"Ongenuanceerde feiten" is misschien ene wat minder handige uitdrukking. Maar ik denk dat we weten wat Robert bedoeld: markof haalt er alleen díe feiten bij die zijn stelling staven. Andere aspecten laat hij liever ongenoemd. Maar goed, "dat doen toch alle MacFreaks als het over hun geliefde merk gaat", zal markof wellicht zeggen.
Ik blijf los van bovenstaande het op nog een ander punt heel erg oneens met markof, namelijk dat Apple een groot bedrijf zoals alle andere is, en vanuit die gedachte reilt en zeilt (zoals banken en alle andere grote bedrijven en instanties). Natuurlijk is het maken van winst voor het bedrijf cruciaal om te overleven. Maar die winst komt er niet als er geen goede producten worden bedacht en gemaakt. Er bestaat dus een symbiose tussen die twee, en voor de meeste bedrijven is het een kip-en-ei situatie. Ik heb echter het idee dat Apple ervan uit gaat dat als ze zich éérst concentreren op goede producten, dat een vette winst dan een gevolg is en gelukkig niet het uitgangspunt hoeft te zijn. Vervolgens kan het bedrijf dankzij die winst voortbestaan en verder nadenken over -wederom- goede nieuwe producten.