iPhone 5 Battery Replacement Program
29 augustus 2014 - 17:35   
geplaatst door: Robert
http://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPhone5.jpg
iPhone 5 Battery Replacement Program
Apple heeft een vervangingsprogramma voor de iPhone 5 opgestart, omdat modellen van een bepaalde serie problemen met de batterij zouden kunnen hebben. Die problemen zouden kunnen zijn dat de iPhone plotseling minder lang met één lading zou werken of vaker opgeladen zou moeten worden (red: of beide, natuurlijk).

Als je een iPhone 5 hebt die last heeft van deze symptomen, of gewoon wilt weten of jouw iPhone in de serie valt die mogelijk problemen kan krijgen , dan kan je dat op deze pagina nakijken (de pagina voor Belgische MacFreaks is hier te vinden).

Let wel op dat je iPhone verder goed moet werken, en als jouw iPhone beschadigd is dat Apple die beschadigingen zal repareren en dat je daar dan voor zal moeten betalen. Mocht je de batterij van jouw iPhone willen laten vervangen omdat die onder dit programma valt en is er iets kapot aan dan is het waarschijnlijk een beter idee om dat eerst, goedkoper, te laten repareren of het zelf te doen.

Het zinnetje dat je hiervoor waarschuwt staat trouwens ook op de eerder genoemde pagina's:
Citaat


Your iPhone will be examined prior to any service to verify that it is eligible for this program and in working order.



Dit vervangingsprogramma was trouwens op 22 augustus als van start gegaan in de V.S. en China, het is pas vandaag ook actief in andere landen, waaronder Nederland en België.


Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
iPhone 5 Battery Replacement Program
30 augustus 2014 - 18:38    reactie #1
geplaatst door: kiopoula
Nogal een bizarre manier van repareren van een fabrieksfout. Wat wanneer ik die kras op de achterkant juist koester omdat die door mijn kleine meid die nu bij haar moeder woont is gemaakt? Of, die camera is stuk maar die gebruikte ik toch al nooit. Ik wil daar geen 149 euro ex. voor neerleggen. Of, ja meneer, die app werkt niet dat weet ik, maar ik heb geen trek in het betalen van 125 euro aan arbeidsloon omdat uw reparateur heel mijn iPhone heeft gewist. Of, meneer dat is dan 49,50 inclusief BTW want we hebben gezien dat er een weerstandje niet meer helemaal goed functioneerde, die hebben we dus maar vervangen.

Het is prima wanneer Apple andere mankementen aan je iPhone gaat repareren bij het herstellen van een fabrieksfout, maar het is niet prima wanneer dat ongevraagd is en je er dan ook gewoon voor moet dokken.

Het lijkt daarmee eerder een programma om wat extra geld te verdienen dan om een eigen gemaakte fout te herstellen. Deze regels zal naar mijn verwachting een deel van de mensen afschrikken. En dat zou niet mogen bij een vervangingsprogramma om een eigen gemaakte fout te herstellen. :thumbs-down:
iPhone 5 Battery Replacement Program
30 augustus 2014 - 18:46    reactie #2
geplaatst door: Pieterr
Citaat
De betreffende iPhone 5-apparaten zijn verkocht tussen september 2012 en januari 2013 en maken deel uit van een beperkte reeks serienummers.


Hier in huis een iPhone 5 met productiedatum oktober 2012, maar deze komt niet in aanmerking voor de actie, en vertoont ook geen batterij-problemen gelukkig.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iPhone 5 Battery Replacement Program
30 augustus 2014 - 21:13    reactie #3
geplaatst door: Pattt
Ik heb mijne vandaag laten doen en krasjes of beschadigingen geen probleem hoor
Duurt twee uur dan kun je hem ophalen
Naast me zat iemand daarbij was het niet gelukt zeiden ze en die kreeg gewoon netjes een nieuwe ,zal uiteraard een refurbished zijn maar toch nette service
Dus dat verhaal erbij zal wel een standaard verhaaltje zijn
iPhone 5 Battery Replacement Program
31 augustus 2014 - 00:41    reactie #4
geplaatst door: Jules
Is gewoon een net programma hoor. Ze kijken eerst of je iPhone in aanmerking komt voor de reparatie (zit hij in de juiste serie, is de accu echt kapot en zijn er op het eerste gezicht geen andere zaken mee gebeurd die de garantie beïnvloeden). En dan zetten ze er een niuewe accu in of - als dat niet blijkt te lukken - krijg je een nieuw (refurbished) apparaat.

Die van mij is vandaag gedaan en het lijkt allemaal prima gelukt. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat ik de prognose "vanavond vanaf half 8 op te halen" kreeg, maar dat het mailtje "uw iPhone is gerepareerd en kan worden opgehaald" binnenkwam toen ik rond half 4 net in Leiden terug was. Daar had ik dus beter op kunnen wachten in Amsterdam...

Toen ik rond 6 uur bij de Apple Store terugwas, had ik binnen 5 minuten m'n iPhone terug, met nieuwe accu. Prima. Ik ben al met al blij.

Maar... Naast me aan het tafeltje zat een mevrouw die pech had en - als ik afga op het verhaal dat ik meekreeg van het meeluisteren en wat ze mij erna vertelde - Apple had hier best wat soepeler mogen zijn.

Ze vertelde dat ze de Apple Store eerst had gebeld en had laten weten dat ze ook een barst in haar scherm had. Apple Store raadde haar aan dit eerst te laten repareren en dan daarna pas de iPhone ter accuvervanging aan te bieden. Het glasplaatje heeft ze dus laten vervangen (door een een niet-gecertificeerde reparateur) en ze heeft de iPhone daarna ter accuvervanging bij de Apple Store aangeboden. Apple heeft pas na de inname, ten tijde van de reparatie, ontdekt dat het glasplaatje door een niet geautoriseerde reparateur was vervangen en de accu kon daarom niet binnen het garantieprogramma vervangen worden. (weggefilterd), maar nog steeds wel enigszins begrijpelijk. Wat ze alleen hebben nagelaten is deze mevrouw een belletje te geven om dit te vertellen. Ze werd pas met deze informatie geconfronteerd toen ze het toestel - ze moest van buiten Amsterdam komen - kwam ophalen.