Die heb ik (nog) niet gezien hoor..! Maar inderdaad: na vijftien maanden, in chronologische volgorde en mét AppleCare: één kapotte FireWire-poort, vijf weken wachten op reparatie, kapot moederbord, vervangende PowerBook, orgineel scherm vervangen, weer scherm vervangen, wéér 'ns scherm vervangen (afgeleverd met kier aan de rand) heb ik op dit moment wéér het scherm rijp voor vervanging.
Apple had mij inmiddels al op basis van deze geschiedenis een nieuwe PowerBook beloofd, dus die wacht ik maar even af. Ook ik klop gewoon bij de dealer aan als er een probleem is, net als iedereen. Achteraan aansluiten. En da's ook prima want alleen zo ervaar ik wat sommige anderen (helaas) ook moeten ervaren.
Je zou verwachten dat ik op basis van dit alles geen goed woord meer over heb voor de PowerBook of Apple. Okay, er komt een nieuwe PowerBook maar pas na veertien maanden van oneindig gedoe (met complimenten aan de dealer voor zijn tijd, geduld en inzet). Toch ben ik nog steeds liefhebber van Apple en haar spullen en zou ik niet zonder m'n PowerBook willen. Echt.
Dat kan maar twee oorzaken hebben. Mogelijkheid één: Apple schuift mij via de achterdeur een enorme som geld om positief te blijven over dit merk. Mogelijkheid twee: ik ben gewoon knettergek. Gek op alles wat Apple wél goed doet. In de bovenstaande NieuwsFlits heb ik duidelijk gemaakt dat mogelijkheid één niet kan. Blijft over: juist..! Ik ben een MacFreak.
[ Ger ]