De man had gelijk in 2004 en heeft dat nog steeds in 2007.
Natuurlijk hebben Gates en Ballmer een Apple tot hun beschikking. Waarom niet. Een goede marketer doet neit anders dan ook kijken naar de concurrent. Bij Apple hebben ze ook een hele stapel telefoons bekeken, voordat ze de mobile gingen maken, net zo goed als de Zune ook in de gebouwen van Apple rondzwerft.
De essentie is heir echter dat iemand durft op te staan en aante geven waar de zwakte ligt van het bedrijf. En daarin is hij anders dan Ballmer die afgeeft op Apple. Dat is dom, je moet juist kracht opwekken uit de produkten van je concurrent. Als ik altijd de buurman wil nadoen dan zal ik nooit groot worden. Verbeter ik wat de buurman doe en voeg ik er iets aan toe, dan ben ik andersen zullen mensen mij proberen te verbeteren.
Verder meoten we neit uit het oog verliezen dat Microsoft vele malen groter is dan Apple en veel meer gericht is op software voor computing, waar Apple zich meer is gaan toeleggen op electronische zaken, waarin een computing element verwerkt is. Ik weet dat Apple ook software ontwikkelt, maar daarin zullen ze nooit het formaat van Microsoft krijgen, noch hebben ze de belangstelling dit te worden.
Apple's kracht zit hem juist in haar schaalgrootte, die werkt in hun voordeel en dat kun je niet zeggen van Microsoft. Misschie ndat Bill Gates wel stilletjes hoopt dat hij ooit een bedrijfgelijk Apple zou willen leiden. Je kutn dat zien aan de functie die hij nu bekleedt. Die is veel meer gericht op innovatie dan wat dan ook.