #6
geplaatst door: dUb
---> MacFanGuy

Heb jij wel eens zaken gedaan met Guide, en dan praat ik over de laatste tijd (dus niet over jaren terug).
Heeft bij mij veel frustraties en irritaties opgewekt op de manier waarop je daar als klant werdt behandeld de laatste tijd.

Kun je dan een beetje mijn reactie begrijpen?  
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 14:39    reactie #7
geplaatst door: MacFanGuy
Uiteraard, en ik heb nog nooit zaken gedaan met Guide ;)

Alleen wellicht verdienen ze een 15de kans? Zeker met een ander management? :tounge:

En als er niets veranderd, dan gaan ze gewoon weer over de kop... Wat dat betreft wordt je zakelijk gezien snel genoeg afgestraft...  :dozingoff:
Huh? Wat is dat, een PixelFreak?
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 17:12    reactie #8
geplaatst door: hitchhiker
Zou het inmiddels misschien tot de hoofdjes van het management van Apple doordringen dat de marges voor resellers misschien te laag zijn om een beetje normaal te kunnen overleven. Dit was nou al het derde faillissement van een grote dealer in een jaar tijd. :crazy:
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 19:32    reactie #9
geplaatst door: Wolter
Beetje makkelijk om zo op alles af te geven.
Zelf heb ik goede ervaringen met Guide een maal in de week was er iemand voor het onderhoud van de Appels bij het bedrijf waar ik toen werkte, en als er eens wat moest gebeuren aan de Powerbook werd je na een telefoontje direct geholpen op een keurige wijze. :thumbs-up:
Alle baksels en braauwsels besloagen nait gelieke goud
< http://www.wolterkobus.nl >
Guide Automatisering weer op de been
13 mei 2004 - 21:32    reactie #10
geplaatst door: Peter Villevoye
Er zitten een paar mensen bij Guide die een Mac-onderdeel
van 15 jaar geleden op 10 meter afstand herkennen en dan
ook nog het part-number van buiten weten...
En support-mensen die het antwoord al weten nog voordat
je je vraag volledig gesteld hebt. Maar ja, management...

Er is niks mis met de Apple-marges (dealers klagen altijd),
het gaat erom hoe ze een toegevoegde waarde verzilveren.
En er gaan niet alleen dealers weg, er komen ook nieuwe !
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Guide Automatisering weer op de been
14 mei 2004 - 09:26    reactie #11
geplaatst door: Neuroteck
hoe bedoel je er is niets mis met de Apple marges ?
vraag aan een willekeurige Apple dealer wie zijn grootste concurrent is en ze geven als antwoord.....
Apple
The power of the Darkside !!!!
Guide Automatisering weer op de been
14 mei 2004 - 10:24    reactie #12
geplaatst door: Peter Villevoye
Dat hoor ik al 15 jaar. En toch blijven ze komen (en gaan).
En toch gaan ze niet dood van de honger en bestaat er nog
altijd een Apple. Dat er een haat-liefde verhouding bestaat
tussen Apple-dealers en Apple NL, is iets wat altijd blijft.

En als je iets werkelijk zou willen verbeteren, dan moet je
ook eens kijken hoe de doorsnee klant met dealers omgaat
(ze trekken dealers vaak 't vel over de oren en vice versa).

Een dealer moet een toegevoegde waarde kunnen bieden,
anders hebben ze (zeker nu) geen poot om op te staan.
En terecht. Maar ik wil die discussie liever afhouden.

Laten we eens afwachten wat Guide opnieuw "toevoegt".
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Guide Automatisering weer op de been
14 mei 2004 - 11:29    reactie #13
geplaatst door: rlaan
Hoi lezertjes,

Ik ben een van die medewerkers die mee is gegaan naar Guide-TCI. Belangrijk verschil is inderdaad een gezond nuchter management en een groep erachter die al service provider is voor o.a. HP en Compaq. We hebben een heel zwaar jaar achter de rug met de continu dreiging van een faillissement wat helaas toch waarheid is geworden. Door een continu geldgebrek leed de service naar de klanten enorm, langzame leveringen, lange wachttijden bij reparaties door slechte leveringen van onderdelen, etc.

Gelukkig, Apple kennis is gebleven, organisatie is gezonder. Voor ons dus een mooie frisse start. Belangrijk verschil met het verleden is de achtergrond van de organisatie, dat is nu de TCI groep. Deze groep heeft veel meer slagkracht dan het oude Guide en is dus een belangrijke steun voor het Nieuwe Guide.

Wij als medewerkers zijn blij dat we nu een verbeterde service kunnen bieden t.o.v. vroeger, veel snellere leveringen en we werken ook aan een betere en snellere service. Overigens zijn suggesties in deze van harte welkom, opbouwende kritiek is iets waar van we willen en kunnen leren.

Ruben van der Laan

Technisch Consultant Apple Server omgevingen.
The box said Windows 98 or better so I bought a Macintosh.R.
Guide Automatisering weer op de been
14 mei 2004 - 19:18    reactie #14
geplaatst door: DigiAntje
en dan vergeten we maar die kleine ondernemer die bij een faillissement weer met de rekening blijf zitten. :barf:  Te gemakkelijk gaat men failliet en weer doorstarten. Had men niet eerder een partner kunnen vinden om het bedrijf gezond te maken...:cry:

hopen dat men nu beter beleid voert.

DigiAntje

Antje (she takes it easy she uses a Mac)
Guide Automatisering weer op de been
14 mei 2004 - 22:47    reactie #15
geplaatst door: hitchhiker
De grote ondernemer, de bank of de belasting die het faillissement aanvraagt wordt er ook niet echt wijzer van. Een leverancier á la Tech Data, Five4U, Ingram, etc. heeft al gauw vele tienduizenden euro bij een dealer uitstaan. :crazy:
Guide Automatisering weer op de been
15 mei 2004 - 00:06    reactie #16
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik had er zelf ook nog een factuur open staan
en ik heb 't geld ook niet op m'n rug groeien.
Ik moet me inhouden om ook niet te reageren
zoals de laatste 2 reacties.

Maar je gaat met zo'n partij in zee en loopt dan
een risico, zeker als je hun (lange) historie kent.
Toch blijf je leveren en kijk je hoe ver je komt...
You loose, game over, rien ne va plus.

Gelukkig zijn deze gevallen een uitzondering.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !